پارس ناز پورتال

رابطه جنسی و نزدیک شدن مردان به خداوند

مجموعه : حذف شده است
رابطه جنسی و نزدیک شدن مردان به خداوند

رابطه جنسی و نزدیک شدن مردان به خداوند 

رابطه جنسی می تواند در احساس آرامش و حس خوب,همچنین حالت شکرگذار بودن در انسان تاثیرگذار باشد و وی را به طرف خداوند هدایت کند. رابطه زناشویی انسان را زیبا می کند و یکی از بهترین راههای رفع استرس است اما رابطه جنسی چه تاثیری می تواند در نزدیکی فرد به خداوند داشته باشد

 

تاثیر رابطه زناشویی جنسی بر ایمان و باورهای دینی

فواید بیشمار رابطه جنسی سالم بر جسم و روح امری ثابت شده است به طوری که در بسیاری از موراد متخصصان داشتن رابطه زناشویی مناسب را راهی برای رفع بیماری ها نیز تجویز می کنند. از زیبایی چهره تا رهایی از استرس بخشی از پررنگ ترین خواص برقراری نزدیکی با همسر است پس هر زن و مردی می تواند با انگیزه ی رسیدن به نقاط مثبت در کنار ارضای جنسی وارد این رابطه شود.

 

رابطه زناشویی مرد با مشتاق به عبادت و دعا می سازد
به تازگی مطالعات به بررسی فواید رابطه جنسی از بعد دیگر پرداختند و به نتیجه ی جالبی رسیدند . بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه Duke برقراری رابطه جنسی مردان را به خداوند نزدیک می کند به این صورت که مردان بعد از ارضای جنسی میل عبادت در خود احساس می کنند. به گزارش دیلی میل دانشمندان در تکمیل این موضوع می گویند:رابطه جنسی در بدن ” اکسی توسین” تولید می کند.

 

تاثیر اکسی توسین تولید شده در رابطه زناشویی در مردان
اکسی توسین (به انگلیسی:Oxytocin) یک هورمون نوروهیپوفیزیال و پپتید است که در پستانداران وجود دارد. اکسی توسین نقش اساسی در ارتباط عاشقانه، تولیدمثل جنسی و قبل و بعد از زایمان دارد. مطالعات هم چنین نشان داده که اکسی توسین در بسیاری از رفتارها از جمله اوج لذت جنسی، شناخت اجتماعی، جفت پیوندی، اضطراب و رفتارهای مادرانه دخیل است.

 

این هورمون به طور طبیعی در بدن در سه حالت تولید می شود ، رابطه جنسی – زایمان و شیردهی. ترشح این هورمون در طول مدت موجب تقویت روابط اجتماعی ، اعتماد و حتی نوع دوستی در انسان می شود . علاوه بر آنچه گفته شد به تازگی محققان دانشگاه کارولینای شمالی در ایالت آمریکا تاثیر مثبت جدیدی دربدن مردان با ترشح این هورمون را کشف کردند.

 

استاد دکتر “پتی ون” در این رابطه گفت:ما علاقه مند به یافت عوامل بیولوژیکی موثر در احساسات معنوی در انسان بودیم تا اینکه با بررسی های دقیق دریافتیم که اکسی توسین بخشی از اعتقادات معنوی انسان را کنترل می کند. ترشح این هورمون در زنان بیشتر از مردان است به همین علت بنا را بر تحقیق روی مردان نهادیم

 

تا اینکه متوجه تاثیر ترشح این هورمون در بدن مردان با تقویت باورهای دینی و نزدیک شدن به خداوند از لحاظ قلبی رسیدیم. وی در ادامه صحبت هایش برای تکمیل این جملات گفت:مردانی که رابطه جنسی منظم و با کیفیت را تجربه کردند برای حضور در کلیسا و مراسم دعا علاقه بیشتری نشان دادند

 

و از طرفی در مطالعات دریافتیم که دسته ای از مردان بعد از نزدیکی میل به صحبت با خداوند را در خود بیشتر حس می کنند و این ریشه در ترشح اکسی توسین در بدن آنها دارد. نتایج این تحقیقات در Social Cognitive and Affective Neuroscienceمنتشر شد.