پارس ناز پورتال

دلیل ایجاد حس بد موقع بیدار شدن صبح زود

دلیل ایجاد حس بد موقع بیدار شدن صبح زود

دلیل ایجاد حس بد موقع بیدار شدن صبح زود 

وقتی صبح زود بیدار می شویم باید سرحال باشیم،اما بی حال هستیم و از این کار متنفریم که ساعات اولیه صبح بیدار شویم. گفته شده است که به طور میانگین ۸ ساعت خواب برای انسان لازم است.درست است که این مقدار خواب برای خیلی ها کافی است اما چرا باز هم صرفنظر از این که چه ساعتی به رختخواب رفته ایم

 

با صبح بیدار شدن مشکل داریم؟ علت این اتفاق چیست؟ البته آدم ها متفاوت هستند. برخی سحرخیز هستند، برخی جغد شب هستند و برخی هم میان این دو. علیرغم تمام این تفاوت ها انسان هایی وجود دارند که سحرخیزی را دوست دارند.خوشبختانه تعدادی از کارشناسان خواب این مسئله را برای ما توضیح داده اند و ما هم می خواهیم این کشفیات را با شما نیز در میان بگذاریم.

 

محققین دانشگاه آکسفورد دریافته اند که برنامه های کاری بسیاری از مردم در ریتم طبیعی سیرکاردین اختلال ایجاد می کند. این مسئله مشکلات سلامتی زیادی ایجاد می کند: مشکلات جسمی و ذهنی، نگرانی، افزایش وزن، فشار خون بالا.

 

همانطور که این تحقیق به نتیجه رسیده است، شروع ساعت کاری می تواند برای سلامتی مشکل ساز باشد.کودکان بین سن ۸ تا ۱۰ نباید زودتر از ۸:۳۰ به مدرسه بروند. در حالی که سنین ۱۶ تا ۱۸ سال باید از ساعت ۱۰ یا دیرتر شروع کنند.

 

همانطور که محققان گفته اند انسان های سنین ۱۸ تا ۵۵ باید ساعت کاری شان از ساعت ۱۰ شروع شود. جوانان بین ۱۴ تا ۲۴ سال بیشترین آمار محرومیت از خواب را دارند. آن ها هر شب ۲ ساعت از خواب خود را از دست می دهند. در افراد ۲۴ تا ۳۰ سال این مقدار از دست رفتن خواب ۱ ساعت و نیم می باشد.

 

بنابراین این مقدار کسر خواب ها در روز به روز بعد منتقل می شود و تا زمانی که آن را جبران نکنیم همچنان تاثیرات خود را به همراه دارد.البته محققان ادعا کرده اند که وقت گذرانی ها با کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی نیز در کیفیت خواب تاثیرات منفی زیادی دارد. پس همیشه ۱ ساعت قبل از خواب آن ها را خاموش کنید تا خواب آرام و بی نقصی را تجربه کنید.

 

پس این مسئله را جدی بگیرید و در تغییر ساعات کاری خود اقدام کنید. ما هرگز نمی توانیم مادر طبیعت را گول بزنیم.