پارس ناز پورتال

دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش 

دکوراسیون برخی از خانه های ایرانی بسیار زیبا و شیک چیده شده است و درخور تمجید و تعریف می باشد. مانند خانه پویه و همسرش. دکوراسیون منزل شخصیت و عقاید صاحبان خانه را نشان می دهد. در خانه ۸۸ متری پویه و همسرش در شهر مشهد همه چیز فکر شده است و عناصر طبیعی را می توان در آن حس کرد. تور خانه گردی طبیعت دوست را از دست ندهید:

 

تور خانه پویه در یک نگاه
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرشتعداد افراد ساکن: ۲ نفر
شغل خانم خانه: مدرس دانشگاه و کارشناسی ارشد معماری / شغل همسر: مهندس مکانیک
موقعیت شهر: مشهد / محله: هفت تیر

 

متراژ فضا: ۸۸ متر
سال ساخت: ۱۳۹۲
ملک شخصی
تعداد اتاق: ۲ خواب

 

تعداد سرویس: یک حمام و یک دستشویی
سبک دکوراسیون: تلفیقی
رنگ های غالب: نسکافه ای و کرم
ویژگی برجسته طراحی: کاربردی و اقتصادی

 

طراح: خانم پویه پیروی
مدت زمان طراحی داخلی: ۳ ماه
بازسازی فضاهای داخلی
هزینه دکوراسیون و وسایل: حدود ۲۵ میلیون

 

چه نکاتی در طراحی مد نظر بوده و به چه دلیل؟

دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

سعی کردم طراحی داخلی با توجه به نیازها و کاربردی باشد. و در کنار آن زیبایی هم دیده شود. من و همسرم تعداد زیادی کتاب داریم و با ساخت کتابخانه در دکوراسیون منزل، آن را به نقطه عطف در فضای داخلی تبدیل کردیم. برای انتخاب مبلمان هم به سمتی رفتیم که از مبلمان ساده، زیبا و در عین حال کاربردی استفاده کنیم که خرید و جابجایی راحتی هم داشته باشند.

 

چه سبک و رویکردی را در طراحی دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؟
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

من به فلسفه چینی علاقمندم و دوست داشتم زندگی طبیعی و غیر مصنوعی داشته باشم. در دکوراسیون منزل از رنگ های طبیعت استفاده کردم که به ذات طبیعت بر می گردد و به همین دلیل رنگ های عنصر خاک، آب و گیاه در طراحی داخلی فضا دیده می شود و همچنین سعی کردیم عناصر حیاتی را به فضای داخلی بیاوریم. عنصر خاک با ترکیب رنگی دکوراسیون و همچنین خاک درون گلدان،

 

آب در تنگ هایی با صدف های کوچک و آتش با شمع هایی که در طول شب روشن می کنیم و گاهی هم آنها را درون تنگ قرار می دهیم در دکوراسیون خانه وجود دارند. و گیاهان هم که به خودی خود در هر گوشه ای از فضا دیده می شوند.

 

در دکوراسیون خانه اشیا و وسایلی را برایمان عزیز بودند را در معرض دیدمان قرار دادیم. مد نظر داشتیم روح ایرانی در فضا وجود داشته باشد و به همین دلیل دنبال وسایل خارجی نرفتیم. همسرم در کرمان دانشجو بود و یک پته دست دوز از شهر خریده بود که نشانی از هنر عمیق زنان بومی کرمان است.

 

آن را قاب کردیم و در کنار میز ناهارخوری بر دیوار نصب کردیم. عکس های دورهمی، یادگاری هایی که از سفر های مختلف آورده بودیم و در کل عکس های خوشحالی مان را با چیدمان دکوراتیو به روی دیوار آوردیم.
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

فضای مورد علاقه شما کجاست؟

 

گوشه فضای ناهارخوری، کتابخانه و قسمت هایی که اشیای کوچکی قرار دارند را بیشتر از باقی فضاهای خانه دوست دارم.

 

هرکدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کرده اید؟
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

مبلمان، کاناپه، میز و صندلی ناهارخوری و سرویس خواب را از برند چوب سنگ خریداری کردیم که هزینه مجموع آنها ۱۰ میلیون تومان بود. لوازم برقی شامل یخچال از برند ال جی، گاز از برند اخوان و تلویزیون سونی نیز در کل حدود ۱۰ میلیون هزینه داشت.

 

هزینه وسایل چوبی دکوراسیون خانه شامل کمد، شلف، کتابخانه و جاکفشی هم حدود ۴ میلیون بود. طراح فرش هم خانم مونا سلطانی بودند که بافت آن توسط فردی در روستای بافندگان درتوم از توابع شهر بجنورد انجام شد.

 

کارهای خدماتی و تاسیساتی را به چه اهالی فنی سپردید؟

 

ساخت وسایل چوبی که پیش از این گفته شد و همچنین نصب آنها را فردی انجام داد که یکی از آشنایان معرفی کرده بود.

 

در این فرآیند چه تجربیاتی داشتید که از آنها درس گرفتید و دوست دارید به دیگران نیز منتقل کنید؟
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرشمن اهل شمال هستم و در خانه ویلایی زندگی می کرد. ولی بعد از طراحی داخلی این خانه به این نتیجه رسیدم که به سادگی می توان فضاهای کوچک را بازسازی کرده و آنها را کاربردی کنیم. باید بتوان فضاهای پرت را به فضاهای کاربردی تبدیل کرد. حقیقت این است که می توان زندگی جدید را با حداقل هزینه، کاملا اقتصادی و به بهترین نحو شروع کرد.

