پارس ناز پورتال

رازهای جالب از جکی چان که کمتر کسی می داند

مجموعه : اخبار سینما
رازهای جالب از جکی چان که کمتر کسی می داند

رازهای جالب از جکی چان که کمتر کسی می داند 

جکی چان بازیگر رزمی و کمدی است کـه در تمام دنیا طرفدار دارد و فیلم هـای بسیاری را از وی دیده ایم. او بدل کار بسیار حرفه ای است. بسیاری از ما «جکی چان» هنرپیشه هالیوودی را می شناسیم. بازیگر سرشناس سبک اکشن، در دوران حرفه ایش فیلم هـای بسیار زیادی را بازی کرده و توانسته در نقش هایش خوش بدرخشد.

 

آقای چان توانست هنرهای رزمی را با سبک کمدی ترکیب نماید و ژانری جدید در سینما بـه وجود آورد. با وجود داشتن افتخارات زیاد، وی تاکنون نتوانسته بود جایزه اسکار را از آن خود کند. اکنون این اتفاق بـه شکلی دیگر برای او افتاده است.

 

در مراسمی کـه روزهای پیش در شهر لس آنجلس ایالات امریکا برگزار گشت، جکی چان بـه خاطر حضور در ۲۰۰ فیلم و دستاوردهای هنری بسیار، اسکار افتخاری دریافت کرد. بازیگر ۶۲ ساله از ۸ سالگی جلوی دوربین ظاهر شده و هنرهای رزمی را بـه نمایش گذاشته است.

رازهای جالب از جکی چان که کمتر کسی می داند

او در رابطه با جایزه اش می‌گوید: “بعد از ۵۶ سال حضور در عرصه فیلم سازی، سرانجام موفق شدم بـه این افتخار دست یابم. من بـه خاطر مردم همچنان بـه بازیگری ادامه می دهم، از پنجره بیرون می پرم و مصدوم میشوم.”

 

نیکول کیدمن، تام هنکس و آرنولد شواتزنگر، از جمله ستاره هایی بودند کـه در مراسم شنبه شب حضور داشتند. ما بـه مناسبت همین رویداد، قصد داریم ۱۴ نکته ای کـه احتمالا درباره جکی چان نمی دانید را برای شما بازگو کنیم. در ادامه همراه باشید.

 

۱- جکی یک خواننده اپرای بامهارت و ستاره موسیقی چین است
بر خلاف دیگر بازیگرها، جکی در یک مدرسه اپرا آموزش دیده است. هنگامی کـه او کم سن و سال بود، در کنار کونگ فو بـه یادگیری موسیقی نیز می پرداخت. وی تاکنون ۱۱ آلبوم و ۹ آلبوم گرد آوری شده «آلبومی با آهنگ هایی از یک یا چند هنرمند» منتشر کرده و توانسته عنوان بهترین خواننده خارجی کشور ژاپن را از آن خود کند. جکی در مراسم اختتامیه المپیک چین نیز بـه خوانندگی پرداخت.

 

۲- جکی هیچ گاه حاضر نشد در نقش هـای منفی بازی کند

رازهای جالب از جکی چان که کمتر کسی می داند

چاک نوریس نیز همانند آقای چان، چنین رویه ای را در پیش گرفت.

 

۳- آقای چان در فیلم هـای رئیس بزرگ و اژدها وارد می‌شود بروس لی، در نقش یک بدلکار ظاهر شد

رازهای جالب از جکی چان که کمتر کسی می داند

جکی همراه با برخی همکلاسی هایش در آکادمی هنر چین، از مهارت ها و توانایی هـای خود در فیلم هـای مختلف استفاده می نمود.

 

۴- جکی بهترین شاگرد هنرهای رزمی و یا دانشجوی هنر نبود
بر اساس گفته هـای یو جیم یوئن استاد وی، آقای چان جزء بهترین شاگردها نبوده، بلکه سر بـه هوا ترینشان بوده است. هنگامی کـه فیلم «صورت هـای رنگ شده» اکران شد، جزئیات داستان گروه «هفت خوش شانس کوچک» «گروهی کـه وی با دوستانش تشکیل داده بود» و استاد سخت گیرشان، مشخص گشت.

