پارس ناز پورتال

رابطه جنسی در دوران بارداری زنان و نکات مهم

مجموعه : حذف شده است
رابطه جنسی در دوران بارداری زنان و نکات مهم

رابطه جنسی در دوران بارداری زنان و نکات مهم 

رابطه جنسی در زمان بارداری زنان نیازمند دقت به نکات مهمی است که باید زن و شوهر به آنها دقت نمایند. امروز برای شما نکات مهمی داریم. در مطلب قبل به این سوال ات جواب دادیم، مقاربت جنسی به جنین آسيب می‌زند و بارداری میل جنسی را کاهش می‌دهد؟، دراین پست درمورد فواید رابطه جنسی در زمان بارداری و روش هاي نزدیکی بعد از سزارین را صحبت میکنیم.

 

چنانچه شما برای وضع حمل آماده اید، یک مقاربت اندک ممکن است جهشی برای آغاز فرایند تولد باشد. اما اگر کودک شما هنوز برای آمدن آماده نشده باشد، شما میتوانید آزادانه مقاربت داشته باشید و میتوان گفت هیچ اتفاقی هم نخواهد افتاد.

 

دکتر ویلسوکس می‌گوید: «من قطعا این رابه بیمارانم پیشنهاد می‌کنم، اما افرادی هستندکه زودتر از موعد زایمان، وضع حمل می‌کنند. افرادی نیز هستند که مقاربت جنسی دارند و بازهم تاریخ تولد در آنها به تاخیر میوفتد.»

 

برترین پوزیشن نزدیکی در زمان بارداری
در هنگام صحبت در مورد نزدیکی واقعی، پزشکان و زنان آبستن، بر حالت هاي زن در بالا، پهلو به پهلو، یا حالت چمباتمه «به حالت چهار دست و پا یا تکیه بر تخت» تاکید دارند. بعضی از این حالت ها ممکن است شکم شما را محافظت کند؛ سایر حالت ها میتواند عمق نفوذ را نظارت کند، زیرا نفوذ عمیق در حین بارداری احساس خوشایندی را ایجاد نمیکند.

 

در سه ماه سوم، حالت missionary را کنار بگذارید، نه تنها به این علت که شکم شما مانع خواهد بود، بلکه پزشکان توصیه نمی‌کنند که شما به روی کمر بخوابید.

 

یهترین حالت خوابیدن در بارداری
دکتر روزنزوینگ توضیح میدهد: «هنگامیکه شما روی کمر میخوابید، رحم بر آئورت و سیاهرگ بزرگ «مجرای بزرگی که خون رابه قلب می‌رساند» فشار می آورد، که این چالش باعث بالا رفتن فشار خون و کاهش میزان خونی که به قلب میرسد شده، و این چالش نیز به نوبه خود باعث کاهش خونرسانی به کودک میشود.»

 

مهم‌ترین علل گرفتگی عضلات بعد از مقاربت جنسی در زنان حامله
اگر پس از مقاربت جنسی عضلاتتان دچار گرفتگی شد، نترسید. یک یا دو ساعت گرفتگی متوسط، غیر طبیعی نیست، زیرا هم ارگاسم و هم پروستاگلاندین هاي موجود در مایع منی، میتوانند سبب انقباضات رحمی شوند.دکتر هافمن توصیه میکند

 

پاهای خودرا بالا ببرید، و سه لیوان بزرگ آب بنوشید. چنانچه گرفتگی ها شدید تر شد، با دکتر متخصص خود ارتباط بگیرید. اینکار را هنگام لکه بینی نیز انجام دهید.

 

افزایش جریان خون، مجاری قشری دهانه رحم را آسیب پذیر تر میکند. با این حال در خون ریزی هایي نظیر حالت قاعدگی هستند ضروری است که فورا با دکتر متخصص خود ارتباط بگیرید، زیرا این امکان وجوددارد که جفت جنین در خارج از رحم پاره شده باشد.

 

درصورت تخلیه مایعات نیز با متخصص زنان ارتباط بگیرید، زیرا ممکن است کیسه آب پاره شده یا ترشح کرده باشد. اما اجازه ندهید که هیچ کدام از این مسائل، میل جنسی شما را کاهش دهد، زیرا احتمال این موارد بسیار کم است.

