پارس ناز پورتال

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور 

ریحانا یکی از معروفترین و پرطرفدار ترین خواننده هاي حال آماده جهان هست, وی اهل کشور باربادوس میباشد و موهایی کاملا قرمز دارد. ریحانا خواننده, طراح لباس, بازیگر و فعال صنعت مد اصالتا اهل باربادوس هست. آثار او در لیست پرفروشترین هنرمندان موسیقی هست و لقب پرنس اخیر پاپ را گرفته هست. در این نوشتار در کنار ما بمانید تا 50 راز دیدنی درمورد ریحانا را بدانید.

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

۱. تا زمانی که به ستاره‌ي بزرگی تبدیل شد, ریحانا صدایش نمیکردند. ریحانا در واقع نام میانی او هست, نام کامل او رابین ریحانا فنتی هست.

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

۲. او در ۲۰ فوریه‌ي ۱۹۸۸ در سنت میشل باربادوس به جهان آمد.

 

۳. رونالد فنتی, پدر ریحانا, یک باربادوس ایرلندی و مادرش, مونیکا بریثویت, آفریقایی گویانی هست.

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

۴. کودکی ریحانا‌ به شدت تحت تاثیر اعتیاد پدرش به کراک کوکائین, الکل, و ماریجوآنا بود و والدینش پس از ۱۴ سال از یکدیگر جدا شدند.

 

۵. نام او و دیگر برادرانش با حرف ر شروع می شود. او دو برادر جوان‌تر به نام راری و رجاد دارد.

 

۶. ریحانا میگوید وقتی بزرگ می‌شد یک تام‌بوی «دختری با خصوصیات پسرانه» بود. اما اکنون می توانیم بگوییم او هر چیزی هست به جز یک تام‌بوی.

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

۷. ریحانا در طول دبیرستان یک کارآموز ارتش بود.

 

۸. او با پدرش در یک غرفه خیابانی لباس می‌فروخت.

 

۹. ریحانا در دبیرستان Combermere در باربادوس تحصیل کرد. در ۲۰۰۴, در رقابت انتخاب دختر زیبای مدرسه‌ي Combermere برنده شد.

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

۱۰. با بازخوانی آهنگ Hero ماریا کری برنده‌ي یک برنامه‌ي استعدادیابی شد.

 

۱۱. صدای او متزوـ سوپرانو هست که سه اکتاو را پوشش می دهد.

 

۱۲. او میگوید ستاره‌هاي محبوبش در نوجوانی مدونا, ماریا کری, جنت جکسون و بیانسه بودند.

 

۱۳. موفقیت بزرگ او در سال ۲۰۰۳ رخداد افتاد, وقتی که از طریق دوستانی مشترک به یک تهیه‌ي کننده‌ي موسیقی به نام بالکن راجرز معرفی شد که همراه همسرش تعطیلات را به باربادوس رفته بود. ریحانا برای انجام تست صدا با راجرز و دو همکلاسی‌اش راهی شد.

 

راجرز به Entertainment Weekly گفت: لحظه‌اي که ریحانا وارد اتاق شد, انگار آن دو دختر دیگر وجود نداشتند. در نهایت ریانا همراه راجرز و همسرش, باربادوس را به مقصد کنکتیکوت ترک کرد تا حرفه‌اش را نخست کند.

 

۱۴. ریحانا یک همانند ضبط کرد که به چندین شرکت ضبط فرستاده شد. به محض آن که برای جی‌زی, رئیس شرکت ضبط Def Jam تست داد, با او قرارداد بست. در آن زمان ریانا تنها ۱۶ سال سن داشت و به نیویورک رفته بود.

 

۱۵. او از دیدار جی‌زی به شدت هیجان زده شده بود: اوه خدای من, اون درست همینجاست, نمیتونم نگاش کنم, نمیتونم نگاش کنم, نمیتونم نگاش کنم! یادم میاد بدجوری ساکت و خجالتی بودم. تمام مدت سرد بودم. انگار توی دلم رخت می‌شستند. من کنار جی‌زی نشسته بودم

 

۱۶. در آن زمان و در حالیکه جی‌زی با بیانسه ارتباط داشت, شایعات نادرستی مبنی بر ارتباط‌ي ریحانا و جی‌زی بر سر زبان‌ها افتاده بود.خوشبختانه این شایعات درست نبود و گرچه زمانی که برای نخستین بار روی صحنه می‌رفت توجهات زیادی را به او جلب کرد.

 

۱۷. نخستین تک‌آهنگ او به نام Pon De Replay در بین پنج ترانه‌ي برتر بیلبورد قرار گرفت. جی‌زی نگران بود که این ترانه به قدری پیروز شود که ریحانا تنها با آن شناخته شود. خوشبختانه, این رخداد نیفتاد.

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

۱۸. او برای تبلیغ نخستین آلبومش به نام Music of the Sun به همراه گوئن استفانی به تور رفت.

 

۱۹. نخستین ترانه‌ رتبه اول ریحانا S.O.S «نجاتم بده» نام داشت. از آن زمان سیر موفقیت او ادامه داشته هست.

