پارس ناز پورتال

دمنوش های ادرار آور را بشناسید

دمنوش های ادرار آور را بشناسید

دمنوش های ادرار آور را بشناسید 

برخی مواقع برای پاکسازی بدن نیاز است تا مکررا ادرار کنیم و برای این کار دارو وجود دارد اما بوسیله دمنوش های ادرار آور نیز می توان این کار را انجام داد. برای دفع آب بدنتان می‌توانید به جای مصرف قرص‌های دیورتیک (ادرارآور) از نوشیدنی‌های ادرارآور صد درصد طبیعی و البته پرخاصیت استفاده کنید.

 

جعفری: ادرارآور فوق‌العاده

جعفری خواص دیورتیک فوق‌العاده‌ای دارد که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت. این سبزی معطر می‌تواند آب اضافی جمع شده در بافت‌های بدن را دفع کند.

 

روش استفاده

برای تهیه‌ی دمنوش جعفری کافی است دو قاشق جعفری را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس آن را صاف کنید. می‌توانید روزانه تا ۳ فنجان از این دمنوش را میل کنید. اگر بهبودی در وضعیتتان ایجاد نشود به پزشک مراجعه کنید. همچنین می‌توانید آب یک دسته جعفری را در مخلوط کن گرفته و میل کنید.

 

دم گیلاس

دم (چوب) گیلاس حاوی فلاوونوئیدها و پتاسیم است که باعث افزایش میزان ادرار می‌شود. برای همین یک درمان فوق‌العاده برای مقابله با احتباس آب محسوب می‌شود. خوشبختانه دم‌کرده‌ی دم گیلاس عوارض ناخوشایندی در پی ندارد.

 

روش استفاده

دم (چوب) گیلاس‌ها را (به صورت کامل یا پودر شده) در آب جوش بریزید. برای هر لیتر آب ۲۰ گرم از این چوب‌ها نیاز دارید.اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد سپس محلول را صاف کنید. می‌توانید بعد از هر وعده‌ی غذایی از این دمنوش میل کنید. دم گیلاس در ترکیبات بیشتر نوشیدنی‌های ادرارآور وجود دارد.

 

آناناس، انگور و زغال‌اخته

آناناس به دلیل سرشار بودن از پتاسیم خواص دیورتیک (ادرارآور) دارد. می‌توانید از میوه‌ی تازه یا آب آن استفاده کنید چون خواص یکسانی دارند.انگور نیز همین خاصیت را دارد به خاطر اینکه سرشار از آب است و باعث دفع ادرار می‌شود. زغال‌اخته نیز جزو میوه‌های ادرارآور است. به خاطر اینکه سرشار از «آربوتین» است. مصرف آب زغال‌اخته با احتباس آب مقابله می‌کند.

 

توجه داشته باشید که آبمیوه‌های صنعتی سرشار از قند هستند. بهتر است از آب‌میوه‌های بدون قند افزوده استفاده کنید. همچنین می‌توانید آبمیوه‌های صنعتی را با مقداری آب رقیق کنید. در این صورت قند کمتری وارد بدنتان می‌شود.جعفری خواص دیورتیک فوق‌العاده‌ای دارد که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت. این سبزی معطر می‌تواند آب اضافی جمع شده در بافت‌های بدن را دفع کند

 

گیاه قاصدک: دیورتیک طبیعی

پژوهش‌ها از خواص دیورتیک گیاه قاصدک روی موش‌ها خبر می‌دهند. برگ‌های این گیاه تصفیه‌کننده‌ی خون هستند و میزان ادرار را افزایش می‌دهند.

 

روش استفاده

گیاه قاصدک را به صورت دمنوش مصرف می‌کنند. ۳۰ گرم برگ خشک قاصدک را در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. می‌توانید یک ساعت بعد از ناهار و شام از این دمنوش میل کنید. اگر علائمتان رفع نشد به پزشک مراجعه کنید

 

درخت زبان گنجشک برای مقابله با احتباس آب

برگ‌های گیاه زبان گنجشک حاوی «مانیتول» و همچنین پتاسیم هستند که هر دو خواص ادرارآوری دارد. به همین دلیل هم باعث دفع ادرار می‌شوند.

 

روش استفاده

۱۰ تا ۲۰ گرم برگ خشک این گیاه را در ۱ لیتر آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. سپس دمنوش‌تان را صاف کنید و روزانه یک تا دو فنجان از آن میل

 

چای سبز برای تحریک عملکرد کلیه‌ها

حتماً در مورد خواص به خصوص خواص لاغری چای سبز زیاد شنیده‌اید.چای سبز همچنین یک دیورتیک طبیعی واقعی است که به عملکرد خوب کلیه‌ها کمک می‌کند. کافئین موجود در آن نیز برای مقابله با حالت احتباس آب مفید است.

 

روش استفاده

یک قاشق چای‌خوری چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. می‌توانیدروزانه یک فنجان از این چای را نوش جان کنید. توجه داشته باشید اگر از بی‌خوابی و بدخوابی رنج می‌برید بهتر است بعد از ساعت ۳ بعدازظهر چای سبز ننوشید.

 

آب بنوشید و آب معدنی خوبی انتخاب کنید

دچار شدن به احتباس آب به این معنی نیست که مصرف آب را کاهش دهید. کاملا برعکس باید هر روز به اندازه‌ی کافی آب میل کنید یعنی یک و نیم لیتر.البته توجه داشته باشید اگر تغذیه‌ی ناسالم و پر نمکی داشته باشید مصرف نوشیدنی‌هایی که ذکر شد نمی‌تواند به تنهایی با مشکل احتباس آب و عوارض آن مقابله بکند.

 

توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌شود مصرف پنیر، غذاهای آماده و صنعتی، سوسیس و کالباس، بیسکویت‌های شور و غیره را کاهش دهید.

 

روش استفاده

به اندازه‌ی کافی آب و مایعات سالم بنوشید. اگر آب معدنی استفاده می‌کنید در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشید. میزان کلرور سدیم آبی که انتخاب می‌کنید نباید بیشتر از ۵۰ میلی‌گرم در لیتر باشد.