پارس ناز پورتال

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه 

مایکل جکسون، معروفترین مرد جهان! امروز راز خم شدن افسانه اي وی را بشما میگوییم و از 0 تا 100 با مایکل جکسون فقید همراه هستیم، رقص هاي مایکل جکسون در عین پیچیدگی ظاهری، بسیار ساده هستند و فقط تمرین و دقت در خوب اجرا کردن میخواهند، یادم می‌آید روزها و ساعت ها جلو یک آیینه بزرگ در خانه مان سعی میکردم درست همانند خود او حرکات اش را تقلید کنم و برقصم، و آهنگ هاي وی را پلی می‌کردم.

 

اگر سری به آپارات و یوتیوب بزنید میتوانید راه رفتن رو به عقب وی را بیاموزید، اما بحث امروز ما درباره راز خم شدن مایکل جکسون است، تا زمانی که خودم از این راز ساده و این ایده طلایی خبر نداشتم فکر میکردم او قدرت ماورایی دارد، اما آن گونه نبود. در واقع مایکل جکسون یک انسان فوق العاده باهوش و ایده پرداز بسیار قهاری بود. در ادامه هم چنان که هستید با مجله پارس ناز همراه باشید تا این راز مایکل را برای شما با تصویر فاش کنیم.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

دستاوردهای مایکل جکسون در دنیای موسیقی دست نیافتنی و افسانه اي هستند: وی نخستین هنرمندی بود که دریک شب ۸ جایزه گرمی رابه خانه برد و نخستین خواننده اي بود که در عرض یک هفته بیش از یک میلیون آهنگ او به صورت دیجیتال به فروش رفت. تاثیر مایکل جکسون بر دنیای رقص نیز غیر قابل انکار است. طرفداران او در سراسر جهان همواره سعی داشته اند که حرکات خاص رقص او به خصوص رقص ویژه و انحصاری او با نام «مون واک» «moonwalk» را تقلید کنند.

 

گرچه وی حرکات بی نظیر و فوق العاده اي هنگام اجرای برنامه داشت اما یکی از حرکات خاص او تمامی جهانیان را حیرت زده کرد: حرکت خم شدن بیش از حد معمولی که قانون جاذبه رابه سخره گرفته و او نخستین بار این حرکت را دریک آهنگ ویدیو با نام «Smooth Criminal» درسال ۱۹۸۸ بدنیا معرفی کرد. در یکی از لحظات این آهنگ ویدیو، مایکل جکسون و تعدادی از رقصنده هاي همراه او خم شده و میزان این خم شدگی حدود ۴۵ درجه است.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

در حالیکه کمر آنها راست بوده و پاهایشان به صورت صاف به زمین چسبیده است و بعد از مکثی کوتاه، ظاهرا بدون هیچ تلاش و مشکلی به حالت عادی باز میگردند. کاملاً مشخص است که قرار گرفتن حتی در زاویه ۳۰ درجه اي نیز با چنین روشی باعث زمین خوردن فرد ودر واقع برخورد صورت او با زمین خواهیم بود اما چگونه مایکل جکسون و همراهانش توانستند چنین حرکت اعجاب انگيز اي انجام دهند؟!

 

یک جراح اعصاب و از طرفداران قدیمی مایکل جکسون به نام پزشک نیشانت یاگنیک در مرکز تحقیقاتی و آموزشی چاندیگار در هند دراین باره چنین می‌گوید:” او قانون جاذبه رابه سخره گرفته بود”. یکی از همکاران او به نام پزشک مانجول تریپاتی دراین باره چنین می‌گوید شما میتوانید ۲۵ تا ۳۰ درجه به سمت جلو خم شوید و بعد ازآن با صورت به زمین خواهید افتاد. من سعی کردم اینکار را انجام دهم و روی زمین افتادم”.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

یاگنیک و تریپاتی تحقیقات در مورد این‌که چگونه وی توانسته چنین کاری را بکند شروع کردند. انها به همراه همکارانشان تحقیقاتی از دیدگاه جراحان مغز و اعصاب دراین مورد را روز گذشته منتشر کردند. وقتی که بدن انسان به سمت جلو خم می شود و پشت در حالت کاملاً صاف قرار دارد، ماهیچه هایي که در امتداد ستون فقرات قراردارند مانند کابل عمل کرده و نقش حمایتی و نگهدارنده را برای بدن ایفا می کنند.

