پارس ناز پورتال

دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویت

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویت

دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویت 

زیبایی در سادگی است.این جمله را اکنون در سبک های دکوراسیون می توانیم معنا کنیم,در مدل های دکوراسیون امروزی سبک مدرن از سادگی و زیبایی زیادی برخوردار است. نسل امروز بیشتر طرفدار سبك مدرن در دكوراسیون است. این روزها اغلب جوان‌ها خانه‌هایی به سبك كلاسیك را تجملاتی، پر زرق و برق و ناخوشایند می‌دانند.

 

اما زمانی كه با نمونه‌ای از سبك كلاسیك مواجه می‌شوید كه با وجودی كه سادگی سبك مدرن را ندارد ولی در طراحی آن از ابزارهای زیاد، اكسسوری‌های پر زرق و برق و گچبری‌های پر طمطراق استفاده نشده جالب به نظر می‌رسد.
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویتخانه‌ای كه تصاویرش را در صفحات دكوراسیون مجله می‌بینید مربوط به یك خانواده ایرانی است كه حدود 5 سال است ساكن كشور كویت هستند. طراحی این خانه بر عهده دختر خانواده، فاطمه موسوی است. او فارغ‌التحصیل رشته معماری، دكوراتور و عكاس است. فریده موسوی، دختر دیگر خانواده كارشناس تغذیه است و به صورت حرفه‌ای آشپزی می‌كند.

 

این دو خواهر هنرمند در رابطه با روند طراحی این خانه مطابق با روحیات اعضای خانواده‌شان می‌گویند. نقطه عطف طراحی این خانه حیاط سرپوشیده‌اش است كه خوراك تابستان‌های گرم و خشك كویت است.طراحی داخلی، تركیبی از سبك‌های كلاسیك و feminine است؛ یعنی با ذوق و سلیقه زنانه دیزاین شده. اگر بخواهم در یك جمله این سبك را توصیف كنم، می‌گویم شیك و ظریف با جلوه‌ای از روح زنانه.
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویتبیشترین فضایی كه در خانه از آن استفاده می‌كنیم طبقه همكف است كه در این طبقه فضای نشیمن و غذاخوری خانوادگی قرار دارد. از طرفی به دلیل وسعت فضا توانستیم فضایی را هم برای ‌مهمان در نظر بگیریم.
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویتورودی طبقه همكف به شكلی طراحی شده كه تقریبا می‌توان همه فضای خانه را با یك نگاه مشاهده كرد. به نظرم همین مساله صمیمت بیشتری در خانه ما ایجاد كرده است.
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویتهیچ خانه‌ای بدون فرش ایرانی تكمیل نمی‌شود. فرش‌های دستباف ایرانی سرشار از ذوق و هنر هستند. با توجه به دكور خانه، فرش را با طیف رنگی ملایم انتخاب كردیم تا به سبك خانه‌مان بیاید و با وجود نقوش اصیل، روح ایرانی را به خانه‌مان تزریق كند.

 

اكسسوری ‌و كتاب‌ها را از آنتیك‌فروشی‌های ایران و انگلیس خریده‌ایم.

آشپزخانه ما بیرون از فضای خانه و داخل حیاط طراحی شده. این فضا با یك حیاط كوچك و سرپوشیده به فضای داخلی وصل می‌شود. چون خواهرم فریده زیاد آشپزی می‌كند طراحی بخش حیاط و آشپزخانه بر عهده او بود كه البته از پدرم هم برای اجرای این بخش از خانه كمك گرفتیم.
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویتسه رنگ اصلی كه در طراحی خانه استفاده شده، Off white (یكی از تونالیته‌های رنگ سفید) برای دیوار و پرده، صورتی چرك برای مبلمان و رنگ‌های براقی مثل طلایی برای اكسسوری‌هاست. هر سه طیف رنگی، روشن انتخاب شده؛ به دلیل اینكه هم فضا را دلباز‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد

 

و هم اینكه كلیت خانه را شاد كرده و كسل‌كننده نیست؛ ضمن اینكه انرژی خوبی هم به مخاطب منتقل می‌كند. دلیل اصلی انتخاب این رنگ‌ها این است كه ما زمان زیادی از روز را در خانه هستیم و نمی‌خواستیم با انتخابی اشتباه خانه، خسته كننده به نظر برسد. در نهایت اینكه رنگ‌ها مطابق با احساس درونی ما انتخاب شده است.
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویتچون رنگ دیوارها روشن است سعی شده با طرح گچبری ساده و كلاسیك، دیوارها در عین سادگی از یكنواختی خارج شود. این روزها بیشتر جوان‌ها به سبك‌های مدرن گرایش پیدا كرده‌اند و سبك‌های پرزرق و برق كلاسیك را نمی‌پسندند؛

 

بنابراین سعی كردیم این را بگوییم كه سبك كلاسیك فقط به معنای تزیینات و ابزارهای فراوان نیست بلكه می‌تواند با تزییناتی جزیی مثل گچبری‌های ساده، مبلمانی كم‌ابزار و … هم زیبا به نظر برسد.
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویتهیچ نوری جایگزین نور طبیعی نمی‌شود. همه اعضای خانواده ما عاشق نور طبیعی هستند. پارچه پرده را جوری انتخاب كرده‌ایم تا نور طبیعی روز به راحتی وارد فضای خانه شود؛ ضمن اینكه در تابستان‌های سوزان كویت از گرم شدن و ورود نور مستقیم آفتاب جلوگیری شود. پرده اصلی از جنس تافته و تور سفید زیر آن از جنس نانو است. 
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویتدلیل اصلی سرپوشیده شدن قسمتی از حیاط، آب و هوای گرم كویت به خصوص در فصل گرماست. البته حسن دیگرش نزدیكی آن به آشپزخانه است كه باعث شده حیاط به یك نشیمن خانوادگی كوچك تبدیل شود.
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویتطراحی حیاط و گلخانه با دكور آشپزخانه هماهنگ است. می‌خواستیم بخش كوچكی از طبیعت را كنارمان داشته باشیم؛ به همین دلیل این فضا در نظر گرفته شد. البته اینجا در كنار همه نكات مثبتی كه دارد ما را یاد حیاط خانه مادربزرگمان در ایران می‌اندازد. 
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویتسبك آشپزخانه Vintage است؛ یعنی از كابینت‌ها و كاشی‌های سبك قدیمی در طراحی آن استفاده شده است همچنین این سبك آشپزخانه با وسایل جانبی قدیمی و آنتیك دكور می‌شود. به دلیل اینكه كل خانواده تركیب رنگ‌های روشن را می‌پسندیم برای كابینت‌ها، كاشی و پرده هم رنگ‌های روشن انتخاب كردیم.

 

بشقاب‌های روی دیوار یادگاری‌هایی از سفرهای مختلف است. بیشتر این بشقاب‌ها عتیقه و قدیمی‌اند؛ به همین دلیل نمی‌توان از آنها استفاده كرد و در نتیجه بهترین كاربردشان دیواركوب‌هایی دكوراتیو است.
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویتبا استفاده از چمن مصنوعی و انتخاب گل‌های گلخانه‌ای فضایی صمیمی خلق شد. همچنین یك قناری داریم كه با وجود آن، حس این فضا بسیار به طبیعت نزدیك‌تر می‌شود.
دکوراسیون خانه ای به سبک مدرن در کویت