پارس ناز پورتال

رابطه موفقیت و مورد تایید قرار گرفتن توسط دیگران

رابطه موفقیت و مورد تایید قرار گرفتن توسط دیگران

رابطه موفقیت و مورد تایید قرار گرفتن توسط دیگران 

یکی از راه هاي رسیدن به موفقیت این هست که منتظر تایید دیگران نباشیم. بعد از پیدا کردن مسیر باید با تلاش از آن گذشت و تایید دیگران را نادیده گرفت. ما انسان ها همان چیزی هستیم که فکر میکنیم و تمام کارهایی که انجام میدهیم نتیجه افکارمان میباشند. با این وجود برخی از ما طرز فکرمان درمورد خود ما بستگی به عوامل خارجی دارد که هیچ کنترلی روی آنها نداریم. این عوامل خارجی همان مردم میباشند.

 

منتظر تایید دیگران نباشیم

این رفتار با تصاویر ویرایش شده اي که در شبکه هاي مجازی می گذارند تا لایک هاي بیشتری بگیرند اثبات می‌شود. هر لایک یک تایید از دیگران هست. چقدر از نظر دیگران خوشگل یا باهوش هستیم. اگر دوستان تان روزی برسد که حال خوبی نداشته باشند و انچه شما میخواهید تایید نکنند چه اتفاقی میوفتد؟ و اما به چه علت ما نیاز به تایید دیگران پیدا میکنیم؟

 

با بالا رفتن سن روی چیزهایی که از دست می‌دهیم تمرکز می‌کنیم

ذهن شما میدان جنگ نهایی هست. اکثر مردم بر زمینه تجربیات قبل و چیزهایی که دیده اند تصمیم گیری میکنند. به همین علت هر چه سن بالاتر میرود بدبین تر می‌شویم. هر روز نیاز دارید که این جملات را به خودتان بگویید. من به اندازه کافی خوب هستم. من به اندازه کافی باهوش هستم.

 

من به اندازه کافی قوی هستم. با تکرار و تداوم تدریجی گفته هاي تان به باور تبدیل می‌شود و به آن چیزهایی که میگویید باور پیدا می‌کنید. پس هنگامی که شروع به گفتن این جملات مثبت به خودتان میکنید تدریجی انها را باور می‌کنید و به همان چیزها تبدیل میشوید. به قول مشهور الکی بگو تا بشه.

 

نقاط ضعف تان را پنهان نکنید

اکثر ما سعی داریم نقاط ضعمان را بپوشانیم و زمان زیادی را صرف اینکار میکنیم. این راه درستی نیست. وقتی نقص هاي تان را بپذیرید به شما کمک می‌کند تا راحت تر به انها غلبه کنید.زمانی که به شما میگویند زیادی حساس و احساساتی هستی یا حساس و احساساتی نباش مانند این هست که بگویند ملکول دی ان اي خود را پاک کنید. نقاط ضعف شما در انتهای دیگر نقاط قوت تان قرار دارند.

 

کاری که باید انجام دهید این هست که وسط یک کاغذ سفید خطی بکشید و یک طرف خط تمام نقاط ضعفتان را بنویسید و طرف دیگر از آن نقص با یک عبارت تعریف کنید. بعنوان مثال اگر فکر می‌کنید ریاست طلبی یکی از نقاط ضعفتان هست طرف دیگر بنویسید توانایی هاي رهبری. یا اگر یک طرف نوشتید رقابتی طرف دیگر بنویسید بلندهمت. نوشتن اینها باعث می‌شود آنها را تجسم و عملی کنید.

 

وقتی مزایا و معایب تان را می‌نویسید سعی کنید بین آنها تعادل ایجاد کنید. پس هر بار که در موقعیت هاي منفی نقاط ضعف تان قرار گرفتید یاد نوشته هاي مثبت آنطرف سطر بیفتید.

 

هر روز صبح با خودتان بلند حرف بزنید

هر روز صبح که به آینه نگاه میکنید با خودتان گفتگو کنید و در پایان گفتگو به خودتان بگویید که خواستن توانستن هست. شاید اینکار به نظر کمی احمقانه بیاید اما وقتی چیزی را چندان بشنوید به آن اعتقاد پیدا میکنید و همان چیزی می‌شوید که باورش را دارید. پس رویاهای تان را در واقعیت به زبان بیاورید تا زندگی با افکارتان هماهنگ شود.

 

با حسادت و تنفر از خود به هیچ جایی نمی‌رسید

برای اینکه به آن چه که می‌خواهید باشید و داشته باشید برسید باید سخت تلاش کنید. با حسادت به هیچ جایی نمی‌رسید و هیچ چیز خوبی از حسادت به دست نمی آورید. برای پیشرفت و تایید باید به داشته هاي تان واقف باشید و به دلیل بیاورید که چقدر خوشبخت هستید.

 

هر روز برای شما فرصتی هست که کاری بهتر از دیروز انجام دهید. وقتی داشته هاي تان را تشخیص دهید و بابت آنها سپاسگذار باشید به ارزشمند بودن و استحقاق یک زندگی خوب داشتن خود باور پیدا میکنید.

 

به انتقادها گوش دهید اما بیش از حد به آنها تکیه نکنید

 به گزارش پارس ناز انتقادها یکی از مهم‌ترین بخش هاي زندگی میباشند و همه ي ما برای رشد به انتقادها احتیاج داریم. هر باغی برای رشد به باران نیاز دارد اما باران همۀ وقت} نمی بارد. در غیر این صورت نمی‌توانیم از گل هاي بهار و هوای تابستانی لذت ببریم. اگر کسی از شما انتقاد کرد آن را بشنوید، ارزیابی کنید و مشاهده نمایید

 

که آیا این انتقاد برایتان خوب هست یا نه؟ سپس آن را کاملا رها کنید. این برترین کاری هست که می‌توانید برای خودتان انجام دهید. به چیزهایی که میشنوید و شما را آزار میدهید گیر ندهید.