پارس ناز پورتال

دلیل سرفه های طولانی مدت و راه درمان

دلیل سرفه های طولانی مدت و راه درمان

دلیل سرفه های طولانی مدت و راه درمان 

برخی از افراد سرفه های بسیار طولانی دارند که قطع هم نمی شود و مخصوصا در زمان شب فرد را بسیار آزار می دهد. همه سرفه ها مربوط به بیماری و دلیلی برای مراجعه افراد به دکتر نیستند، اغلب موارد سرفه ها موقتی هستند، اما حتی یک سرفه کوتاه مدت می تواند نشانه ای از یک مشکل بزرگتر باشد

 

که باید توسط یک دکتر معاینه شود. در اینجا می گوییم که چگونه این سرفه ها را محدود کنیم تا بطور مثال از آسم به ذات الریه و سپس به سیاه سرفه تبدیل نشود.

 

ویروس سرماخوردگی

اگر سرفه شما به مدت سه هفته یا کمتر ادامه داشت به احتمال زیاد به دلیل سرماخوردگی است. متاسفانه، این سرفه که عمدتا سرفه خشک است با برخی مخاط روشن و خلط همراه است که می تواند تا یک ماه یا بیشتر پس از اینکه علائم سرما خوردگی شما از بین رفت نیز باقی بماند. این ویروس موجب تحریک انتهای اعصاب در راه های هوایی شما می شود، و آنها می توانند برای مدتی حساس باقی بمانند

 

برای درمان سرفه های ناشی از ویروس سرماخوردگی چه کنیم:هیچ درمانی برای عفونت های ویروسی وجود ندارد، بنابراین شما باید صبر کنید تا زمان آن طی شده و برطرف شود. اگر سرفه های شما جدی است و سرکوب کننده های سرفه و تسکین دهنده ها کارساز نیست با توضیحات شما ،

 

پزشک ممکن است دارویی برای آرام کردن رفلکس سرفه تجویزکند .همچنین ضد احتقان یا اکسپکتورانت می تواند به نازک کردن مخاط کمک کند تا از طریق سرفه بیرون آیند.

 

آبریزش از عقب بینی

اگر شما سرفه (مرطوب یا خشک) می کنید که هشت هفته یا بیشتر طول بکشد ، ممکن است ترشحات مزمن از پشت بینی و موکوس در سینوسها تجمع یابد و پایین پشت گلو ریخته و سبب درد شود و با ایجاد احساس تحریک سبب سرفه گردد.هیچ آزمایشی برای نشان دادن ترشح پشت حلق وجود ندارد،

 

اما در این حالت ممکن است آبریزش بینی یا گرفتگی بینی داشته باشید (از علائم آلرژی و یا سرماخوردگی طولانی است) از دیگر علایم صاف کردن مکرر گلو و گلودرد است. چون خیلی رایج است پزشکان اغلب آن را درمان میکنند.

 

برای درمان سرفه ناشی از ترشحات پشت بینی چه کنیم :شستشو با سرم نمکی بینی ممکن است به برطرف شدن این مشکل کمک کند و یا ممکن است از استروئیدها یا آنتی هیستامین برای کاهش التهاب استفاده شود. به رنگ مخاط خود توجه کنید: سرفه خلط زرد یا سبز به این معنی است

 

که سیستم ایمنی بدن شما در فشار است ، که می تواند نشانه یک عفونت باکتریایی باشد ، مانند سینوزیت،. در این صورت، شما نیاز به آنتی بیوتیک دارید.

 

آسم

آسم معمولا با خس خس سینه و تنگی نفس نشان داده می شود اما در افراد مبتلا به آسم سرفه مداوم خشک ممکن است تنها علامت باشد. این حالت اغلب در طی شب و یا مدت کوتاهی پس از ورزش، زمانی که شما در هوای سرد تنفس می کنید یا زمانی که در اطراف یک مورد آلرژی زا، مانند موی حیوانات خانگی یا گرده هستید اتفاق می افتد .