 

اما وقتی که تمرکز خم شدن روی مچ پاها میوفتد، این ماهیچه ها مرکز اصلی تحمل این وزن و فشار نیستند و نمیتوانند آن حمایتی که باید را ازبدن دراین حالت داشته باشند. بدین ترتیب فشار در چنین حالتی بیشتر بر روی تاندون آشیل و ماهیچه ساق پا متمرکز بوده که برای چنین نقشی ساخته نشده اند. آنها در تحقیقات خود به این شرح چنین شرایطی را توصیف کرده اند:

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

این موضوع امکان خم شدن با کمک مفاصل مچ پا را در حالت صاف ماندن کمر در زاویه بسیار محدودی میسر می سازد، جز این‌که مایکل جکسون باشید. عده اي از رقصنده هاي بسیار آموزش دیده و باتجربه که مرکز ثقل بدن قدرتمندی دارند می‌توانند حداکثر ۲۵ تا ۳۰ درجه در چنین حرکتی به سمت جلو خم شوند. مایکل جکسون از لحاظ آمادگی جسمانی و انعطاف بدنی در شرایط حيرت آور اي قرار داشت.

 

اما حتی او نیز بدون کمک یک عامل خارجی نمی توانست چنین حرکت فراانسانی را انجام دهد. از این رو او و تیمش یک کفش بسیار خاص طراحی کردند که در طول خم شده وی را روی پاهایش نگه می داشت و به زمین وصل می کرد. این اختراع که در ۲۶ اکتبر ۱۹۹۳ به ثبت رسید، دارای یک شکاف ویژه و خاص در پاشنه خود بود که می توانست بدون این‌که امکان باز شدن ودر رفتن داشته باشد با یک مانع «مانند میخ» که از سطح زمین بیرون زده باشد چفت شود.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

تریپاتی دراین باره می‌گوید:” ایده بسیار خلاقانه اي از جانب او بوده است زیرا حتی با داشتن چنین کفشی نیز من نمیتوانم در زاویه اي ۴۵ درجه اینکار را انجام دهم. باید مرکز ثقل بدن‌تان بسیار قوی باشد و این قدرت در مایکل جکسون و تاندون آشیل او وجود داشت”. یاگنیک نیز با این موضوع موافق بوده و میگوید:”افراد معمولی، حتی با داشتن این کفش، نیز احتمالاً قادر به انجام اینکار نخواهند بود.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

تمرین بسیار زیادی لازم است تا ماهیچه هاي مرکز ثقل بدن، ماهیچه هاي شکمی و ماهیچه هاي ستون فقرات را طوری آماده کرد که بتوان این حرکت را انجام داد”. یک فیزیوتراپیست اهل آتلانتا به نام پزشک خوزه گارسیا کورادا بر این باور است که نه تنها افراد برای انجام دادن چنین حرکتی به تمرینات بسیار سخت نیاز دارند بلکه در صورتی که زمین بخورند ممکن است با آسیب هاي جدی مواجه شوند.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

وی دراین باره چنین می‌گوید:” اگر تعادل مرکزی بدن را در هنگام چنین خم شدنی از دست داده و نتوانید با دست مانع از برخورد مستقیم خود با زمین را بگیرید امکان خرد شدن فک شما زیاد است. چنین زمین خوردنی فشار زیادی به گردن وارد کرده و می تواند باعث وارد آمدن آسیب جدی به ستون فقرات شود. در چنین حالتی بخش زیادی از وزن بدن خودرا با ماهیچه هایي تحمل می‌کنید که طبق معمولً در حالت نرمال از انها چنین استفاده اي ندارید.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

تعداد زیادی از کسانی که این حرکت مایکل جکسون و همراهانش را دراین آهنگ ویدیو و کنسرت هاي دیگرش دیده اند اطلاعی از این ترفند ندارند و برای انها چنین حرکتی از جانب مایکل جکسون یک کار معجزه آسا بوده است. البته تا کنون تحقیقات زیادی در زمینه حرکات رقصی که بانی آنها مایکل جکسون بوده صورت گرفته است که نشان میدهد سبکهای انجام حرکات موزون جدیدی با الهام از حرکات مایکل جکسون شکل گرفته اند.

