پارس ناز پورتال

موثر بودن دمنوش زنجبیل در پریود شدن بانوان

موثر بودن دمنوش زنجبیل در پریود شدن بانوان

موثر بودن دمنوش زنجبیل در پریود شدن بانوان

داشتن دوره هاي قاعدگی نامنظم در میان خانمها بسیار رایج است . ولی اگر شما رابطه محافظت نشده و مشکوکی داشته باشید و آمادگی حاملگی را نیز نداشته باشید ، تاخیر در پریود میتواند استرس زا و نگران کننده باشد.دلایل زیادی وجوددارد که شما دچار تاخیر در قاعدگی شده باشید و دیر شدن پریود همیشه نشانه حاملگی نیست.

 

ابتلا به عده اي از بیماری ها و یا مصرف عده اي از داروها میتواند باعث عقب افتادن قاعدگی شود . قبلا در مطلب 11 دلیل برای تاخیر در پریود به عده اي از این دلایل اشاره شده است.زمانی که پریود شما بدلیل بیماری ، استرس ، مصرف عده اي از داروها و … به تاخیر افتاده است ، برای پریود شدن می‌توان از عده اي از داروها استفاده کرد . اگر شما دوست ندارید از داروهای شیمیایی برای باز کردن قاعدگی استفاده کنید ، می‌توانید از « زنجبیل برای پریود شدن » استفاده کنید.

موثر بودن دمنوش زنجبیل در پریود شدن بانوان

دمنوش زنجبیل برای پریود شدن و باز شدن قاعدگی

زنجبیلی که ما مصرف میکنیم در واقع نوعی ریزوم است . این ریزوم خوشبو و پر خاصیت ، از ساقه زیرزمینی گیاه زنجبیل آماده میشود . زنجبیل تازه حاوی مولکول هایي به نام زینگرون است که به گیرنده هاي درد متصل میشود . دقیقا بهمین دلیل است که گذاشتن زنجبیل خام بر روی زبان ، باعث ایجاد حس سوزش و گرما در زبان میشود .

 

مصرف زنجبیل برای پریود شدن

در صورتی که دچار تاخیر در قاعدگی شده اید ، زنجبیل با ایجاد انقباضات رحمی می‌تواند باعث کمک به پریود شدن شما شود . علاوه براین ، زنجبیل باعث کاهش درد و گرفتگی هاي قاعدگی ، کاهش حالت تهوع ، کاهش احتمال استفراغ و … خواهد شد . از آنجایی که مصرف زنجبیل خام می‌تواند باعث احساس سوزش در زبان شود ، توصیه میشود از دمنوش زنجبیل استفاده کنید .

 

طرز تهیه چای زنجبیل

برای تهیه این دمنوش و چای زنجبیل توصیه میشود از زنجبیل تازه استفاده کنید .

 

• مقداری ریشه زنجبیل تازه تهیه کنید

 

• پوست آنرا کنده و به صورت نازک و ورقه ورقه برش بزنید

 

• ورقه هاي زنجبیل را دریک ظرف پر از آب قرار داده و به مدت 5 الی 7 دقیقه بجوشانید

 

• سپس کمی قند و لیمو به آن اضافه کنید .

 

• این نوشیدنی زنجبیلی را میتوانید دو الی سه وعده در روز بنوشید تا سریعتر پریود شوید

 

چند نکته :

1. زنجبیل حاوی مواد ویتامین ها و معواد معدنی بسیاری است مانند : منگنز ، پتاسیم ، مس ، منیزیم ، ویتامین B و …

 

2. چای زنجبیل علاوه بر این‌که قاعده آور است ، میتواند دردهای قاعدگی را کمتر کرده و از حالت تهوع و استفراغ در زمان پریود پیش گیری کند

 

3. استفاده از دمنوش زنجبیل برای داشتن پریود منظم بسیار مفید است

 

4. به دمنوش زنجبیل میتوانید مقدار کمی فلفل نیز اضافه کنید

 

5. این دمنوش را نباید به صورت مداوم و روزی بیش از 3 فنجان مصرف کنید

 

6. برای زنانی که دچار مشکلات صفرا هستند ، مصرف زنجبیل و چای زنجبیل ممنوع است

 

7. این دمنوش با عده اي از داروها تداخل دارد مانند متفورمین ، وارفارین و … قبل از مصرف این دمنوش حتماً با دکتر خود مشورت کنید .

 

دمنوش زنجبیل با چه داروهایی تداخل دارد ؟

مصرف این دمنوش ممکن است با عده اي از داروها تداخل ایجاد کند . قبل استفاده از این چای گیاهی ، حتماً با دکتر خود دراین مورد مشورت کنید . عده اي از تداخل هاي زنجبیل عبارتنداز :

 

تداخل با داروهای رقیق کننده خون

زنجبیل و دمنوش آن ، میتواند میزان انعقاد خون را تحت تاثیر قرار داده و خون را رقیق تر کند . بهمین دلیل در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده میکنید ، نباید بدون اطلاع دکتر این دمنوش را مصرف کنید . همچنین مصرف این دمنوش با سایر گیاهان رقیق کننده خون نیز خطرناک است «گیاهانی مانند زردچوبه و جینسینگ» .

 

در صورتی که عمل جراحی و یا هر گونه عمل دندان دکتری «مانند کشیدن دندان» در پیش دارید ، نباید دمنوش زنجبیل مصرف کنید . مصرف این دمنوش می‌تواند باعث بروز خون ریزی بیش از حد شود .

 

• تداخل زنجبیل با داروهای دیابت و کاهش قندخون

زنجبیل و دمنوش آن ، می‌تواند سطح قندخون را کاهش دهد . در صورتی که از داروهای کاهش دهنده قندخون مانند متفورمین استفاده میکنید ، مصرف این دمنوش می‌تواند باعث افت شدید میزان قندخون شما شود . قبل از مصرف این چای گیاهی ، با دکتر خود مشورت کنید .

 

• تداخل زنجفیل با داروهای فشار خون

این دمنوش میتواند باعث کاهش فشار خون شما شود . در صورتی که از داروهای کاهش دهنده فشار خون مانند آتنولول ، کاپتوپریل و … استفاده می‌کنید ، نباید بدون اطلاع دکتر از این دمنوش استفاده کنید .مصرف هم زمان این داروها با زنجبیل می‌تواند باعث کاهش شدید ضربان قلب و یا نامنظم شدن ضربان قلب شود.