پارس ناز پورتال

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت 

اگر بینایی شما به عینک احتیاج پیدا کرده است نگران نباشید،شما می توانید عینک مناسب فرم صورت خود را انتخاب کنید و زیباتر به نظر برسید. افراد گوناگون با توجه به ژنتیک خود فرم های صورت متفاوتی دارند. آن دسته از کسانی که برای قوی تر شدن دید ناگزیر به زدن عینک آن هم در ساعات طولانی ای از شبانه روز هستند، برای شان اهمیت فراوانی دارد که عینک طبی شان با چهره آنها همخوانی و هارمونی لازم را داشته باشد.

 

اگرچه در هر دورانی فرم عینک خاصی مد می شود با این حال بهتر است این موضوع در نظر گرفته شود که کدام مدل می تواند برای هر کس مناسب ترین باشد. در ادامه نوشته با دسته بندی فرم صورت ها، می توانید نزدیک ترین آن به صورت خود را انتخاب کرده و برای سال جدید عینک مناسب تری را برای خود خریداری کنید.این موارد را با ذکر مثال هایی از چهره های معروف، برای ملموس تر ساختن آن برای شما مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

 

اگر صورت تان گرد است

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

در این نوع چهره، صورت همانند کشیدگی آن پهن است و در مناطقی چون نزدیک گوش پهن تر می شود. از این نمونه می تواند به صورت «سلنا گومز»، «کلی کلارسون» و «میلا کونیس» اشاره کرد.«جسیکا کاپل» مشاور رئیس Tura.com می گوید: “اگر صورت گردتری دارید، عینکی که تیزتر و زاویه دارتر باشد می تواند استخوان های گونه شما را نمایان تر به نظر آورد.”

 

وی بر این باور است که برای خریداری عینک باید مدل های فراوانی را امتحان کرد و به این نتیجه رسید که کدام بیشتر به صورت تان می آید.

 

کاپل می گوید: “هرچقدر عینکی که می زنید بیشتر مناسب چهره و فرم صورت تان باشد، زمانی که در مقابل آینه می ایستید و خود را می بینید، بیشتر به زدن عینک خود رغبت نشان خواهید داد و با این کار و زدن عینک به مدت طولانی تر به سلامت چشم و دید بهتر خود کمک خواهید کرد.”

 

اگر فرم صورت تان شبیه به قلب است

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

در این نوع از صورت ها عمدتا چانه بسیار ظریف و باریک است . استخوان گونه به سمت پیشانی برجستگی دارد. از جمله سلبریتی هایی که صورت هایی به این شکل دارند می توان به «مایشل فایفر»، «جنیفر لاو هیوت»، «کلودیا شیفر» و «نائومی کمپل» اشاره کرد.

 

اندازه کوچک چانه در این افراد برای انتخاب عینک دشواری خاصی را به وجود نمی آورد به همین دلیل هم انواع ساده، کلاسیک و معمولی می توانند گزینه های مناسبی باشند.«وت استودی» موسس کمپانی عینک در این باره می گوید که برای این فرم صورت عینک هایی که گردی کمتری دارند مناسب تر هستند. عینک های گربه ای می توانند گزینه خوبی برای این افراد باشد.

 

اگر صورت تان بیضی است

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

افرادی که صورت شان بیضی است بلندی صورت در مقایسه با عرض آن بیشتر است و تنها اندکی در قسمت چانه در مقایسه با شقیقه ها باریک تر می شود.

 

از جمله سلبریتی هایی که صورت این چنینی دارند می تواند به «سلما هایک»، «کیت میدلتون» و «جسیکا آلبا» اشاره کرد. اگرچه ممکن است اندکی مسخره به نظر برسد اما گزینه ای بزرگ با انحنای بیشتر می تواند مناسب ترین نوع عینک برای چنین صورت هایی باشد.

 

اگر صورت تان مربعی شکل است

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

سلبریتی هایی چون «ساندرا بولاک»، «دمی مور» «رزاریو داوسون» و «آنجلینا جولی» صورت هایی به این شکل دارند. افرادی با این فرم از صورت چالش های فراوانی برای انتخاب عینک خواهند داشت.

 

باید مراقب بود که برخی از فرم ها بیشتر این خشونت چهره را نمایان می کنند. عینک های زاویه دار با فرم های تیره باعث افزایش گوشه های زاویه دار چهره می شوند. انتخاب فرم های کمی منحنی می تواند چهره ای زنانه و بازیگوشانه را به آن فرد بدهد.

 

اگر فرم چانه شما حجیم باشد

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

این فرم از عینک عمدتا تصور می شود که گزینه مناسبی برای عینک های آفتابی باشد. از جمله افراد معروفی که چنین فرم صورتی را دارا هستند می توان به «ویکتوریا بکهام»، «هیلاری سوانک» و «اولیویا وایلد» اشاره کرد.فرم هایی با اندکی انحنا می توانند در وضعیت چانه چنین افرادی تعادل به وجود آورده و هارمونی بیشتری را با برهم ریختن خط چانه به وجود آورند.یکی از متخصصین به نام «شِرر» هم به جای این گزینه عینک مستطیلی را پیشنهاد می دهد.

 

اگر پیشانی تان بلند است

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

«شِرر» بر این باور است که باید از نوعی از فرم استفاده شود تا بتوان این حجم از پیشانی را اندکی پنهان کرد. عینک های بزرگ عمده توجه را به سمت چشم های تان می آورد حواس را از سمت پیشانی پرت می کند.افرادی چون «تایرا بنکس»، «کریستینا ریچی» و «ریحانا» دارای این فرم از صورت هستند.

 

اگر صورت کوچکی دارید

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

یکی از دشوارترین فرم های صورت برای تهیه عینک، صورت های کوچک هستند. برای این فرم از صورت فرم های بدون قاب یا شیشه های مدور توصیه می شوند. «استودی» با تمرکز بر فرم گفته شده ابراز می دارد، قرار نیست که عینک تان بر قدرت چهره شما بیافزاید پس برای این نوع از صورت فرم کوچک تری را انتخاب کنید. همیشه تلاش کنید که هارمونی صورت خود را حفظ کنید.

 

اگر صورت تان قویا گوشه دار باشد

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

بیشتر مدل ها و مانکن ها در صورت شان زوایایی دارند که در زیر نور و در موقعیت های مختلف از چهره آنها نمونه ای فتوژنیک می سازد.اگر شما هم صورتی به همین شکل دارید، به گفته شِرر می توانید با انتخاب عینک های زاویه دار متالیک، زوایای چهره خود را بیشتر به چشم آورید و یا اینکه از کمی انحنا برای ایجاد تعادل در چهره تان استفاده کنید و کمی آن را آرام تر به نظر برسانید.

 

وی بر این باور است که انحنای بیش از اندازه هم می تواند با آن زوایای قوی صورت به مبارزه برخیزد و هارمونی آن را از بین ببرد.