 

همچنین مطالعات نشان داده افرادی که به این حرکات موزون می‌پردازند طبق معمولً دچار آسیب هایي میشوند که بیشتر در نواحی کمر، ستون فقرات، شانه و گردن است. در ویدیوهایی که دراین پست آمده می‌توانید هم شاهد رقص مشهور مایکل جکسون بوده و هم ترفند و حقه اي که وی برای اینکار بکار می برد را مشاهده نمایید.

 

ودر ادامه: زندگینامه پادشاه پاپ مایكل جكسون

در اوایل دهه هشتاد میلادی، او بعنوان برترین سمبل موسیقی مردمی «پاپ»، و نخستین سرگرمی ساز آمریکایی آفریقایی تبار شناخته شد که موج قدرتمندی را بنیانگذاری نمود، آغاز این موج از شبکهٔ MTV بود. جکسن با اجراهای روی صحنه و آهنگ ویدیوهایش، حرکات تکنیکی پیچیدهٔ رقص مثل روبات رابه محبوبیت رساند. تک آهنگ‌هاي خیریهٔ خود، و پشتیبانی ۳۹ جنبش خیرخواهانه، میلیونها دلار برای اهداف خیریه وقف یا گرد آوری کرده‌است.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

با این وجود ابعاد دیگر زندگی شخصی او، هم چون ظاهر در حال تغییر و رفتارش, سبب ایجاد جنجال‌هاي غرض ورزانه‌اي شد که به چهرهٔ مردمی او آسيب زد. او درسال ۱۹۹۳ متهم به سوء استفادهٔ جنسی از کودکان شد. اما پلیس تحقیقات جنایی رابه دلیل عدم وجود شواهد کافی متوقف نمود و جکسن هرگز دستگیر نشد. پس ازآن او دوبار ازدواج کرد، پدر سه فرزند شد و تمام این ها جنجال بیشتری ایجاد نمود.

 

از اوایل دهه نود نگرانی‌هایي دربارهٔ وضعیت سلامتی او وجوددارد و از اواخر دهه نود اخبار ضد و نقیضی دربارهٔ وضعیت مالی این خواننده گزارش می شود. درسال ۲۰۰۵ جکسن به دلیل اتهامات بیشتری مربوط به سوء استفادهٔ جنسی و چند اتهام دیگر محاکمه و تبرئه شد. از دستاوردهای دیگر او میتوان به ثبت رکورد های بیشمار در فهرست رکورد های جهانی کتاب گینس، از جمله عنوان “موفق ترین سرگرمی ساز تمام دوران ها ” اشاره کرد.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

در صنعت موسیقی جایزه‌اي نمانده که جکسن به خانه نبرده باشد. همچنین او یک تاجر بسیار زیرک است, بسیاری وی را یک نابغه در تجارت توصیف کرده‌اند و هیچ هنرمندی از نظر وسعت توانایی نظارت امور مالی و تجاری با او قابل مقایسه نیست. تقریباً چهار دهه‌است که کنکاش‌هاي بسیار موشکافانه در زندگی خصوصی جکسن همراه با دوران فعالیت درخشانش، وی را جزئی از فرهنگ مردمی کرده‌است. او بعنوان یکی از معروف ترین مردان جهان شناخته می شود.

 

اوایل زندگی

مایکل جوزف جکسن در تاریخ ۲۹ آگوست ۱۹۵۸، در شهر گری, ایندیانا «شهرک صنعتی در نزدیکی شهر شیکاگو, ایلینویز» درخانواده‌اي از طبقهٔ کارگر متولد شد. پسر جوزف والتر «جو» و کاترین اسکروز استر, او هفتمین فرزند از ده فرزند است. خواهران و برادران او ربی, جکی, تیتو, جرمین, لاتویا, مارلون, رندی و جنت هستند. پدرش در استخدام معدن آهن بودو اغلب با برادرش لوتر دریک گروه موسیقی اجرا میکرد.