 

در طراحی منزل سعی شده اصول فنگ شویی اجرا شود و به دنبال آن بخش های تیز را شکسته و حذف کردیم. جهت گیری وسایل را به گونه ای انجام دادیم که چرخش انرژی در فضای داخلی بوجود آید. همین نکته باعث شده همه افرادی که به منزل ما می آیند بگویند که انرژی خوبی در فضا وجود دارد.

 

نقش گیاهان در خانه چگونه است؟
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

گیاهان به دلیل اکسیژن رسانی، بسیار مفید است. رنگ سبز و طراوت در روحیه افراد خانه تاثیر خوبی دارد. گیاهان خانگی منزل ما شامل پوتوس، شمعدانی، بگونیا، ارکیده و انواع کاکتوس هستند. همچنین با توجه به هر فصل، گل های شاخه بریده مربوط یه آن زمان را هم به دکوراسیون داخلی می آوریم و در این زمان از سال یعنی اواخر پاییز گل داوودی در خانه وجود دارد.

 

دکوراسیون ورودی
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

زمانی که به خانه پویه و همسرش در مشهد وارد شوید، دکوراسیون ورودی به خوبی شما را با فضای کلی خانه آشنا می کند. یکی از کارهای چوبی انجام شده در زمان بازسازی ساخت و نصب کمد و جاکفشی بوده که در ورودی قرار دارد. در دو سمت ورودی با هدایت دید به روبرو، دکوراسیون منزل به بهترین شکل نمایان است.

 

دکوراسیون آشپزخانه
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

آشپزخانه پویه دارای تم رنگی هماهنگ با فضای کلی است. کابینت سفید به سبک مدرن با صفحه کابینت چوبی فضایی منظم و مرتب را ایجاد کرده است. لوازم برقی آشپزخانه مانند لباسشویی، یخچال و اجاق گاز نیز به رنگ کابینت ها و سفید رنگ هستند. دیوارپوش آشپزخانه از سنگ های دکوراتیو است

 

و به دلیل ظاهر طبیعی با ویژگی دکوراسیون کلی خانه یعنی نزدیکی به طبیعت همخوانی دارد. فرش کوچک در دکوراسیون آشپزخانه به دلیل اینکه در کنار فضای ناهارخوری قرار دارد، هماهنگ با سبک آن بخش دیده می شود.

 

دکوراسیون اتاق خواب
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

اتاق خواب اصلی خانه پویه و همسرش در مشهد، سنگینی و وقار خاصی دارد. از دکوراسیون اتاق کاملا می توان اهمیت زوج جوان به هنر ایرانی و اصالت را درک کرد. در عین اینکه سرویس خواب و فضای کلی اتاق خواب به سبک مدرن طراحی شده، روتختی، کوسن و آباژورهایی که بر روی میزهای پاتختی قرار دارند،

 

نشان دهنده هنر ایرانی است. قاب عکس های روی دیوار سادگی آن را شکسته و حس و حالی خاص به دکوراسیون اتاق خواب بخشیده است.

 

دکوراسیون اتاق مهمان
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

یکی از اتاق خواب ها در خانه پویه مخصوص مهمان است. در دکوراسیون اتاق مهمان بیش از هر چیزی کوسن و روتختی توجه را به خود جلب می کند. کوسن های به شکل گل و قرمز رنگ آنقدر زیبا و جذاب هستند که گویی گل های رو تختی را در تصویری بزرگتر نشان می دهد.

 

استیکر دیواری هم در ادامه نقش گل ها در فضا روی دیوار نصب شده است. استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز، صورتی و تنالیته هایی از آنها در کنار رنگ کرم ترکیب رنگی اصلی اتاق مهمان است.

 

دکوراسیون نشیمن
دکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

گفتیم که رنگ غالب دکوراسیون خانه پویه به رنگ نسکافه ای و کرم بوده و تابع رنگ های طبیعت و عنصر خاک است. مبلمان راحتی در دکوراسیون نشیمن با رویه از جنس مخمل فضایی صمیمی و گرم برای دور هم نشستن و استراحت ایجاد کرده است. کتابخانه چوبی که از زمین تا سقف ارتفاع دارد،

 

مرز دکوراسیون نشیمن و آشپزخانه را مشخص کرده و حس دلنشینی به فضای داخلی داده است. قالیچه در دکوراسیون نشیمن ایرانی بودن را فریاد می زند! این فرش یا پشم دست ریس از رنگ های طبیعی بافته شده و کمی که به طرح آن بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که تقارن در فرش وجود ندارد.

 

دکوراسیون غذاخوریدکوراسیون شیک و زیبای خانه پویه و همسرش

مبلمان در فضای ناهار خوری نیز در هماهنگی کامی با دکوراسیون منزل قرار دارد. میز ناهارخوری از جنس چوب، صندلی های مخملی و به رنگ نسکافه ای از اجزای اصلی فضا است. تابلوهای زیبا در دکوراسیون غذاخوری از تعلقات خاطر خانم و آقای خانه است. رومیزی هنر دست یزدی ها و هنر شکیل ایرانی است. تابلوی قرمز هم همان پته دست دور شاهکاری است که توصیفش را قبلا شنیدید!