پارس ناز پورتال

رازهایی از زندگی خصوصی آرام جعفری

مجموعه : اخبار سینما
رازهایی از زندگی خصوصی آرام جعفری

رازهایی از زندگی خصوصی آرام جعفری 

آرام جعفری بازیگر خنده رو و مهربان سینمای کشور ایران اسـت کـه جدیدا کم کارتر شده اما در ذهن مردم جای خودرا حفظ کرده اسـت. جزئیاتی از زندگی شخصی آرام جعفری و بازی در نقش معشوقه شاه جعفری سال ۱۳۵۹ در تهران ودر یک خانواده گرم و صمیمی بدنیا آمد.

 

او فرزند دوم خانواده اسـت و یک برادر بزرگ تر از خودش بنام آرمان دارد. وی متاهل اسـت و لیسانس گرافیک دارد.جزئیاتی از زندگی شخصی آرام جعفری و بازی در نقش معشوقه شاه

 

آرام جعفری از زندگی شخصی اش گفت

آرام جعفری سال ۱۳۵۹ در تهران ودر یک خانواده گرم و صمیمی بدنیا آمد. او فرزند دوم خانواده اسـت و یک برادر بزرگ تر از خودش بنام آرمان دارد. وی متاهل اسـت و لیسانس گرافیک دارد.

 

جعفری دانش‌آموخته رشته نقاشی در دانشکده سوره اسـت و نخستین کارش بعنوان بازیگر در ۱۶ سالگی و بازی دریک نمایش تئاتر بود. جعفری دوره‌هاي بازیگری را در کلاس‌هاي زنده‌یاد حمید سمندریان گذرانده ودر طول این سالها در مجموعه‌هاي مدینه، میلیاردر، شب هزار و یکم، قهوه تلخ و… بازی کرده اسـت.

 

اخیرا بازی او در سریال «معمای شاه» ودر نقش پروین غفاری، نخستین معشوقه محمدرضا پهلوی از شبکه یک پخش شده اسـت. با او درباره کار و زندگی خصوصی‌اش بـه مصاحبه نشسته‌ایم.

 

برای شروع، از تاثیری کـه از پدر و مادرتان گرفته‌اید، بگویید و اینکه در چـه فضایی بزرگ شدید؟

 

مـن سال ۱۳۵۹ بدنیا آمدم. خوشبختانه پدر و مادرم هردو تحصیلکرده رشته ریاضی‌اند. پدرم رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه تهران خوانده و مادرم فوق‌دیپلم ریاضی دارد. برادرم هم مهندس مکانیک اسـت. وقتی خانواده‌ام متوجه علاقه‌ام بـه هنر شدند از پنج سالگی مرا بـه کلاس‌هاي کانون پرورش فکری فرستادند.

 

از اول راهنمایی هم درکنار مدرسه بـه کلاس بازیگری می‌رفتم. از ۱۶ سالگی هم در کلاس‌هاي زنده‌یاد سمندریان شرکت کردم و بـه شکل جدی وارد عرصه بازیگری شدم.

 

جالب اسـت با اینکه اعضای خانواده‌تان در رشته ریاضی تحصیل کرده‌اند، اما مخالف ورود شـما بـه عرصه هنر نبودند!

 

طبیعی اسـت خانواده مـن هم مثل دیگر خانواده‌ها نگران فرزندشان بودند، چون نسبت بـه این فضای هنری شناخت نداشتند، اما وقتی علاقه و پیگیری مرا دیدند، کمک کردند کـه راهی دنیای هنر شوم. مـن هم در دانشگاه رشته گرافیک و نقاشی خواندم و لیسانس این رشته را دارم. البته دو سال هم رشته بازیگری خواندم، اما نیمه رهایش کردم؛ چون علاقه‌مند بودم بـه لحاظ تجربی بیشتر بازیگری را بیاموزم.

 

با این توصیف مشخص می شود کـه درخانواده شـما، احترام بـه انتخاب یک دیگر، حرف اول را می زند؟

 

بله، دقیقا همینطور اسـت. مـن و برادرم رشته‌هاي دانشگاهی‌مان را خودمان انتخاب کردیم و پدر و مادر هم مخالفت نداشتند و این خیلی خوب اسـت. بـه نظرم هر بچه‌اي توانمندی‌هاي خودش را دارد و نباید بـه اجبار بخواهیم رشته‌اي بخواند یا کاری انجام بدهد،

 

زیرا در غیر این صورت موفق نخواهد شد. خانواده‌هایي کـه فرزندانشان رابه سمت استعدادهایشان راهنمایی میکنند، نتیجه بهتری می گیرند و بچه‌ها پیشرفت بیشتری می کنند.

 

حالا کـه صحبت از احترام شد، شـما خودتان چقدر بـه این موضوع تعهد دارید؟

 

این وظیفه هر فرزندی اسـت کـه احترام پدر و مادرش را داشته باشد. متاسفانه گاهی می شنوم این اتفاق نمی‌افتد کـه خیلی صورت خوشایندی ندارد. البته بـه آموزش رفتار صحیح بـه بچه‌ها از سوی خانواده خیلی معتقد هستم، زیرا برخی مواقع میبینم کـه پدر و مادر فقط بـه حرف فرزندنشان گوش میدهند

 

و وی را پرتوقع میکنند. باید رفتار پدر و مادر با بچه‌ها منطقی و اصولی باشد. افراط و تفریط بـه نتایج خوبی منتهی نمی شود و این بد اسـت. نباید بچه را لوس کرد و از سوی دیگر هم نباید خیلی سختگیر بود. باید روی رفتار اعتدالی فرهنگسازی کنیم. در مجموع معتقدم باید احترام و صمیمت درکنار هم حرف اول را درخانواده بزند.

 

شـما مجرد هستید یا متاهل؟

 

متاهل.

 

آیا احترام و صمیمت هم در زندگی با همسرتان حرف اول را می زند؟

 

بله، مـا خیلی بـه هم احترام میگذاریم. مـن و همسرم هردو بـه این موضوع پایبندیم و سعی می کنیم حرمت‌ها را نگه داریم. وقتی احترام باشد، حتماً صمیمیت هم خواهد بود.

 

همسرتان با حرفه شـما مخالفت نمی کند؟

 

نه، خوشبختانه همسر بسیار همراهی دارم. راستش بهتر اسـت بگویم مـن و همسرم با یک دیگر رفیق هستیم. باوجود اینکه کار همسرم بـه دنیای هنر ارتباطی ندارد، اما او و خانواده‌اش بسیار هنردوست هستند.

 

اینروزها مخاطبان شـما را در مجموعه معمای شاه ودر نقش پروین غفاری دیدند. درباره بازی دراین سریال بگویید؟

 

مـن یکی از نقش‌هاي خاص سریال معمای شاه رابا نام پروین غفاری بعنوان نخستین معشوقه محمدرضا پهلوی ملعون، ایفا می کنم. این نقش باوجود کوتاه بودن، خاص اسـت، زیرا تعداد زیادی از افراد این شخصیت تاریخی را نمی‌شناسند و ایفای آن سختی‌هاي خاص خودرا داشت.

 

مـن پیش از این در سریال تاریخی «خانه‌اي در تاریکی» بـه کارگردانی سعید سطانی بـه ایفای نقش پرداخته بودم، اما فضای سریال معمای شاه متفاوت ازآن بود.