 

جکسن از اوایل دوران خردسالی مورد سوء استفادهٔ جسمی و روحی پدرش قرار داشت. او کار بی وقفه, شلاق و کلمات رکیک را تحمل می کرد. این سوء استفاده ها, زندگی وی را در بزرگسالی تحت شعاع قرار داد. یک شب وقتی جکسن خواب بود, پدرش از بیرون خود رابه پنجرهٔ اتاق خواب او رساند ودر حالی‌که ماسک ترسناکی بر چهره داشت با جیغ و فریاد وارد اتاق شد. پدرش گفت که می‌خواسته به فرزندانش یاد بدهد که هنگام خواب پنجرهٔ اتاق خواب را باز نگذارند.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

اما تا سالها بعد ازآن, کابوسهای دزدیده شدن از اتاق خواب جکسن را رها نکرد. او گفت که در کودکی اغلب از تنهایی می‌گریست و گاهی اوقات با دیدن پدرش بیمار می ‌شد یا حالت تهوع به او دست می‌داد. در گفت و گؤ بسیار مشهور دیگری به نام زیستن با مایکل جکسن درسال ۲۰۰۳, او در حالی‌که در بارهٔ سوء استفاده‌هاي دوران کودکی اش صحبت میکرد چهرهٔ خودرا با دست‌هایش پوشاند و گریست.

 

شروع اعمال جراحی

در سن 20 سالگی «۱۹۷۸», جکسن در نقش مترسک دریک فیلم موزیکال به ایفای نقش پرداخت. در سن 21 سالگی «۱۹۷۹»، بینی جکسن در یکی از تمرینات پیچیدهٔ رقص شکست. عمل جراحی بینی که در نتیجهٔ این حادثه انجام شد موفقیت آمیز نبود و جکسن از مشکلات تنفسی که می‌توانست فعالیت حرفه‌اي وی را تحت تاثیر قرار دهد رنج می برد. او به پزشک استیو هوفلین معرفی شد که عمل راینوپلاستی «جراحی بینی» دوم و عمل‌هاي دیگر را در دنباله برای او انجام داد.

 

زندگی او در سن 24 تا 27 سالگی

فیلم «ساختن ترلر مایکل جکسن» مستندی که توسط مایکل جکسن و دوستش تهیه شد. این دوره شاهد ظهور محصولات جدیدی مانند عروسک‌هاي مایکل جکسن که در ماه می‌۱۹۸۴ به قیمت دوازده دلار به بازار آمدند بود. او فعالیت تجاری اش را در همین دوره شروع کرد . در ۲۵ مارس ۱۹۸۳، او برای نخستین بار دریک اجرای زنده تلویزیونی امضای هنریش ـــ مون واک ـــ رابه نمایش گذاشت. مون واکی « امضای هنری اش » که او به شهرت رساند، استعاره‌اي از سبک رقص اوست.

 

در ۲۷ ژانویه ۱۹۸۴ جکسن دچار یک بد اقبالی شد. ضمن ساخت یک فیلم تبلیغاتی برای پپسی کولا در سالن نمایش بزرگ شراین در لوس آنجلس، مو هاي او بر اثر خطا در عملیات آتش بازی آتش گرفت و پوست سرش دچار سوختگی درجه سه شد. این حادثه در برابر چشمان سالن لبریز از جمعیت که برای بازسازی یک کنسرت آنجا گرد آمده بودند اتفاق افتاد. شرکت پپسی خسارت این حادثه را خارج از دادگاه پرداخت.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

جکسن یک و نیم میلیون دلاری راکه به او پرداخت شده بود به «مرکز سوختگی مایکل جکسن» اهدا کرد. اندکی پس ازآن، سومین جراحی پلاستیک روی بینی جکسن انجام شد و او خود آگاهانه تر دربارهٔ ظاهرش رفتار کرد. در ۱۹۸۶، رسانه‌هاي شایعه پرداز ، داستانی منتشر کردند که ادعا میکرد جکسن برای حفظ جوانی در زیر چتر اکسیژن پر فشار میخوابد: تصویری از او، درحالی که زیر یک جعبهٔ شیشه‌اي دراز کشیده بود همراه با خبر منتشر شد.

