پارس ناز پورتال

دلیل ایجاد جوش های سر سیاه در صورت

دلیل ایجاد جوش های سر سیاه در صورت

دلیل ایجاد جوش های سر سیاه در صورت 

حتماً برای شما هم پیش آمده که جوش هاي سر سیاه روی صورتتان ظاهر شوند و باعث ناراحتی شما شده  باشند. جوش هاي صورت بر حسب منطقه اي که بروز میکنند میتوانند نسبت به برخی عادت ها مثل عادت هایي خوراکی, استرس و برخی دشواری های دیگر اخطار دهند.

 

داشتن جوش هاي سرسیاه روی پوست صورت ناشی از دشواری های داخلی بدن هست که باید به آن دقت شود. اگر شما هم دچار جوش هاي سرسیاه زیادی روی نواحی گوناگون صورت تان هستید, در ابتدا به دنبال علت اصلی آن باشید.جوش هاي سر سفید برجستگی هاي سفیدی میباشند که از سطح پوست بیرون نزده اند.

 

این جوش ها زمانی بروز می‌کنند که مازاد سبوم پوست منافذ را مسدود می‌کند. تمیز کردن هرروز و بادقت پوست برای کاهش مازاد سبوم و در نتیجه رویارویی با جوش هاي سرسفید پیشنهاد می‌شود.جوش هاي پاپول برآمدگی هاي قرمز رنگ روی پوست بوده و فاقد چرک میباشند. در این دسته جوش هایي نیز وجود دارند که بسیار کوچک و گرد بوده و تقریباً بدون درد و آزار میباشند.

 

اضافه بر جوش هاي سرسیاه و دیگر انواع جوش ها کیست ها نیز وجود دارند. در این صورت ما با انواع آکنه ها طرف هستیم که حتی ممکن هست دردناک نیز باشند, چون حاصل التهاب هایي در گودی پوست میباشند و ممکن هست هفته ها یا حتی ماه ها روی پوست باقی بمانند.

 

در نهایت میتوان به آکنه هاي کنگلوبوتا اشاره کرده که معمولاً روی شانه ها, پشت, ران ها و سینه بروز میکنند. امکان این که جای این نوع آکنه ها روی پوست بماند اکثر هست.

 

جوش هاي سرسیاه روی پیشانی

اگر جوش هاي سرسیاه روی پیشانی و اطراف ابروهایتان هست ممکن هست به مشکلاتی در ناحیه روده ها مربوط باشد. جوش هاي سرسیاهی که روی انتهای بینی و بین ابروها بروز می‌کند می‌توانند نشان دهنده وجود اختلالی در عملکرد کبد باشد.برای رویارویی با این جوش ها ابتدا بهتر هست از مصرف غذا هاي چرب و سرخ کردنی ها امتناع کنید. همین طور پیشنهاد می‌شود از مصرف نوشیدنی هاي الکلی نیز پرهیز شود.

 

جوش هاي سرسیاه روی بینی

داشتن جوش هاي سرسیاه روی بینی نشان دهنده وجود مریضی در عملکرد دستگاه قلب و عروق هست. گرچه نیازی به نگرانی نیست چون در اغلب موارد این جوش هاي به استرس بالا مربوط میشوند.اگر از وجود این جوش ها کلافه شده اید بهتر هست سبک زندگی تان را اصلاح کنید و زندگی سالمی در پیش بگیرید. به آرامش تان اهمیت بدهید و به اندازه کافی بخوابید.

 

جوش هاي سرسیاه روی گوش ها

اگر جوش هاي سرسیاه روی گوش ها بروز می‌کنند باید به سلامت کبد و دستگاه ادراری تان دقت بیشتری داشته باشید. چون این ناحیه مربوط به عملکرد مفید کلیه ها مربوط میشود.برای رویارویی با تشدید جوش هاي سرسیاه بهتر هست از مصرف چندان نمک و قهوه امتناع کنید. اضافه بر این اگر آب زیادی نمینوشید باید میزان آب مصرفی هرروز تان را تا دو لیتر افزایش دهید.

 

جوش هاي سرسیاه روی گونه ها

اگر جوش هاي سرسیاه روی استخوان گونه ها و روی بخش فوقانی گونه ها بروز میکند باید حواستان را جمع کنید. چون این منطقه معمولاً به عملکرد ریه ها و برونش ها و در واقع دستگاه تنفسی مربوط می‌شود. با این حال این مسئله ممکن هست به یک آلرژی ساده و دشواری های دندانی نیز مربوط شود. بنابراین نیازی به نگرانی نیست.

 

بهتر هست برای رویارویی با جوش هاي سرسیاه این مناطق مراقب دستگاه تنفسی تان باشید و از سلامت آن مطمئن شوید. بهتر هست در طبیعت گشت بزنید, هوای تازه استشمام کنید و مهم تر از همۀ این که سیگار را ترک کنید.اضافه بر ترک سیگار حتماً از افراد سیگاری نیز دوری کنید چون قرار داشتن در معرض دود سیگار دیگران

 

نیز به اندازه سیگار کشیدن صدمه رسان هست. همین طور لازم هست بهداشت سوراخ دهان را رعایت کرده و شیرینجات و نوشیدنی هاي شیرین کمتری مصرف کنید.

 

جوش هاي سرسیاه روی لب ها

اگر جوش هاي سرسیاه روی مناطق دور دهان و لب ها بروز میکند ممکن هست به دشواری های گوارشی, معده درد و مریضی سلیاک مربوط باشد.اگر فست فود زیادی مصرف میکنید فورا اینکار را ترک کنید و یا مصرف تان را به دست کم برسانید. اضافه بر این حتماً مواد خوراکی سرشار از فیبر مثل میوه ها و سبزی ها بیشتری را وارد برنامه خوراکی روزمره تان بکنید.

 

جوش هاي سرسیاه روی چانه

جوش هاي سرسیاه روی چانه به دشواری های تخمدان و به طور روشن تر به دشواری های دستگاه ساخت مثل مربوط می‌شود. علت دیگر آن نیز میتواند به اختلالات هورمونی مربوط شود. برای ارزیابی اهمیت دشوار باید به میزان و هم‌چنین شدت بروز جوش هاي سرسیاه دقت کنید.

 

بهتر هست ابتدا به دکتر زنان مراجعه کنید تا دشوار تان از درون بررسی شود. بهره گیری از کرم هایي که به خشک شدن جوش هاي سرسیاه کمک می‌کنند نیز کمک کننده هست.