 

اگر دکتر مقاربت جنسی را منع کرد چه کنید؟
چنانچه در زایمان قبلی تان تولد یا وضع حمل پیش از موعد داشتید، و یا احتمال زایمان زودرس در بارداری فعلی تان وجوددارد، دکتر شما ممکن است مقاربت جنسی را برایتان منع کند. زیرا هر انچه میتواند منجر به انقباضات قاعدگی شود «مثل تحریک نوک سینه، ارگاسم و پروستاگلاندین مایع منی» باعث بالا رفتن ریسک زایمان زودرس نیز میشود.

 

دکتر هافمن توضیح میدهد: «زمانی که ما نیاز به تحریک برای زایمان داریم، پروستاگلاندیس ها را وارد واژن می‌کنیم، و مقاربت جنسی بطور طبیعی اینکار را انجام می‌دهد.»همینطور در صورتی که جفت جنین در مسیر بوده و مدخل دهانه رحم را پوشانده باشد، ممکن است دکتر شما دراین حالت نیز، نزدیکی را منع کند.

 

چنانچه دهانه رحم پیش از موعد مقرر باز شده باشد، قانون رابطه جنسی ممنوع، بازهم بکار می‌رود، زیرا دراین حالت ممکن است کودک شما در دسترس باکتری هایي قرار بگیرد که می‌توانند از طریق واژن وارد رحم شوند.مسلما پاره شدن کیسه آب یکیدیگر از موارد منع کننده است، گرچه درصورت بروز این رخداد، مقاربت آخرین چیزی است که به آن فکر می‌کنید.

 

چنانچه دکتر شما مقاربت جنسی را ممنوع کند، از او بپرسید که این به معنی منع دخول است یا منع ارگاسم.دکتر هافتمن میگوید: «تا زمانی که زن به علت زایمان زودرس یا جفتی که در مسیر قرار گرفته است، باید در ناحیه لگن استراحت داشته باشد، علتی برای نداشتن ارگاسم وجود ندارد، و می‌توانید بدون مقاربت رابطه جنسی داشته باشید. یعنی بدون دخول یک دیگر را ارضا کنید»

 

چند روزبعد از سزارین می‌توان نزدیکی داشت؟
اگر وضع حمل به آرامی صورت گیرد، دکتر شما احتمالا پس از چک آپ شش هفته بعد از زایمان بشما چراغ سبز نشان میدهد. شما باید تا آن زمان از عفونت پیشگیری کنید، اجازه دهید که رحم دوباره به حالت منقبض عادی خود برگردد، و به زخم هاي اپی زیاتومی یا سزارین اجازه دهید که التیام پیدا کنند.

 

البته این که شما خواهان مقاربت جنسی هستید چالش دیگری است. تحقیقات نشان میدهند که زوج ها طبق معمول پس از حدودا هفته هفتم تا شش ماه پس از تولد نوزادشان آغاز به از سر گیری رابطه جنسی می‌کنند.اما سایر مطالعات نشان میدهند در حالی‌که بدن میتواند تدریجی آماده شود، میل جنسی به تاخیر میوفتد و این موضوع باعث تعجب است.

 

نخست این ترس وجوددارد که مقاربت جنسی ممکن است باعث آسيب زدن شود. و اگر دخول خشن باشد، شما برای مدتی دچار درد می‌شوید. به اضافه این که تغذیه با شیر مادر باعث کاهش استروژن میشود، که می‌تواند باعث خشکی واژن شده و مقاربت جنسی رابا ناراحتی همراه کند «هر چند کرم هاي استروژن میتوانند مفید باشند».

 

همینطور، ممکن است شما از اضطراب و بیخوابی که در نتیجه مواظبت از نوزاد تازه متولد شده می‌باشد، خسته و بی رمق شده باشید.محققان سوئدی ۸۲۰ پدر و مادری که برای نخستین بار صاحب فرزند شده اند را مورد بررسی قرار دادند، دریافته اند که پس از گذشت ۶ ماه از تولد فرزندشان، بیشترین تلاششان را کردند که انرژی شان را برای داشتن تنها دوبار مقاربت در ماه جمع کنند.

 

اکنون، اگر حس میکنید میل جنسی تان دچار افول دائم شده است، با دکتر خود صحبت کنید، زیرا میل کم می‌تواند نشانه افسردگی پس از زایمان باشد. اما چنانچه بطور کلی احساس خوبی دارید، زیاد خودتان را اذیت نکنید. نهایتا، مقاربت جنسی دوباره جذاب میشود و حتی شاید هم داغ تر.