پارس ناز پورتال

رابطه جرم گوش و سلامت جسمی افراد

رابطه جرم گوش و سلامت جسمی افراد

رابطه جرم گوش و سلامت جسمی افراد 

جرم گوش و سلامت افراد ارتباط مستقیم با هم دارند, جرم گوش برای شمار زیادی از افراد ناخوشایند هست اما عاملی برای سلامت می‌باشد. جرم گوش بر خلاف یقین عموم مردم که آن را ماده مزاحم و بی اعتبار میدانند, به محافظت از گوش کمک میکند و آن را تمیز و تندرست نگه می دارد.این ماده که شمار زیادی از ما دل خوشی از آن نداریم همین طور می‌تواند نشانگری از اوضاع سلامت نیز باشد.

 

جرم گوش به رنگ سبز یا زرد هست
رنگ جرم گوش در حالت عادی نارنجی کم رنگ تا قهوه اي پر رنگ هست, اما اگر با رنگ هایي مثل زرد, سبز, سفید یا سیاه مواجه شدید, این می‌تواند علامت اي از یک عفونت بوده و باید برای برسی دقیق شرایط به دکتر مراجعه کنید. عفونت ها می‌توانند به ناگاه شکل بگیرند, بدون اینکه پزشکان قادر به مشخص کردن علت اصلی آن باشند, اما در مواردی مثل گوش شناگران, باقی ماندن آب در گوش می‌تواند محرک یک عفونت باشد.

 

جرم گوش پوسته پوسته هست
اگر جرم گوش و کانال گوش شما پوسته پوسته و خشک هست, این میتواند در حقیقت علامت اي از اگزما باشد. مردم میتوانند در گوش خود نیز به اگزما مبتلا شوند, اما درمان آن بسیار راحت‌تر هست.این شرایط جرم گوش که شاید با درد همراه هست, می‌تواند علامت اي از ابتلا به سوریازیس نیز باشد, اگرچه این مورد کمتر شایع هست.

 

بیماران به طور معمول از ابتلا به این مریضی با خبر میباشند, زیرا راش هاي پوستی را در نقاط دیگر بدن دیدن خواهند کرد, اما به طور قطع مواجهه با جرم گوش پوسته پوسته ارزش بررسی اکثر و دقیق‌تر را دارد.

 

جرم گوش بدبو هست
جرم گوش هیچ گاه نباید دارای بو باشد. اگر اینگونه هست, می‌تواند علامت اي از عفونت باشد. این مریض هست که به طور معمول بو را احساس می‌کند, اما احتمال اینکه دقت دیگران نیز به آن جلب شود نیز بسیار چندان هست. در هر صورت, این شرایط باید درمان شود. اگر در کنار بو با زنگ زدن گوش نیز مواجه هستید, نگرانی ها هرچه اکثر افزایش مییابد و باید هرچه سریع‌تر به دکتر مراجعه کنید.

 

جرم گوش به بیرون نشت میکند
اگر پس از تمرینات ورزشی احساس نم بیشتری در گوش هاي خود دارید, شاید عرق موجب آن شده هست, اما اگر از خواب بیدار شده و با بقایای جرم گوش روی متکای خود مواجه شده اید, این علامت اي از یک عفونت گوش یا مریضی گوش مزمن هست.

 

جرم گوش خود را احساس میکنید
اگر به طور مداوم جرم گوش را در کانال گوش خود احساس میکنید, این میتواند به ایجاد گرفتگی و نیاز به پاک سازی گوش توسط دکتر اشاره داشته باشد. بر خلاف یقین عموم, گوش پاک کن هاي پنبه اي به پاک‌سازی گوش ها کمکی نمیکنند و در عوض جرم گوش را هرچه اکثر به درون کانال گوش هل میدهند, که میتواند به گردهمایی, تحریک و حتی صدمه دیدگی استخوان هاي شنوایی منجر شود. برای پاک‌سازی جرم گوش از انها بهره گیری نکنید!

 

جرم گوش احساس خارش ایجاد می‌کند
همۀ ما هر از چند گاهی احساس خارش در یک نقطه از بدن خود را تجربه می‌کنیم, اما اگر به طور مداوم با احساس خارش در قسمت باطنی گوش خود مواجه هستید, این می‌تواند علامت اي از بروز یک دشوار باشد. احساس خارش در گوش می‌تواند نشان دهنده یک عفونت باشد.

 

جرم گوش خشک و تیره هست
اگر متوجه شدید که جرم گوش متراکم‌تر, خشک‌تر, یا تیره‌تر از حد عادی هست این میتواند علامت اي از افزایش سن و پیری عمومی باشد. با افزایش سن, جرم گوش خشک‌تر و پوسته پوسته‌تر میشود.