پارس ناز پورتال

ذهن خود را مانند کامپیوتر فرمت بندی کنید

ذهن خود را مانند کامپیوتر فرمت بندی کنید

ذهن خود را مانند کامپیوتر فرمت بندی کنید 

دسته بندی دانسته ها و اطلاعات در ذهن و آرامش ذهن باید به گونه اي فراهم شود که ما آرامش را به خود القا کنیم تا ذهنی آرام داشته باشیم.شما این توانایی را دارید تا مغز خود را راه‌اندازی مجدد کرده یا آن‌را دومرتبه فرمت‌بندی کنید. درست به همان شکلی که اینکار را در ارتباط با هارددیسک کامپیوتر خود انجام میدهید

 

اگر کامپیوتری که در حال بهره گیری از آن هستید دیگر همانند روزهای نخست‌اش خوب و روان کار نمی کند، ممکن هست دارای یک مشکل باشد. دلایل بسیاری را برای این کندی سرعت می توان ارائه کرد که از آن جمله به وجود ویروس‌ها و بدافزارها یا اشغال شدن بیش از اندازه فضای ذخیره‌ساز اشاره کرد. یکی از برترین راه‌کارهایی که به شما کمک میکند

 

تا بر این مشکل غلبه کنید، فرمت کردن مجدد یک درایو هست. این‌کار به معنای آن هست که هر آن چیزی که روی درایو مربوطه قرار دارد پاک شده و درست همانند یک صفحه سفید در اختیار شما قرار خواهد گرفت.زمانی که هارددیسک خود را فرمت‌بندی مجدد کرده و سیستم‌عامل را از نو روی آن نصب میکنید این رویکرد به شما کمک می کند

 

تا در حالت کلی مشکلات قبلی سیستم شما برطرف شده و به راندمان سابق (نزدیک به راندمان روزهای نخست) دست پیدا کنید. به طوری که کامپیوتر شما یک‌بار دیگر با همان سرعت، کارایی و بدون تاخیر به فعالیت خود ادامه میدهد.

 

مغز انسان

اما انسان‌ها تفاوت‌هاي بسیاری با کامپیوترها دارند. مغز ما همانند یک دستگاه کامپیوتری یا یک پردازشگر مرکزی کامپیوتری نیست. اجازه دهید مسئله فوق را این‌گونه تشریح کنم شما تمام خاطرات ناخوشایند همچون احساسات منفی، استرس، اضطراب یا نا امیدی را از قبل همراه با خود دارید. اما به دنبال آن هستید

 

تا زندگی تازه‌‌اي را شروع کنید. به طوری که این خاطرات تلخ هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید شما را آزار ندهند. چگونه میتوانیم به چنین رویکرد مثبتی دست پیدا کنیم؟ جواب این پرسش فرمت‌بندی مجدد مغز هست. برای فرمت‌بندی مغز یکسری دستورالعمل‌هاي خوب وجود دارد که ما به تعدادی از آن‌ها اشاره می کنیم.

 

از فایل‌هاي مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

به مغز خود نگاه کرده و سعی کنید این موضوع را کشف کنید که چه چیزی برای شما با اهمیت‌تر هست. موضوعاتی که برای شما حائز اهمیت میباشند را سازمان‌دهی کرده و یک نسخه پشتیبان از آن‌ها تهیه کنید. واقعا عاشق چه کسی هستید؟ به چه کسی اهمیت می دهید یا انجام چه کار خلاقانه‌اي واقعا برای شما اهمیت دارد؟

 

این موارد را روی یک کاغذ یا موبایل همراه خود یادداشت کنید. به طور مثال برای یک فرد ممکن هست، موضوعاتی همچون همسرم، خانواده‌ام، دوستانم و خلاقیتی که دارم از اهمیت بالایی برخوردار باشند.

 

نفس خود را نگه دارید

هر بار تصمیم می گیریم هارددیسک یا مغز خود را فرمت‌بندی کنیم با یک ترس روبرو میشویم. برخی از مردم احساس می کنند با انجام این‌کار ممکن هست به طور ناخواسته یکسری اطلاعات را پاک کرده و برای همه ي وقت از دست بدهند. با این وجود، در اغلب موارد این گزینش برترین انتخابی هست که پیش روی ما وجود دارد.