 

درمان سرفه آسم چگونه است

دکتر شما ممکن است به شما تست های تنفسی برای تشخیص آسم و یا استفاده از یک اینهالر دو بار در روز برای چند هفته را توصیه کند تا ببیند سرفه شما فروکش می کند یا خیر. آنتی هیستامین ها نیز ممکن است کمک کند.

 

رفلکس اسید معده

بیماری ریفلاکس معده (GERD) با حدود 25٪ از موارد سرفه مزمن مرتبط است. هنگامی که اسید به بالا و درون مری جریان می یابد می تواند از انتها عصب را تحریک کند و تحریک مداوم سبب سرفه می شود اما می تواند برای تشخیص سخت باشد. هر کسی دچار GERD می شود سوزش سر دل دارد

 

اما اگر شما بعد از غذا ،هنگامی که در شب برای خوابیدن دراز می کشید و یا هنگام برخواستن در صبح سرفه می کنید و یا اگر صدای متناوب خشن همراه با سرفه دارید این نکات هم ممکن است نشانه ریفلاکس معده باشد.

 

برای درمان سرفه مزمن به علت GERD چه کنیم :اغلب موارد GERD نسبتا آسان و با داروهای ضد اسید معده درمان می شود ، اما سرفه شایع GERD می تواند سرسختانه ترباشد و شما نیاز به بررسی جدا توسط پزشک داشته باشید . ممکن است دوزهای بیشتر از دارو Rx نیازباشد

 

و ممکن است شما شش تا هشت هفته بعد احساس بهتر داشته باشید . اضافه وزن گاهی اوقات به GERD کمک می کند. سعی کنید سر تخت خود را هنگامی که خواب هستید بالا ببرید تا سرتان کمی بالاتر از بدن قرار گیرد .

دلیل سرفه های طولانی مدت و راه درمان

سرفه های کوتاه مدت می تواند نشانه ای از یک مشکل بزرگتر باشد

 

ذات الریه

گاهی اوقات یک سرفه ممکن است یک بیماری شدید را نشان دهد. سینه پهلو میتواند زمانی که عفونت دستگاه تنفسی به ریه ها سرایت کرده باشد توسعه یابد و باعث شود تا کیسه های هوایی در ریه ها با چرک پر شوند . این مسئله باعث می شود تنفس سخت شود و سرفه نیز گاهی اوقات دردناک تر می شود این .

 

وضعیت می تواند زندگی شما را تا چند روز تهدید. اگر شما هنگام سرفه مقدار زیادی خلط سبز و یا خون به همراه، تنگی نفس و یا ناراحتی قفسه سینه داشتید حتما به دکتر مراجعه کنید. تب و لرز از دیگر علائم هشدار دهنده هستند.

 

برای درمان ذات الریه چه کنیم :رادیوگرافی قفسه سینه تنها راه برای اطمینان از این که شما مبتلا به پنومونی هستید یا خیر می باشد ، اما برخی از پزشکان آن را با گوش دادن به ریه های شما با گوشی پزشکی تشخیص می دهند اغلب موارد جدی در بزرگسالان باکتریایی و تحت درمان با آنتی بیوتیک است

 

سیاه سرفه

این بیماری بسیار مسری است و مانند این است که نفس تازه برای تنفس کم داشته باشید و بعد از یک مدت ، شدیدا سرفه کنید حتی اگر شما واکسینه شده باشید (به دلیل تضعیف شات تزریقی در طول زمان)

 

درمان سیاه سرفه چگونه است:اگر شما درمان را ظرف سه هفته از شروع عفونت آغاز کنید آنتی بیوتیک ممکن است علائم را کاهش دهد. آنها همچنین می توانند شما را از گسترش باکتری به دیگر افراد که بسیار مهم است محافظت کنند زیرا یک عفونت می تواند به بیماری های جدی، حتی مرگ، در نوزادان منجر شود.

 

علل دیگر

برای سرفه هایی که به درمان های بالا پاسخ نمی دهند، دکتر شما ممکن است رادیوگرافی از قفسه سینه یا سی تی اسکن از ریه ها و یا سینوس ها را تجویز کند. این کار می تواند در صورت وجود شرایطی جدی مانند بیماری های انسدادی مزمن ریه ، سرطان ریه کمک کند.

 

منبع:shafajoo.com