پارس ناز پورتال

معرفی بهترین دمنوش ها برای درمان نفخ

معرفی بهترین دمنوش ها برای درمان نفخ

معرفی بهترین دمنوش ها برای درمان نفخ 

نفخ یکی از دشواری هـای متعارف معده و روده ها هست, برای درمان آن میتوان از دمنوش ها بهرهگیری نمود کـه برترین تاثیرات را دارند. احساس می‌کنید کـه باد کرده اید؟ نفخ برای شمار زیادی از افراد مبتلا بـه آن, یک شرایط آزاردهنده هست کـه ممکن هست بر فعالیت هـای کاری و اجتماعی افراد هم تاثیر منفی بگذارد.

 

علت نفخ میتواند گاز معده, یبوست یا نگه داشتن آب باشد. اما از آنجا کـه برای هر دردی راه حلی وجوددارد, میتوانید این دستورکار ها را برای شکست دادن نفخ بکار بگیرید. آلبوم ای از نوشیدنیها و دم نوش ها میباشند کـه می توانند بـه عنوان عامل پیش گیری در کاهش نفخ بشما کمک می کنند.

 

سنا

سنا غنی از آنتراکینون ها هست, ترکیبی کـه ضد یبوست هست و میزان آب و الکترولیت ها را در روده افزایش میدهد و همینطور حرکات حلقوی آنرا چندان میکند «انقباض عضله روده», فرایندی دوبخشی کـه خروج مدفوع را تسریع میکند و برعکس مسهل هـای متعارف باعث تقویت عضلات دیواری روده میشود.

 

سنا همینطور فرآوری صفرا را تحریک میکند, سم زدایی را افزایش میدهد و در طول سه تا نه ساعت فعال هست. گیاه سنا با خواص چندان در درمان یبوست و هم‌ چنین لاغری بومی آفریقا و هندوستان هست اما در جنوب ایران هم یافت می شود.احتیاط: این را هم درنظر داشته باشید کـه هیچ ملین گیاهی نباید بیش از هفت روز متوالی بهرهگیری شود.

 

رازیانه

دانه هـای این گیاه یک بادشکن قوی هست. بـه این معنا کـه این گیاه میتواند بادها را بیرون بکشد, برای خلاص شدن از نفخ و همینطور رها شدن از درد شکم و گرفتگی هـای مربوط بـه اکثر دشواری هـای گوارشی شدید مثل سندروم روده تحریک پذیر یک انتخاب بینظیر هست.

 

روغن سبک رازیانه خاصیت ضدالتهاب و ضداسپاسم قوی دارد و کارش آرام کردن دیواره هـای روده هست و می تواند بادهای گیرافتاده در روده را رها کند و گردهمایی ترکیبات گاز سمی رابه نقطه ای کـه باعث شرمساری و همینطور نفخ شکم دردناک میشود کاهش دهد.

 

در طب سنتی ایران, از رازیانه بـه گیاه ضدبلغم و صفرا یاد میشود. همینطور از آنجا کـه رازیانه گیاه بسیار گرمی هست اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره مند شوید, آن رابا ماده ای مصرف کنید کـه حرارت گیاه را کم کند مثل سکنجبین و عسل.

 

چای بعد از ناهار
دو قاشق چایخوری دانه رازیانه, یک قاشق چایخوری نعناع و یک قاشق بابونه را همراه دو قطع زنجبیل تازه خردشده را در قوری بریزید. دو فنجان آب جوش رویش بریزید و پنج دقیقه بگذارید بماند. اگر دوست داشته باشید می توانید آن رابا عسل شیرین کنید.

 

بابونه

بابونه؛ آرامبخش, ضدالتهاب و ضداسپاسم هست و برای دشواری هـای هضم بـه ویژه آن هایی کـه بعلت استرس بـه وجود می آیند یا بدتر می شوند بشما کمک خواهدکرد. این نوع دشواری هـای هضم حالت هایی از قبیل تهوع, مریضی حرکت, سوزش سردل, معده عصبی یا سندرم روده تحریک پذیر میباشند و بابونه برای رویارویی با انها یکی از گزینه هـای فوق العاده هست.

 

بابونه برای رویارویی با انها یکی از گزینه هـای فوق العاده هست. بابونه با نعناع ترکیب بسیار خوبی هست و هردو برای آرام کردن ماهیچه هـای دستگاه گوارش مفیدند, همینطور این دو؛ بادی را کـه باعث نفخ معده شده, رها میکنند. یک فنجان از چای بابونه بعد از یک وعده خوراکی سنگین, پادزهری فوق العاده برای رودل هست.

 

گل سپاسی
برای افزایش فرآوری ترشحات گوارشی کـه تعدادی از دشواری هـای روده از سوزش سر دل گرفته تا تهوع, اسهال و یبوست را باعث میشود از گیاهان مقوی تلخی مثل گل سپاسی بهرهگیری میشود. برای هضم و نفخ آلرژی هـای احتمالی و عدم بردباری غذا خوب هست و باعث افزایش گنجایش بدن برای تجزیه غذا و همینطور جذب درست آن میشود.

 

بـه صورت ایده آل مصرف گیاهان تلخی مثل گل سپاسی گذشته از غذا باعث افزایش ساخت آب دهن, اسیدهای معده و صفرا می شود. نوشیدنی این گل 30 دقیقه گذشته از غذا پیشنهاد میشود.

 

خارمریم

خار مریم یک آنتی اکسیدان قوی هست کـه بدن را در مقابل تاثیرات زیان آور رادیکال هـای آزاد و پراکسیددار شدن لیپید محافظت میکند. خارمریم هم‌ چنین فرآوری گلوتاتیون بدن را- کـه یک ترکیب آنتی اکسیدان مورد نیاز برای سم زدایی هست افزایش میدهد و فرآوری صفرا را کـه بـه نوبه خود سم ها را از کبد پاک میکند چندان می کند. این گیاه هم‌ چنین تشکیل آنزیم هضم را همزمان با کاهش التهاب روده و تسکین مخاط غشای دستگاه گوارشی افزایش میدهد.