 

باوجود این‌که این ادعا غلط بود، جکسن خود به این داستان جعلی پر و بال داد. او در حال تبلیغات برای فیلم جدیدش «کاپیتان EO» بودو می خواست تصویری علمی تخیلی از خود ارائه دهد. او برای پیدا کردن ظاهری عضلانی، یک فرو رفتگی روی چانه اش قرار داد. سپس در فیلم سه بعدی «کاپیتان EO» به ایفای نقش پرداخت. این فیلم گرانترین فیلم کوتاه در آن زمان بود، و بعداً جزئی از پارک‌هاي تفریحی دیزنی شد.

 

جکسن یک شامپانزهٔ دست آموز بنام بابلز خرید و با او دوست شد. این رفتار جنبه‌اي غیر متعارف از شخصیت وی را نشان می‌داد. بعد ها جکسن ادعا کرد که بابلز از دستشویی او استفاده میکرد و اتاق خوابش را تمیز می‌نمود. بعداً گزارش شد که جکسن استخوان‌هاي مرد فیل نما را خریداری کرده‌است. این خبر کذب بود, اما داستانی بود که باز خود جکسن در اختیار رسانه‌هاي شایعه پرداز قرار داده بود.

 

این داستان‌ها الهام بخش ساخت لقب توهین آمیز «جکوی خل و چل» «Wacko Jacko» شد. این لقب درسال بعد به گوش جکسن رسید ودر نهایت برای او بسیار بسیار ناخوشایند بود. او با فهمیدن اشتباهش از درز دادن داستان‌هاي ساختگی به رسانه‌ ها دست برداشت. اما به خاطر سودی که به جیب رسانه‌ ها سرازیر میشد، آن‌ها خودشان شروع به انتشار داستان‌هاي ساختگی کردند.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

پوست جکسن در تمام دوران کودکی و نوجوانی اش به رنگ قهوه‌اي متوسطی بود, اما از اوایل دههٔ هشتاد، رنگ پوست او روشن تر شد. این تغییر به طور وسیعی تحت پوشش رسانه‌ ها قرار گرفت, از جمله شایعه‌هایي که ادعا میکردند جکسن پوست خودرا سفید میکند.

 

در اواسط دههٔ هشتاد، تشخیص داده شد که جکسن مبتلا به ویتیلایگو « همان بیماری لک و پیس است که در آن سلول هاي بعضی از قسمتهای پوست رنگیزه ي خودرا از دست میدهند و درمانی هم ندارد و طبق معمول برای درست کردن ظاهر به روشهای مختلف رنگ بقیه پوست را هم از بین میبرند » و لوپوس « نوعی بیماری پوستی که در آن طبق معمول قسمت هایي از پوست صورت مانند صورت گرگ تغییر رنگ می‌دهد.

 

عوارض دیگری چون التهاب مفاصل را هم به دنبال دارد » خفیف است، اما هر دوی این بیماری‌ها وی را حساس به نور خورشید میکنند. شیوهٔ درمانی که جکسن برای این بیماری‌ها استفاده می کند باعث روشن تر شدن پوست او میشود، و با گریم پن کیکی که برای پوشاندن لکه‌ها و یکدست کردن رنگ پوستش اجرا می شود، پوست او می تواند خیلی روشن بنظر برسد.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

شکل چهره‌اش هم تغییر کرده است؛ چند جراح نظر داده‌اند که او چند عمل جراحی بینی، جراحی پیشانی، نازک کردن لب و یک جراحی گونه را پشت سر گذاشته‌است. تغییرات چهرهٔ او تا قسمتی بخاطر کاهش وزن شدید بود. در اوایل دههٔ هشتاد بدن جکسن بخاطر تغییر در رژیم غذایی و تمایلش برای داشتن «بدن یک رقصنده» قلمی تر شد. شاهدان اظهار کرده‌اند که جکسن اغلب سرگیجه داشت و به نظرشان او در مورد چگونه بنظر رسیدن بدنش وسواس پیدا کرده بود.

