پارس ناز پورتال

راهنمای انتخاب لباس بر اساس اندام زنانه

مجموعه : مدل لباس جدید
راهنمای انتخاب لباس بر اساس اندام زنانه

راهنمای انتخاب لباس بر اساس اندام زنانه 

اگر لباس بر اساس اندام ست شود واقعا زیبایی زن دوچندان خواهد شد. لباس پوشیدن هم اصول خاص خود را دارد. دیده‌اید در خبرهای هر مراسمی که تعدادی سلبریتی دور هم جمعند، چیزهایی در مورد لباس آدم‌ معروف‌ها می‌گویند؟ چیزهایی از این دست که لباس این مال فلان برند معروف است

 

یا لباس آن را مادام فلانی که طراح معروف لباس است طراحی کرده یا این یکی لباسش از همه بهتر بود و آن یکی لباسش جایزه زرشک و تمشک برده است. ممکن است بعد از دیدن عکس‌ها و تعریف‌های این جور مراسم ما هم بدمان نیاید بدهیم صغری خانم یک لباس کپی لباس آنجلیناجولی یا کیم‌کارداشیان برایمان بدوزد،

 

که در عروسی پیش رو همچون ستاره‌ها بدرخشیم! منتها وقتی همان را می‌دوزیم و تن‌مان می‌کنیم، نه تنها کسی برایمان فرش قرمز نمی‌اندازد، بلکه جایزه زشترین لباس عروسی هم به خودمان می‌رسد! این انتخاب درست لباس، دقیقا همان چیزی است که آن طراحی معروف و برند مشهور بلد هستند و ما بهش فکر نمی‌کنیم. چیزی که بهش می‌گویند: آمدن لباس. چه لباسی به من می‌آید؟

راهنمای انتخاب لباس بر اساس اندام زنانه

لباسی که به من می آید، لباسی است که ایرادهای اندام من را بپوشاند

 

هر کاری هم بکنیم، ما و کیم کارداشیان بشو نیستیم. ما، خودمان هستیم؛ با همین قد و قواره و هیکلی که داریم. لباسی که به من می آید، لباسی است که ایرادهای اندام من را بپوشاند و تا جایی که می‌شود به اندام ایده‌آل نزدیکم کند. بنابراین قبل از این که دست به کار کپی کردن طرح لباس‌ها بشویم،

 

باید بفهمیم خودمان چه جور اندامی داریم. در شکل اندام، چند مؤلفه مهمند: قد، استخوان‌بندی، دور سینه، شکم، باسن، و محل قرار گرفتن هر کدام از این‌ها. قبل از هر چیز می‌رویم سراغ شکل کلی اندام.

 

خودت را اندازه بگیر!

قدم اول برای کشف شکل کلی اندام این است که سه جا را اندازه بگیرید:

– دور سینه در پهن‌ترین نقطه‌اش

– دور کمر در باریک‌ترین نقطه‌اش

– دور باسن در پهن‌ترین نقطه‌اش

 

این اندازه ها را یادداشت کنید و بقیه متن را بخوانید.

 

من چه اندامی دارم؟!

متخصصان طراحی لباس، شکل اندام آدم‌ها را به چهار دسته تقسیم کرده‌اند. انواع دیگری از تقسیم‌بندی هم هست که ده تا یا بیشتر از فرم بدن را تعریف می‌کند، اما تقریبا می‌شود همه آدم‌ها را در همین چهار دسته جا داد. این چهار دسته این‌طوری‌اند:

راهنمای انتخاب لباس بر اساس اندام زنانه

آشنایی با انواع اشکال بدن

 

کاغذ

موز یا خط‌کش یا کاغذ یعنی آدم‌های صاف. آن‌هایی که بین اندازه دور سینه و شکم و باسن‌شان فرق چندانی نیست. اگر همه این اعداد حول و حوش ۲۰سانت اختلاف می‌گردند (مثلا ۸۰، ۷۰، ۹۰) شما هیکل کاغذی دارید. اغلب خانم‌ها در این دسته قرار می‌گیرند. نیکول کیدمن، کامرون دیاز و ناتالی پورتمن هم کاغذی هستند!

راهنمای انتخاب لباس بر اساس اندام زنانه

موز یا خط‌کش یا کاغذ یعنی آدم‌های صاف

 

سیب

شکم‌گنده‌ها. آن‌هایی که شکم‌شان پهن‌ترین بخش بدن‌شان است. نمونه معروفش هم اَدِل است.

راهنمای انتخاب لباس بر اساس اندام زنانه

آنهایی که شکم شان پهن ترین بخش بدنشان است اندامشان شبیه سیب است

 

گلابی

آن هایی که بیشترین چربی بدن شان در باسن جمع شده. کسانی که اندازه باسن شان بیش از ۲۰سانت با سینه و کمر فاصله دارد. جنیفر لوپز و بیانسه جزو دسته گلابی‌ها هستند.

راهنمای انتخاب لباس بر اساس اندام زنانه

آن هایی که بیشترین چربی بدن شان در باسن جمع شده اندامشان گلابی شکل است

 

ساعت شنی

ایده آل همین اندام است؛ اندام X طور! آن‌هایی که دور سینه و باسن شان تقریبا یکی است (ده پانزده سانت اختلاف مهم نیست) و کمرشان خیلی باریک تر از این دو تاست. اسکارلت جوهانسون و سلما هایک ساعت شنی‌های معروف سینما هستند.

راهنمای انتخاب لباس بر اساس اندام زنانه

ایده آل ترین اندام ساعت شنی است

 

توت فرنگی

این یکی جزو چهار گروه اصلی نیست، چون خیلی کم پیش می‌آید کسی شبیه توت فرنگی باشد. کسانی که سینه‌هایشان خیلی بزرگ است و کمر باریک و باسن کوچکی دارند. به این گروه، مثلث برعکس هم می‌گویند. دِمی مور اندامش مثلث برعکس است.

راهنمای انتخاب لباس بر اساس اندام زنانه

کسانی که سینه‌هایشان خیلی بزرگ است و کمر باریک و باسن کوچکی دارند اندام توت فرنگی دارند

 

حالا بروید و اندازه‌هایتان را بگیرید و شکل اندام‌تان را کشف کنید. حواس تان به اینچ و سانتی مترش باشد. بعد بهتان می گویم که برای هر کدام از این شکل ها چطوری باید لباس بپوشید.

 

منبع : cheee.ir