پارس ناز پورتال

دندان زرد را این گونه سفید کنید

دندان زرد را این گونه سفید کنید

دندان زرد را این گونه سفید کنید 

برخی افراد هستند کـه دندان سفیدی ندارند و همیشه رنگ دندان آنها روبه زردی می‌زند.راه چاره چیست؟ مـا بشما می گوییم. چرا رنگ دندان افراد باهم فرق می کند و عوامل موثر بر رنگ دندان کدام اسـت؟مـا دو سری تغییر رنگ دندانی داریم. برخی عوامل خارجی کـه روی دندان تاثیر می گذراند

 

مانند مواد رنگی کـه فرد مصرف می کند هم چون قهوه، چای و دخانیات کـه ذرات رنگی موجود در آنها بـه مرور زمان بـه تغییر رنگ دندان‌ها منجر می شود و برای برطرف کردن آنها «تغییر رنگ‌ها» از جرم گیری یا بروساژ استفاده می کنیم. یک‌سری تغییر رنگ داریم کـه در آن، موادی کـه باعث تغییر رنگ دندان شده‌اند

 

بـه گزارش پارس ناز بـه بافت داخلی دندان نفوذ کرده و موجب تغییر رنگ دندان شده‌اند. این حالت با جرم‌گیری التیام نمییابد و باید از موادی استفاده کنیم کـه بـه داخل دندان نفوذ کند و باعث سفید کردن دندان شود کـه مـا بـه آن بلیچینگ می گوییم و مردم عامه بـه آن سفیدکردن میگویند.

 

عواملی کـه بـه داخل بافت دندان نفوذ می کنند و بـه تغییر رنگ دندان‌ها منجر می شوند، کدامند؟

برخی عوامل خارجی هستند. هم چنین مصرف بعضی داروها در کودکی منجر بـه تغییر رنگ دندان می شود. از سوی دیگر، با افزایش سن نیز رنگ دندان زردتر می شود. البته این ها مواردی اسـت کـه می توان با بلیچینگ برطرف کرد. در مورد داروها می توانیم تتراسایکلین را مثال بزنیم کـه این تغییر رنگ را ایجاد می کند.

 

آیا تتراسایکلین باعث پیشرفت شمی‌شود؟

خیر.

 

تغییر رنگ دندان‌ها فقط بعلت زیبایی اسـت یا گاهی میتواند نشان ‌دهنده پدیده‌اي خاص باشد؟

مـا در بعضی موارد، یک دندان خاص داریم کـه تغییر رنگ پیدا کرده، یعنی آن دندان تحت تاثیر عواملی، عصبش از بین رفته و تغییر رنگ پیدا کرده اسـت کـه این مورد باید بررسی شود. در چنین مواردی شاید نیاز بـه درمان ریشه وجود داشته باشد. ممکن اسـت عفونتی نیز در ناحیه وجود داشته باشد.

 

طبق معمول این حالت در دندان‌هاي جلویی فرد ایجاد میشود. شاید چند سال قبل نیز دندان تحت تاثیر ضربه قرار گرفته و فرد متوجه آن نشده باشد و بـه مرور زمان، عصب دندان از بین برود.

 

بنظر شـما این باور درست اسـت کـه می توان با دو قاشق جوش شیرین و آب‌اکسیژنه ۵ درصد و چاشنی نعناع خمیری درست کرد کـه کار سفید‌کننده را انجام بدهد؟

در دکتری و علم دندانپزشکی موادی کـه بـه صورت علمی تهیه شده برای این امر توصیه می شود. ممکن اسـت برخی مواد بـه‌طور موقتی رنگ دندان را روشن کند، ولی ماندگاری آنها قابل اعتماد نیست. موادی هم هستند کـه از طریق سایشی کـه روی دندان ایجاد میکنند باعث سفید‌تر شدن دندان می شوند کـه استفاده از این‌ها خیلی توصیه نمیشود.

 

خمیر دندان‌هاي سفید‌کننده بـه چند صورت عمل میکنند؟

بـه گزارش پارس ناز این نوع خمیر دندان‌ها بـه دو صورت عمل میکنند. عده اي از آنها مواد ساینده در داخلشان دارند و بعلت سایشی کـه ایجاد میکنند دندان‌ها را سفید می کنند کـه مفید نیست. چون مقداری از سطح دندان را دچار سایش میکند. هم چنین خمیردندان‌هایي هستند کـه داخل آنها ترکیبات سفید کننده دارد؛

 

از همان موادی کـه دندانپزشکان بـه‌کار می برند، ولی با غلظت پایینتر استفاده میکنند. لاک‌ها و برچسب‌هایي کـه برای سفید کردن دندان تهیه شده این ها هم روی سطح دندان اثر منفی ندارند ودر مورد ماندگاریش تردید اسـت. ممکن اسـت سفید بکند، اما خیلی زود رنگ دندان بـه حالت قبلی‌اش برمی‌گردد.