پارس ناز پورتال

رازهای رژیم لاغری موثر و مفید را بدانید

مجموعه : رژیم و تغذیه
رازهای رژیم لاغری موثر و مفید را بدانید

رازهای رژیم لاغری موثر و مفید را بدانید 

رژیم لاغری اگر به درستی انتخاب شود حتما موثر خواهد بود و شما را به آرزویتان خواهد رساند. کاهش وزن کار سختی نیست. رژیم لاغری یکی از راه ها برای کاهش وزن است. هر شخصی در سال حداقل ۴ بار تلاش به کاهش وزن می کند. اما از هر ۱۰۰ نفر تنها یک نفر می تواند با موفقیت وزن کم کند

 

و تجربیات موفقیت آمیزش را با دیگران به اشتراک بگذارد. اکنون می خواهم چند نمونه از رازهای موفقیت آمیز این افراد را با شما در میان بگذارم.طبق آمار به دست آمده هر شخصی در سال حداقل ۴ بار تلاش به کاهش وزن می کند. اما از هر ۱۰۰ نفر تنها یک نفر می تواند با موفقیت وزن کم کند

 

و تجربیات موفقیت آمیزش را با دیگران به اشتراک بگذارد. اکنون می خواهم چند نمونه از رازهای موفقیت آمیز این افراد را با شمار در میان بگذارم. دکتر Roger Gould یکی از متخصصین معروف در زمینه غذا خوردن احساسی می گوید احساسات ما (به جز احساس کمبود اراده) مانع کاهش وزن دائم می شود. بنابراین بسیار مهم است که قبل از شروع کاهش وزن این رازها را حتما بدانید.

 

ثابت قدم باشید 

شروع رژیمی که در آن تنها میوه و سبزیجات میل می کنید ممکن است برای شما که عادت داشتید همیشه غذاهای فست فود بخورید ممکن است دشوار باشد. این برای بدنتان بسیار استرس زاست و بدن در مقابل آن واکنش نشان می دهد. یکباره از خودتان توقع زیادی نداشته باشید و تغییرات را به صورت تصاعدی ایجاد کنید.

 

حواستان به جریان و روند رژیم باشد 

مدیریت روند کار بسیار مهم و ضروری است زیرا می فهمید که چقدر وزن کم کرده اید. خیلی اوقات باید ماه ها صبر کنید تا متوجه تغییرات در بدنتان بشوید. بنابراین برای این که انگیزه خود را از دست ندهید همه تغییرات را روی کاغذ ثبت کنید.

 

از نظر فیزیکی فعال باشید 

 به گزارش پارس ناز برنامه های رژیم سالم به کاهش وزن کمک می کنند اما باید کنار رژیم فعالیت های فیزیکی هم داشته باشید. حتی فعالیت های ناچیز مثل پیاده روی هم می تواند کمک بزرگی باشد.

 

از دوستان و خانواده بخواهید حمایت تان کنند 

وقتی می خواهید رژیم بگیرید حمایت های روحی اطرافیان تان بسیار مهم و تاثیر گذار است. اطرافیان شما می دانند که وقتی به غذاها وسوسه می شوید بعدا احساس گناه می کنید بنابراین متذکر می شوند که این غذا پر کالری است. حمایتی که دوستان و اطرافیانتان می توانند به شما بکنند این گونه است.

 

نوع سوخت و ساز بدنتان را تعیین کنید 

اگر احساس می کنید هر کاری در حد توان تان برای کاهش وزن انجام داده اید اما هیچ نتیجه ای نمی بینید نگران نباشید این مشکل خیلی عادی است و برای خیلی ها پیش می آید. کوتاه نیایید و سعی کنید بیشتر درباره متابولیسم بدن خود بدانید. اگر سوخت و ساز بدن تان آرام است صبور باشید و از تلاش دست برندارید. یادتان باشد که همیشه تلاش های بلند مدت نتایج خوبی می دهد.

 

هر رژیمی نیاز به نظارت دارد 

اگر تصمیم دارید که رژیم را شروع کنید با یک متخصص تغذیه در تماس باشید. حواستان باشد این رژیم های جادویی که در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن چند کیلوگرمی شما می شود ممکن است به سلامت بدنتان آسیب برساند. یک برنامه رژیم کم کالری باعث کمبود مواد مغذی ضروری  و عدم عملکرد صحیح بدن می شود. پس این رژیم ها می توانند تاثیر منفی روی سلامت ذهن و جسم شما بگذارند.