پارس ناز پورتال

رابطه جنسی مردان قبل از ورزش

مجموعه : حذف شده است
رابطه جنسی مردان قبل از ورزش

رابطه جنسی مردان قبل از ورزش 

یک نقل قدیمی در تمام دنیا هست مبنی بر این که ورزشکاران مرد نباید قبل از رقابت های مهم ورزشی رابطه جنسی داشته باشند چون بدن آن ها ضعیف خواهد شد. آنتونیو میگوئل، رییس خدمات پزشکی باشگاه اونیورسیداد ناسیونال پوماس یکی از باشگاه های برتر لیگ دسته اول فوتبال مکزیک و بازیکن اسبق فوتبال می گوید، ” اواخر دهه ی ۵۰ و آغاز دهه ی ۶۰، آدم ها فکر می کردند

 

که رابطه جنسی عملکرد ورزشکار را تضعیف می کند.”میگوئل اظهار می دارد، “مربی ها به ما نمک نیترات (نیترات پتاسیم، ماده ای شیمیایی که برای جلوگیری از نعوظ استفاده می شود) می دادند زیرا، از دید آن ها، این ماده جلوی میل جنسی را می گرفت!او توضیح می دهد که این افسانه در اثر نداشتن دانش درباره ی این موضوع شکل گرفته است. هرچند، امروز این باور تغییر کرده است.

 

خوآن کارلوس مدینا، هماهنگ کننده ی ارشد اداره ی ورزش در “تکنولوگیکو دِ مونتِرِی” دانشگاهی در مکزیک، معتقد است، روابط جنسی در واقع برای ورزشکاران مزایایی دارد.او می گوید، “رابطه ی جنسی کمک تان می کند که احساس آرامش کنید و به لحاظ جنسی، ذهنی و جسمی شما را ارضاء می کند. این امر باعث کاهش سطح اضطراب ورزشکار قبل از یک رقابت مهم می شود.”

 

مدینا ادامه می دهد، ” تیم ملی فوتبال هلند در جام جهانی ۱۹۷۸ مثالی برای این ادعا است. برخی از ورزشکاران این تیم همسران شان را همراه با خود آورده بودند؛ و این تیم مقام دوم را در این مسابقات کسب کرد. من نمی گویم که این، یک عامل تعیین کننده است، اما با خود حمایت به همراه می آورد.”

 

“مثال دیگر، الیاس فیگوئرا، بازیکن فوتبال اهل شیلی است که یک بار گفت مربی اش به آنها توصیه کرده است که عصر قبل از یک بازی مهم رابطه جنسی داشته باشند، و او حتی بعد از بازی هم این کار را تکرار می کرده، زیرا برایش آرامش بخش بوده است.”

 

بنا به گفته ی مدینا، رابطه ی جنسی کمک می کند که ذهن ورزشکار از رقابت دور شود و باعث می شود که خستگی ذهنی که خطرناک تر از خستگی جسمی است، از بین برود.“او ادامه می دهد، “حتی پله اعتراف کرده است که هیچ وقت رابطه ی جنسی با همسرش را قبل از بازی به تعویق نینداخته است، منظورم این است که، احساس آرامشی که رابطه ی جنسی به همراه می آورد، یک حقیقت تایید شده است.”

 

هیچ شاهد علمی ای وجود ندارد مبنی بر این که رابطه ی جنسی می تواند عملکرد ورزشکار را تغییر بدهد. ماریا کریستینا رودریگز گاتیرز، رییس طب ورزشی در دانشگاه مستقل ملی مکزیک، یا UNAM، می گوید این اعتقاد که رابطه ی جنسی قبل از بازی بر فرد رقابت کننده تاثیر می گذارد، ریشه در آموزش های مربیان دارد.

 

 به گزارش پارس ناز رودریگز می افزاید، اکسیژن مصرف شده و کالری های سوخته در طول رابطه جنسی ناچیز هستند: “رابطه ی جنسی فقط بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری می سوزاند که قابل مقایسه با دوی ماراتون یا یک جلسه ی منظم ورزشی نیست. شما می توانید این کالری ها را با خوردن یک تکه شکلات یا نوشیدن یک قوطی نوشیدنی گازدار دوباره به دست بیاورید.”

 

جنبه ی زیان آور ماجرا

با این وجود، الکل یا سیگار که گاهی اوقات همراه با رابطه جنسی مصرف می شوند، قطعا روی عملکرد ورزشکاران تاثیر می گذارند.رودریگز معتقد است که داشتن اعتدال، کلید کار است. ” هر ورزشکار یا بازیکنی، حرفه ای یا آماتور، می تواند رابطه ی جنسی داشته باشد، به شرط این که زود به رخت خواب برود،

 

و از نوشیدنی های تغییر دهنده ی خلق وخو و سیگار پرهیز کند زیرا این موقعیت های احساسی بیش از موقعیت های فیزیکی شما را خسته می کنند.”رودریگز می گوید تنها موردی که رابطه ی جنسی می تواند تاثیر منفی بر آن بگذارد، ورزش رزمی است.

 

” برای رزمی کاران مانند مشت زن ها یا بوکسورها، داشتن رابطه ی جنسی قبل از یک مبارزه ی مهم می تواند میزان پویایی و جنگندگی آنها را کاهش دهد و آنها را منفعل کند.” هرچند این تاثیر از یک رزمی کار تا رزمی کار دیگر متفاوت است.

 

رودریگز می گوید، “فعالیت های جنسی هرگز نباید برای ورزشکاران ممنوع شوند، زیرا هیچ شاهد علمی ای از چنین چیزی حمایت نمی کند. این موضوع هم درباره ی مردان و هم درباره ی زنان صدق می کند.”