 

۵- جکی چان زمانی نام هنری خود را «تبدیل شدن بـه اژدها» گذاشته بود

رازهای جالب از جکی چان که کمتر کسی می داند

بدلکاری ها و بازی جکی، نظر ویلی چان تهیه کننده هنگ کنگی را جلب کرد. او قصد داشت چان را بعد از بروس لی بـه شهرت برساند و بـه همین دلیل، این نام را برایش انتخاب نمود. اما طولی نکشید کـه همه ی ي فهمیدند جکی هیچ ارتباطی بـه بروس لی ندارد.

 

۶- او توسط سازمان جنایی فرا ملی هنگ کنگ تهدید شده است
آقای چان در سال ۱۹۸۳ میلادی، هنگام فیلم برداری «هینای نترس ۲»، قرارداد را زیر پا گذاشت. کارگردان برای نگه داشتن وی، کلمات عجیبی را بـه کار برد و جکی را تهدید کرد. خوشبختانه موضوع بـه صورت مسالمت آمیز حل شد؛ هرچند کـه فیلم نهایی بسیار بد از آب درآمد.

 

۷- آقای چان بـه فیلم ساعت شلوغی علاقه ای نداشت

رازهای جالب از جکی چان که کمتر کسی می داند

وی با کمدی آمریکایی آشنا نبود و صحنه هـای اکشن بـه نظرش خوب نبودند. جکی در این رابطه گفته بود کـه علت موفقیت یک فیلم در کشور کشور آمریکا را درک نمیکند، زیرا هیچ شناختی از تماشاگران این کشور و سلایقشان ندارد.

 

۸- کارهای خطرناکی کـه وی انجام می داد، پیدا کردن بیمه در ایالات امریکا را سخت کرده بود

رازهای جالب از جکی چان که کمتر کسی می داند

تصویر بالا مصدومیت هـای وی را نشان میدهد و همه ی ي چیز گویاست.

 

۹- کارهای احمقانه جکی، علاوه بر شوخ طبعی هدف دیگری نیز دارند

وی می‌گوید کـه این کار ها را در خانه برای بچه ها انجام ندهید

 

۱۰- جکی چان با تلفیق کمدی و کنگ فو، سبکی جدید را پدید آورد
بعد از آن کـه او نتوانست جای شخصیت بسیار جدی بروس لی را پر کند، در فیلم «مار در سایه عقاب» توانایی هایش را نشان داد. وی در این اثر سینمایی، کنترل کامل بدلکارانش را در اختیار داشت.

 

۱۱- جکی تمام بدلکاری ها را خودش انجام میدهد

رازهای جالب از جکی چان که کمتر کسی می داند

وی بهای کارهایش را نیز پرداخته و بارها و بارها از نواحی مختلف دچار مصدومیت هـای جزئی و شدید شده است.

 

۱۲- جکی هنگام انجام یک صحنه بدلکاری، بر روی درخت پرید و نزدیک بود جانش را از دست بدهد

رازهای جالب از جکی چان که کمتر کسی می داند

او بر روی درخت افتاد و سرش با صخره برخورد کرد. بخشی از جمجمه اش ترک خورد و خون از روی چشمانش جاری گشت. تیم فیلم برداری تلاش کردند نزدیک ترین بیمارستان را پیدا کنند تا عمل جراحی فوری مغز انجام شود. ۸ ساعت بعد، جکی در اتاق عمل بود. خوشبختانه جراحی با موفقیت انجام گرفت

 

و آقای چان روند بهبودی را بـه سرعت طی نمود. یک حفره همراه با زائده ای پلاستیکی در سر وی گذاشته شده کـه مغزش را نگه می دارد.

 

۱۳- وی رکورد بیشترین برداشت برای یک صحنه را در اختیار دارد

هنگامی کـه آقای چان فیلم «ارباب اژدها» را می ساخت، یک صحنه را بیش از ۲۹۰۰ بار تکرار کرد. بازیگر هنگ کنگی توانست در نهایت صحنه را ضبط کند.

 

۱۴- او از سوزن و سخنرانی در عموم می‌ترسد

این دو مورد بسیار عجیب هستند.