پارس ناز پورتال

برای دوست داشتنی تر شدن این کارها را انجام دهید

برای دوست داشتنی تر شدن این کارها را انجام دهید

برای دوست داشتنی تر شدن این کارها را انجام دهید 

برای شما پیشنهادهایی داریم که می توانید با به کار گرفتن انها در بین جمع و خانواده دوست داشتنی تر باشید و پرطرفدار دل همگان گردید. این که همۀ وقت} با دیگران خوش اخلاق باشید, کار راحتی نیست, مخصوصا زمانی که روحیه خوبی ندارید یا با فردی که باعث آزارتان میشود, مواجه هستید. اما اگر تلاش کنید

 

تا ابتدایی‌ترین کارها مانند تبسم زدن یا احوالپرسی را انجام دهید, می توانید فضایی خوشایند برای خودتان و نزدیکان به وجود بیاورید. خوش اخلاقی با دیگران نه‌تنها باعث می شود که آنها به شما اکثر احترام بگذارند, بلکه روزتان زیباتر میشود! در ادامه راهکارهایی برای برخورد بهتر با نزدیکان را با هم بازبینی میکنیم.

 

تبسم بزنید

ساده ترین راه برای خوش اخلاقی, تبسم زدن هست.ساده ترین کار برای این که فردی خوش اخلاق به نظر برسید, تبسم زدن هست. وقتی به کسانی که شما را می‌شناسند تبسم میزنید, آنها را تشویق می کنید تا متقابلا به شما تبسم بزنند. گاهی فقط به این علت که دارای شخصیتی خجالتی بوده و به راحتی تبسم نمیزنید, شمار زیادی از افراد احتمالاً تصور کنند که شما فردی سرد یا بداخلاق هستید.

 

بنابراین, دفعه بعد که از کنار فردی نسبتا آشنا رد می شوید, تبسم بزنید. این تبسم باعث می شود که حتی اگر در برترین شرایط روحی نیستید, احساس خوشحالی بیشتری کنید. پس اینکار هم برای خودتان و هم برای دیگران خوب هست.

 

گفت‌وگوی کوتاهی داشته باشید

در مورد موضوعات کوچکی که می دانید فرد مقابل‌تان به آنها علاقه دارد, گفتگو کنید. کوشش کنید در مورد مسائلی که پیرامون‌تان رخداد می‌افتد گفتگو کنید . جزو آن دسته از افرادی نباشید که فکر میکنند گفت‌وگوهای کوتاه, بی فایده و فقط وقت هدر دادن میباشند.

 

بی‌ریا تعریف و تمجید کنید

وقتی از کسی تمجید میکند, شما را فرد خوش اخلاقی میبیند.همۀ از تعریف و تمجید خوشش‌شان می آید, پس, از گفتن نکات مثبت به دیگران نترسید. با این حال محتاط باشید که چاپلوسی نکنید. تعریف چندان میتواند این‌طور به نظر بیاید که شما دارید چاپلوسی میکنید. مخصوصا اگر فرد مقابل دوست جدیدتان یا مدیر شماست, ممکن هست فکر کند که چاپلوسی میکنید.میتوانید از تمجید برای شروع یک مکالمه بهره گیری کنید.

 

مودب باشید

شما باید به همان اندازه که با خانواده‌تان مودب هستید, با غریبه‌ها هم مودبانه برخورد کنید. به تنهایی دو صندلی را در اتوبوس اشغال نکنید, با تلفن همراه‌تان با صدای بلند گفتگو نکنید؛ به جای آن, مودب باشید.

 

دشنام ندهید

اینکار باعث می شود شما به‌عنوان فردی بی‌نزاکت, خشن و بسیار بداخلاق به چشم دیگران دیده شوید. اگر افراد ببینند که شما خشمگین میشوید و دشنام میدهید, انرژی منفی‌تان را دریافت کرده و از شما دور خواهند شد. دفعه بعد که خشمگین شدید و خواستید دشنام بدهید, تلاش کنید که این دشنام در ذهن‌تان باقی بماند و حتی کوشش کنید با لبخندزدن با آن دشنام‌ها بجنگید.

 

کمک کنید

کمک کردن باعث ایجاد حس خوب در خودتان و خوش اخلاقی می شود.بسیار مهم هست که وقتی میبینید دیگران نیازمند کمک میباشند, به آنها توصیه کمک دهید, چه کودکی که عروسکش از دستش افتاده و چه فردی مسن که به سختی راه میرود.

 

یک روز ممکن هست شما به مهربانی و کمک یک غریبه دیگر نیاز داشته باشید, پس بهتر هست تا میتوانید خوبی کنید. اینکار قطعا یکی از راه‌هاي خوش‌اخلاقی با دیگران هست و باعث میشود با انجام اینکار, نسبت به خودتان حس بهتری داشته باشید.

 

حرکت مهربانانه‌ کوچکی انجام دهید

نیازی نیست فقط با نزدیک‌ترین و عزیز‌ترین‌ افراد اطراف‌تان, مهربان باشید. زمانی که برف را از مسیر خودروی‌تان پارو می کنید, اندکی زمان هم به پارو کردن برف از مسیر خودروی همسایه پیرتان اختصاص دهید. بگذارید یک نفر در صف از شما جلو بزند. با صرف زمان برای انجام کاری برای کسی که نمی‌شناسید, آن فرد احساس می کند که مورد قدردانی قرار گرفته هست و کار نیک ترویج مییابد.

 

قضاوت نکنید

یکی از چیزهایی که قطعا خوب نیست, قضاوت افراد گذشته از شناختن‌شان هست. به افراد فرصت بدهید و فرض کنید آنها خوب میباشند, مگر این که علتی برایتان به وجود آید که خلافش به شما اثبات شود. یاد بگیرید افراد را برای آن چه که میباشند مشاهده نمایید, نه این که آنها را بر زمینه ظاهرشان قضاوت کنید. زمان زیادی میبرد تا بتوانید بدون قضاوت به فردی که نمی‌شناسید نگاه کنید, اما قطعا اینکار, راهی برای خوش اخلاقی هست.