 

برخی افراد حرفه‌اي در زمینهٔ علم دکتری به طور علنی بیان کرده‌اند که طبق عقیدهٔ آن‌ها خواننده سندروم دیسمورفی بدنی دارد، شرایط ذهنی که در آن بیمار نمیداند دیگران دربارهٔ او چه نظری دارند. در ۱۹۸۸« 30 سالگی » او نخستین زندگینامه به قلم خود، Moon Walk «قدمی در ماه» را نوشت، که تکمیلش چهار سال به طول انجامید. جکسن از دوران کودکی‌اش، تجربیاتش در جکسن فایو و سوء استفادهایی که در دوران کودکی ازآن رنج برد، سخن گفت.

 

او همچنین دربارهٔ جراحی پلاستیک صحبت کرد، و گفت که او دو جراحی روی بینی اش انجام داده و یک فرورفتگی هم روی چانه اش ایجاد کرده‌است. در کتاب، او تغییر شکل چهره اش را بر اثر بلوغ, کاهش وزن، رژیم غذایی منحصر به سبزیجات, تغییر در مدل مو و نورپردازی صحنه دانست. کتاب او در مکان اول فهرست پرفروش‌هاي نیویورک تایمز قرار گرفت. این موسیقیدان سپس فیلمی بنام Moonwalker «ماه پیما» منتشر کرد.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

در مارس ۱۹۸۸، جکسن زمینی در نزدیکی سانتا ینز, کالیفرنیا, خریداری کرد تا ملک نورلند «Neverland» خودرا با هزینه‌اي معادل ۱۷ میلیون دلار در آنجا بسازد. وسعت این ملک شخصی ۱۱ کیلومتر مربع «۲٫۷۰۰ اکر» است, جکسن نورلند رابا چندین چرخ فلک, یک باغ وحش غیر متعارف, یک سالن سینما و چهل نگهبان تکمیل کرد. درسال ۲۰۰۳، این ملک را ۱۰۰ میلیون دلار ارزش گذاری کردند.

 

کمی بعد، جکسن نخستین غربی بود، که دریک تبلیغات تلویزیونی برای تلویزیون روسیه ظاهر شد. موفقیت جکسن باعث شد که لقب پادشاه پاپ را دریافت کند، عنوانی که ایده‌اش از الیزابت تیلر، بازیگر و دوست جکسن آمد، تیلر هنگامیکه جایزهٔ «هنرمند» دهه را در ۱۹۸۹ به او تقدیم می کرد، این لقب رابه او داد.

 

زندگی او در سن 33 تا 34 سالگی

جکسن بنیاد Heal The World «دنیا را شفا بده» را در ۱۹۹۲ بنیانگذاری کرد. سازمان خیریه‌اي که کودکان بی بضاعت رابه ملک جکسن می‌آورد، تا از پارک تفریحی که جکسن بعد از خرید ملک در آنجا ساخته بود به طور رایگان استفاده کنند. این بنیاد همچنین میلیون ها دلار برای کمک به کودکان بیمار و جنگ زده به نقاط مختلف کرهٔ زمین فرستاد. جکسن در ۶۷ کنسرت برای ۳٫۶ میلیون نفر برنامه اجرا کرد.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

تمام درآمد حاصل از این کنسرت‌ها به بنیاد هیل- د- ورلد منتقل, و باعث گرد آوری میلیونها دلار برای کمک به مردم شد. جکسن سپس به جلب توجه عموم به HIV/AIDS کمک کرد, بیماری که در آن زمان هنوز جنجال برانگیز بود. او در مراسم آغاز ریاست جمهوری بیل کلینتون به طور علنی تقاضا کرد که بودجه بیشتری برای کمک به بیماران مبتلا به ایدز و تحقیقات مربوط به این بیماری اختصاص داده شود.