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

۲۰. نخستین پاداش‌ي گرمی را برای ترانه‌ي Umbrella برنده شد, که در آن با جی‌زی مشارکت کرده بود. دومین پاداش‌ي گرمی را نیز برای ترانه‌ي Run This Town با مشارکت جی‌زی و کانیه وست کسب کرد.

 

۲۱. ریحانا هوادارانش را از آوردن چتر به کنسرت‌هاي بریتانیا منع کرده بود. او میترسید هوادارنش بخواهند حرکات رقص وی را با چتر تقلید کنند و به خود صدمه بزنند.

 

۲۲. ریحانا در سال ۲۰۰۶ در فیلم Bring It On: All or Nothing حضور کوتاهی داشت.

 

۲۳. همچنین در All My Children نیز یک حضور موزیکال داشت.

 

۲۴. ریحانا بنیان Believe را در ۲۰۰۶ و با هدف کمک به کودکان مبتلا به مریضی‌هاي صعب‌العلاج راه اندازی کرد. ریحانا در مارس ۲۰۰۸ به مجله‌ي People گفت: وقتی جوان‌تر بودم تلویزیون تماشا میکردم و میدیدم این بچه‌ها چه رنجی می کشند, همۀ وقت} به خودم میگفتم وقتی بزرگ شدم بهشون کمک میکنم.

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

۲۵. ریحانا در سال ۲۰۰۷ برنده‌ي پاداش‌ي Gillette’s Venus Breeze شد و پاهای او پاهای یک الهه نام گرفت. درست بعد از آن, پاهایش را به مبلغ ۱ میلیون دلار بیمه کرد.

 

۲۶. در سال ۲۰۰۷, چهره‌ي رسمی صنعت گردشگری باربادوس شد و اکنون عنوان افتخاری سفیر فرهنگ و جوانان را نیز دارد.

 

۲۷. در ۲۱ فوریه‌ي ۲۰۰۸, باربادوس یک تعطیلات ملی را برای بزرگداشت ریحانا اعلام کرد. ریحانا نیز بعنوان تشکر یک کنسرت مجانی را برای هوادارانش برگزار کرد.

 

۲۸. ارتباط‌ي متشنج او با کریس براون به حمله‌ي در فوریه‌ي 2009 منجر شد. قرار بود ریحانا در مراسم ۵۱مین جوایز گرمی اجرا کند اما لغو شد. ریحانا درمورد‌ي این پیشامد گفتگو نکرد, تا آن که نه ماه بعد در برنامه‌ي ABC سکوتش را شکست: این رخداد برای من افتاد … ممکنه برای هرکسی رخداد بیفته.

 

۲۹. با لو رفتن تصویری از اداره‌ي پلیس لس‌آنجلس در TMZ.com که صدمات قابل دیدن‌ي ریحانا را نشان می داد, سازمانی به نام STOParazzi قانون ریحانا را توصیه کرد که اگر اعمال شود,‌ مجریان قانون را از انتشار تصویر هاي یا اطلاعاتی برحذر می دارد که موجب سوءاستفاده از قربانیان جرایم می شوند.

 

۳۰. ریحانا با پدرش اوقات تلخی را سپری را کرد و بعد از آن که پدرش اطلاعات مربوط به رخداد بین او و کریس براون را به مطبوعات فروخت از سخن گفتن با او خودداری کرد. اما ارتباط‌ي این دو از آن زمان درست شده هست

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

۳۱. او طرفدار غذا هاي مکزیکی, چینی, ژاپنی یا هندی نیست. همین طور سبزی ها را دوست ندارد و ترجیح می دهد برای حفظ سلامتی‌اش میوه هاي محلی و آب بخورد.

۳۲. در سال ۲۰۱۳ Rolling Stone گزارش کرد ریحانا عاشق یک رستوران ایتالیایی به نام Giorgio Baldi در سانتا مونیکا هست و معمولاً اسپاگتی با سس گوجه و ماهی مرکب سرخ شده سفارش می دهد.

 

۳۳. وقتی ریحانا بزرگ می‌شد,‌ مادرش اجازه نمی داد آرایش کند. اما اکنون مدل تبلیغاتیCover Girls هست.

 

۳۴. سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار در یک فیلم بلند به نام ‘Battleship’ بازی کرد که لیام نیسن و هنرپیشه‌ي ‘True Blood’ ,‌ الکساندر اسکارشگارد نیز در آن بازی میکردند.

 

۳۵. ریحانا به اپرا گفت معمولاً برای مادرش مونیکا هدیه می‌فرستد اما مادرش آنها را پس می‌فرستد چون قیمت آن‌ها را پیدا میکند و فکر میکند خیلی گرانقیمت میباشند. یکی از این هدایا که شاید برگرداندن آن کار ساده اي نبوده هست, یک منزل‌ي پنج خوابه در باربادوس بود که ریحانا در یک قسمت از برنامه‌ي ریحانا خرید آن را فاش کرد.