 

همواره بهتر هست به جای ترس با خود صادق باشید و این سوال را از خود بپرسید به چه علت ممکن هست من به یک فایل نیاز داشته باشم؟ آیا فایل بی موردی ذخیره‌سازی شده هست؟ در 99 درصد موارد ما فایل‌هاي بدون بهره گیری‌اي را روی کامپیوتر یا مغز خود نگه‌داری می کنیم که ارزش چندانی برای ما ندارند. در نتیجه ما احتیاج داریم تا این فایل‌هاي قدیمی را پاک کنیم تا محتوای تازه و جدیدی را جایگزین آن‌ها کنیم.

 

سیستم‌عامل خود را یک بار دیگر نصب کنید

زمانی که هارددیسک خود را پاک کردید به نصب مجدد سیستم‌عامل (ویندوز، لینوکس یا mac OS) نیاز دارید. در مورد کامپیوترها به راحتی می دانیم که منظور از سیستم‌عامل چیست اما سوال مهمی که وجود دارد این هست که سیستم‌عامل انسانی چیست؟ سیستم‌عامل انسان‌ها فلسفه و افکاری هست که همراه با آن‌ها هست.

 

شما این انتخاب ( گرچه تا حد معینی) دارید تا سیستم‌عاملی که در نظر دارید را انتخاب کنید. این سیستم‌عامل تنظیمات خاص خود را دارد که به شما شیوه زندگی و کار کردن را نشان می دهد. پیدا کردن پاک‌ترین، کارآمدترین، سریع‌ترین و جدید ترین سیستم‌عامل برای مغزتان به شما کمک میکند در زندگی پیروز و خوشحال باشید.

 

به طور مثال، یک فرد ممکن هست مغز خود را فرمت کرده و فلسفه ویژه‌اي را در مغز خود نصب کند. به طور مثال یک مکتب فلسفی خاص به او کمک میکند از ترس‌هاي بی موردی که ممکن هست در زندگی با آن‌ها روبرو شود به راحتی عبور کند. فلسفه‌اي که باعث رشد و بالندگی شده و به فرد کمک میکند بی‌اعتنا به صحبت‌هایي که دیگران در مورد او به زبان می‌آورند

 

به فعالیت‌هاي روزمره خود ادامه دهد. حال سوال مهم این هست که تمایل دارید مجددا چه سیستم‌عاملی را روی مغز خود نصب کنید؟

 

برنامه‌هاي خود را یک‌بار دیگر نصب کنید

اکنون که سیستم‌عامل جدیدی را روی مغز خود نصب کرده‌اید، زمان آن رسیده هست تا برنامه‌هاي انتخابی خود را یک‌بار دیگر نصب کنید. به دنبال چه برنامه‌هایي ( فعالیت‌ها و احساساتی در زندگی) هستید تا یک‌بار دیگر آ‌ن‌ها را نصب کنید؟ تمایل دارید چه برنامه‌هایي را در مغز خود برای همه ي وقت نگه دارید؟ ( برخی از مردم تمایل دارند

 

 به گزارش پارس ناز تا ابد عاشق بودن را در خود زنده نگه دارند.) ما تنها از ده درصد از برنامه‌هایي که در اختیار داریم در ارتباط با 90 درصد از فعالیت‌هاي روزمره زندگی خود بهره گیری می کنیم. چه برنامه‌هایي در زندگی خود دارید؟ برای تعدادی از مردم، عکاسی، نویسندگی، فلسفه، گذراندن وقت با دیگران و درس دادن جزء برنامه‌هاي اصلی آن‌ها هست. در واقع تعداد زیادی از مردم از چنین رویکردی بهره گیری می کنند.

 

هر چند وقت یک بار موضوعات را فرمت‌بندی مجدد کنید

مهم نیست نرم‌افزار، سیستم‌عامل یا برنامه‌هاي شما تا چه اندازه اخیر و خوب میباشند. شما در آینده به فرمت‌بندی مجدد نیاز دارید. شاید یک سال، دوسال، سه سال یا پنج سال یک‌بار به انجام این‌کار نیاز دارید. اگر این‌کار را انجام ندهید، گرفتار یکسری مشکلات خواهید شد و سرعت سیستم شما کم کم زمان کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین هر چند سال یک بار، باید این شجاعت را داشته باشید تا مغز ، روح و ذهن خود را فرمت‌بندی مجدد کنید.