 

دریک بازدید مشهور از آفریقا, جکسن از چند کشور بازدید به عمل آورد، که گابون « سرزمین مادری او » و مصر در بین آن‌ها بودند. در فوریهٔ ۱۹۹۳، جکسن در گفتگو‌اي با اپرا وینفری به مدت ۹۰ دقیقه شرکت کرد، نخستین گفتگؤ او از سال ۱۹۷۹. هنگامیکه از سوء استفادهٔ پدرش از او در دوران کودکی صحبت می کرد عضلات چهره‌اش منقبض میشد; او شایعات اخیر در مورد خودش و همچنین نظرات مربوط به این‌که او پوستش را سفید کرده را منتفی دانست.

 

برای نخستین بار تصدیق کرد که مبتلا به ویتیلایگو است. این برنامه چهارمین برنامهٔ پر بینندهٔ غیر ورزشی در تاریخ ایالات امریکا شد. جکسن توسط پسری ۱۳ ساله بنام جوردن چندلر و پدرش ایوان چندلر به سوءاستفادهٔ جنسی از کودکان متهم شد و رابطه دوستی بین جکسن و ایوان چندلر فرو پاشید. تحقیقات رسمی شروع شد، مادر جردن چندلر مصر بود که خطایی از طرف جکسن نبوده‌است.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

بچه‌ها و تعداد زیادی از خویشاوندان، این‌که او بچه باز باشد را مصرانه رد کردند. وضعیت جکسن وقتی بدتر شد که خواهر بزرگترش لاتویا جکسن وی را به بچه باز بودن متهم کرد, بیانیه‌اي که خواهرش بعداً پس گرفت. جکسن برای مقابله با استرس اتهاماتی که به او وارد شده بود، شروع به استفاده از مسکن ها، والیوم، زاناکس و آتیوان کرد. تا پاییز ۱۹۹۳، جکسن به داروها اعتیاد پیدا کرده بود.

 

وضعیت سلامتی جکسن تا حدی به وخامت گذاشت که او یاد آوری تور جهانی خودرا کنسل نمود و چند ماهی به یک مرکز درمان اعتیاد رفت. استرس اتهامات باعث شد که جکسن از غذا خوردن دست بردارد, و وزن بسیار زیادی از دست بدهد. بخاطر سلامتی در حال افول او, دوستان و مشاوران قانونی بازرسی روند دفاع و اوضاع مالی وی را بر عهده گرفتند; آن‌ها از او می خواستند که به توافق خارج از دادگاه جواب مثبت دهد.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

چون باور داشتند که درصورت برگزاری جریان طولانی مدت دادگاه ها، جکسن دوام نخواهد آورد. به گزارش پارس ناز واکنش رسانه‌هاي شایعه پرداز به اتهامات مطرح شده، جکسن را در شرایط نامطلوبی قرار داد. دریک ژانویه ۱۹۹۴ جکسن با خانواده ي چندلر و تیم حقوقی آن‌ها به مبلغ ۲۲ میلیون دلار در خارج از دادگاه به توافق رسید. بعد از توافق، جردن چندلر از همکاری با تحقیقات جنایی پلیس خودداری نمود. جکسن هرگز دستگیر نشد و پرونده با اعلام این‌که شواهد کافی در دست نیست بسته شد.

 

بعداً در همان سال، جکسن با خواننده و ترانه نویس لیزا ماریا پرسلی دختر الویس پرسلی، به طور خصوصی ازدواج کرد. آنها کمتر از دو سال بعد از یک دیگر جدا شدند، آن‌ها دلیل جدایی را اختلافات غیر قابل حل اعلام کردند و ارتباطشان دوستانه باقی ماند. جکسن با پرستار متخصص پوست، دبورا جینی رو «Deborah Jeanne Rowe»، ازدواج کرد و از او صاحب یک فرزند پسر, بنام مایکل جوزف جکسن پسر، «مشهور به «پرنس»», و یک فرزند دختر, بنام پاریس مایکل کاترین جکسن شد.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

این زوج درسال ۱۹۹۹ از یک دیگر جدا شدند, شهر دبی رو علت جدایی را غیر قابل تحمل بودن تلاش بی وقفه ي رسانه‌ ها در تحت نظر گرفتن زندگی خصوصی جکسن برای او اعلام کرد ودر ادامه گفت که به جکسن علاقه ي بسیاری دارد و برای او هر کاری میکند. رو حضانت کامل فرزندان رابه جکسن داد. در ۲۰۰۰، بعلت این‌که جکسن بیشتر از هر سرگرمی ساز یا شخصیتی از رویداد های خیریه حمایت کرده است, رکورد دیگری در رکورد های جهانی رکورد های گینس به نامش ثبت شد.