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

۳۶. علیرغم تصویر‌هاي زننده‌اش در اینستاگرام, چندین بار توصیه گرفتن تصویر برای مجله‌ي Playboy را رد کرده هست.

 

۳۷. گذشته از رفتن روی صحنه, یک شات مینوشد. نوشیدنی موردعلاقه‌ي او لیکور تیره هست ولی گاهی ودکا هم مي نوشد.

 

۳۸. ریحانا خط ساخت عطر خود را نیز دارد که شامل عطرهای Nude و Rebelle هست.

 

۳۹. ویدئوی آهنگ We Found Love ریحانا در کشتزار‌اي در ایرلند فیلم برداری شد. با این حال, صاحب کشتزار پس از دیدن پوشش زننده‌ي ریحانا در حین فیلم برداری نظرش را عوض کرد و از او و عوامل تهیه‌ي ویدئو خواهش کرد کشتزار را ترک کنند.

 

۴۰. ریانا در مجموع هفت پیکره‌ي مومی در موزه‌هاي سرشناس Madame Tussauds در سراسر جهان دارد. آن‌ها در برلین, هالیوود, لاس‌وگاس, واشنگتن دی‌سی, لندن, سیدنی, و وین هست.

 

۴۱. دارایی خالص ریحانا حدود ۹۰ میلیون دلار برآورد می شود.

 

۴۲. ریانا از دسامبر ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ با ستاره‌ي تیم بسکتبال لس‌آنجلس داجرز, مت کمپ, و سپس با دریک, رپر کانادایی ارتباط داشت. در سال ۲۰۱۳ طی گفت و گو‌اي با Rolling Stone ارتباط‌ي مجددش با کریس براون را تایید کرد که باز هم به جدایی کشید.

 

۴۳. او بر فضای اینترنت هم حکمرانی میکند. ریحانا پرطرفدار‌ترین فرد فیسبوک هست, در توییتر از نظر شمار دنبال‌کننده رتبه ششم را دارد, و در یوتیوب نیز پربازدیدترین هنرمند هست. در ۷ مارس ۲۰۱۳, Spotify اعلام کرد ریانا در سراسر جهان بیش‌تر از هر شخصی دیده میشود. در ۲۰۱۳, ریحانا تاثیرگذارترین هنرمند بریتانیا و بانفوذترین چهره‌ي سرشناس اینترنت نام گرفت.

 

۴۴. در Vevo بیشترین مشترک را دارد و با بیش از ۴.۶ میلیارد بازید بیش‌ترین بازدید را به خود اختصاص داده هست. جاستین بیبر با بیش از ۴.۴ میلیارد بازدید در رتبه دوم قرار دارد.

 

۴۵. ریانا در مد هم دستی دارد. او مدل تیلیغاتی گوچی بوده هست. در فوریه‌ي ۲۰۱۳, ریحانا با مشارکت کارشناس مد شخصی‌اش آدام سلمن, نخستین کلکسیون لباس زنانه‌ي بهاره‌اش را در هفته مد لندن برای برند بریتانیایی River Island معرفی کرد.

 

۴۶. ریانا دوست خودمانی کیتی پری هست. ارتباط‌ي آن‌ها زمانی محکم تر شد که ریحانا کریس براون آشتی کرد ولی او اینکار را اشتباه دانست.

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

۴۷. ریحانا در سال ۲۰۱۰ برای دوست خودمانی‌اش کیتی پری یک جشن مجردی گذشته از ازدواج ترتیب داد. ریحانا, کیتی پری و دوستانش را به یک تماشای برنامه‌ي کا «Ka» در سیرک آفتاب لاس‌وگاس مهمان کرد. بعد به استخر کلوپ ساحلی هتل Hard Rock رفتند و جشن را تا اوایل صبح ادامه دادند.

 

۴۸. مدل موی ریانا در مراسم جوایز موسیقی کشور آمریکا در سال ۲۰۱۳ در واقع یک مدل مو نبود ـ بلکه یک پیچ دوبی «doobie wrap» بود. اگر نمی‌دانید پیچ دوبی چیست, تعریف آن را در دیکشنری شهری برایتان می‌آوریم: پیچ دوبی «نام یا فعل» حاصل پیچاندن مو هاي یک فرد به دور سرش با بهره گیری از حرکات برس گرد, یا شانه هست. بیش‌تر توسط زنان آفریقایی‌آمریکایی در شب و همراه با یک روسری بهره گیری می شود ‍تا از بهم ریختن موها در صبح پیش گیری شود.

 

۴۹. او عاشق خالکوبی‌هایش هست و در حال آماده 19 خالکوبی دارد که در حال افزایش میباشند. او نخستین خالکوبیش را در 2006 انجام داد و یکبار هم گفت از سر زدن به سالن‌هاي انجام خالکوبی لذت میبرد.

رازهای خصوصی زندگی ریحانا خواننده مشهور

50. در سال 2012 از جانب مجله‌ي تایم در بین 100 تاثیرگذارترین فرد جهان قرار گرفت.