 

سومین فرزند جکسن، پرنس مایکل جکسن دوم «مشهور به بلنکت »، درسال ۲۰۰۲ متولد شد. جکسن هویت مادر وی را فاش نکرد، اما گفت که تولد فرزند در نتیجهٔ لقاح مصنوعی از سلول‌هاي اسپرم خود او بوده‌است. در ۲۰۰۳، جکسن به هفت مورد تجاوز به کودکان و دو مورد اقدام به کاربرد عامل مست کننده برای تسهیل اقدام به جرم مذکور متهم شد. تمام اتهامات در ارتباط با پسری بود که در زمان وقوع اتهامات وارد شده زیر ۱۴ سال سن داشت.

 

کمی قبل در همان سال, مستندی بنام زیستن با مایکل جکسن ساخته شد . جکسن اتهامات مطرح شده را رد نمود، در روند تحقیقات، وضعیت سلامتی جکسن توسط یک متخصص سلامت ذهنی بنام پزشک استن کاتز بررسی شد; او چند ساعت را نیز به بررسی وضعیت شاکی گذراند. از نظر کاتز , جکسن در حد یک کودک ۱۰ ساله به عقب برگشته بودو وضعیت روانی اش با وضعیت روانی یک بچه باز مطابقت نمیکرد.

 

در جریان دادگاهی که در شرف وقوع بود، جکسن به مورفین و دمرال وابسته شد, که کمی بعد بر آن‌ها غلبه کرد. در طول جریان دادگاه, جکسن برای بار دیگر از بیماری‌هاي وابسته به استرس رنج برد و وزن زیادی را از دست داد, که باعث تغییر در ظاهرش می ‌شد. در ماه جون, جکسن از تمامی اتهامات تبرئه شد. بعد از پایان جریان دادگاه, جکسن بعنوان مهمان شیخ عبدالله پرنس بحرین, به جزیرهٔ بحرین در خلیج فارس نقل مکان کرد.

راز رقص های مایکل جکسون + عکس و زندگینامه

یکی از نخستین موقعیت‌هایي که جکسن بعد از جریان دادگاهش در عموم ظاهر شد، بازدید او از دفتر رکورد های جهانی رکورد های گینس در لندن مصادف با نوامبر ۲۰۰۶ بود. در آن بازدید هشت رکورد برای او ثبت شد, که «نخستین سرگرمی ساز با درآمد بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درسال» و «موفق ترین سرگرمی ساز تمام دوران هاً در بین آن‌ها بودند.

 

سبک آوازی

بین ۱۹۷۱ و ۱۹۷۵ صدای جکسن «به آرامی از آواز سوپرانوی یک پسر بچه, به تنور بالای دوجنسی کنونی او تغییر کرد». در میانهٔ دههٔ هفتاد, خواننده یک «سکسکهٔ آوازی» اختیار کرد. هدف سکسکه ـــ چیزی شبیه به فرو کشیدن هوا یا نفس نفس زدن . در ۱۹۹۳, جکسن برای نخستین بار در گفت و گو با اپرا وینفری نشان داد که چگونه از دهان و حنجره اش بعنوان ساز موسیقی «جعبهٔ ریتم» استفاده و بدین گونه آهنگ‌ها را پایه گذاری می کند.

 

تاثیر

جکسن اثر برجسته‌اي بر موسیقی و فرهنگ سراسر جهان گذاشته‌است. او در کشور آمریکا تبعیض‌هاي نژادی را فرو پاشید, هنر آهنگ ویدئو را متحول کرد, و راه را برای موسیقی پاپ مدرن هموار نمود. کل در آمدهای او در طول زندگی اش, ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده‌است. در ۲۰۰۶ اعلام شد که جکسن در طول زندگی اش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار وقف خیریه نموده‌است. او تا به حال به هر نوع کار خیریه اي دست زده است.