پارس ناز پورتال

راهنمای سفر به ایروان + جاذبه های گردشگری ارمنستان

راهنمای سفر به ایروان + جاذبه های گردشگری ارمنستان

راهنمای سفر به ایروان

ایروان پایتخت کشور ارمنستان، به سبب موقعیت جغرافیایی ویژه و داشتن جاذبه های گردشگری فراوان، سالانه میزبان بسیار زیادی از توریست های ایرانی و غیر ایرانی است. گردشگران از سرتاسر جهان به ایروان می روند تا بتوانند چند روزی را در جایی که با عنوان قدیمی ترین سکونت گاه جهان از آن یاد می شود، سپری نمایند.

 

ایروان با وجود آن که پایتخت ارمنستان است، ولی وسعت چندانی ندارد و در برابر شهرهایی مانند تهران و یا مشهد بسیار کوچک به نظر می رسد. با این حال همین شهر کوچک آن قدر زیبایی دارد که شما را مجبور کند تا با خرید تور ایروان از آژانس مسافرتی تکتازان پرواز عرش و سایت سیمرغ 24 راهی این سرزمین شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با راهنمای سفر به ایروان آشنا کنیم. قطعا این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا سفر بهتری را تجربه نمایید.

راهنمای سفر به ایروان + جاذبه های گردشگری ارمنستان

راه های سفر به ایروان

برای سفر به ایروان راه های مختلفی وجود دارد که شما با توجه به شرایطی که دارید می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. در گام اول می توانید با خرید تور ارمنستان از آژانس مسافرتی تکتازان پرواز عرش سفری راحت و بدون دردسر را تجربه نمایید. تور ارمنستان هم در دو نوع تور زمینی ارمنستان و تور هوایی ارمنستان است که بسته به شرایط و امکانات هر تور قیمت های مختلفی برای آن در نظر گرفته می شود.

 

اگر دوست ندارید با تور سفر کنید می توانید با خرید بلیط هواپیما خارجی یعنی خرید بلیط هواپیما تهران – ایروان را برای خود رزرو نمایید. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا با خرید بلیط اتوبوس تهران – ایروان و یا تبریز – ایروان از طریق عاملین فروش راهی این شهر شوید. گزینه آخر برای شما ماشین شخصی است که امکان سفر زمینی به ایروان را برایتان فراهم کرده است.

 

موقعیت جغرافیایی، فرهنگ، آداب و رسوم شهر ایروان

ایروان از لحاظ جغرافیایی در دامنه کوه آرارات و در کنار رودخانه هرازدان قرار دارد. این شهر در حدود 900 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و از مهم ترین مراکز صنعتی، فرهنگی و علمی منطقه قفقاز محسوب می شود. مساحت این شهر 223 کیلومتر مربع است و جمیعتی بالغ بر یک میلیون نفر در آن سکونت دارند.

 

از نظر فرهنگی و آداب و رسوم هم مردم این سرزمین مشترکات بسیار زیادی با ایرانیان دارند و همانند ما جشن های سالانه زیادی را برگزار می کنند! ارمنستان شهری امن محسوب می شود و شما به راحتی می توانند در آن به گشت و گذار بپردازید، با این حال شرط عقل است که جانب احتیاط را رعایت کرده و از وسایل و اشیای قیمتی خود مراقبت کنید.

 

آب و هوای ارمنستان

باید بدانید که از لحاظ شرایط آب و هوایی کشور ارمنستان و شهر ایروان جز مناطق سرد جهان محسوب می شود. به همین خاطر به شما پیشنهاد می کنیم که برای سفر به پایتخت ارمنستان فصل تابستان را انتخاب کنید. چرا که شرایط آب و هوایی بسیار مساعد است و گردشگران و توریست های بسیار زیادی از سراسر جهان به این شهر سفر می کنند تا از انجام فعالیت هایی مانند شنا و کوهنوردی لذت ببرند. ایروان در فصل زمستان سرتاسر برف است و دمای هوا به شدت کاهش می یابد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به ایروان از ابتدای اردیبهشت تا اواخر فصل گرماست.

 

دیدنی های ایروان

بسیاری از افرادی که به ایروان سفر می کنند به قصد گردشگری و توریسم وارد این شهر می شوند. ایروان پر است از دیدنی های فراوانی که هر کسی را مجبور می کند تا به آن جا سفر کند. از جمله مهم ترین دیدنی های این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد: کلیسای جامع سارکیس مقدس در ایروان، ساختمان های ماتناداران در ایروان که گنجینه خطی ارامنه در آن جا نگهداری می شود،

 

سالن اپرای ایروان که معماری بسیاری زیبایی دارد، مسجد آبی ایروان که با نام مسجد کبود هم شناخته می شود، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر، میدان جمهوری ایروان، یادمان نسل کشی ارامنه در جنگ جهانی اول، کاسکاد یا هزار پله که چشم انداز بسیار زیبایی هم دارد، موزه گالری ملی ارمنستان و…

راهنمای سفر به ایروان + جاذبه های گردشگری ارمنستان

هزینه های اقامت در ارمنستان

اگر راهی شهر ایروان شده اید، باید به شما بگوییم که هزینه های اقامت در این شهر بالا نیست و به راحتی می توانید یه اقامت چند روزه را در این شهر داشته باشید. در ایروان هم مانند همه شهرهای دنیا هتل ها و اقامتگاه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با توجه به بودجه خود یکی از آن ها انتخاب نمایید. اقامت در هاستل ها می تواند یک گزینه بسیار مناسب برایتان باشد.

 

البته در این زمینه هم باید دقت فراوان را به خرج دهید و مسئله امنیت و امکانات را به خوبی بررسی کنید. چرا که هاستل ها مانند هتل نیستند و امکانات کمی را در اختیار شما قرار می دهند. یک گزینه هم برای شما وجود دارد و آن اجاره منزل است، البته به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر از سه شب نمی توانید در ایروان منزل اجاره کنید.

 

اگر می خواهید بیشتر از یک هفته در ایروان اقامت کنید، هتل ها یک گزینه عالی برای شما محسوب می شوند. چرا که هم امکانات عالی را در اختیار شما قرار می دهند و هم امنیت شما را تضمین می کنند. مهم ترین هتل های ایروان که اقامتی راحت را برای شما رقم می زنند عبارتند از هتل بسیار معروف و پنج ستاره متروپل، هتل چهار ستاره آنی پلازا، هتل پنج ستاره رادیسون بلو بر بلندای شهر ایروان، هتل رویال تولیپ گرند ایروان، هتل پنج ستاره نشنال ایروان، هتل پنج ستاره و بین المللی ایروان و…

 

هزینه های غذا و خوراک

یکی از مواردی که در هنگام سفر به ایروان باید به آن دقت کنید هزنیه های مربوط به غذا و رستوران است. بهتر است که اگر قصد اقامت طولانی مدت در ایروان را دارید، برای خود مواد غذایی تهیه کرده و به آشپزی مشغول شوید. در ادامه هزینه های غذا در ایروان را برایتان توضیح می دهیم:

 

برای یک وعده ناهار در یک رستوران معمولی باید در حدود 3 هزار درام پرداخت کنید. همچنین صرف غذا در یک رستوران سطح متوسط برای دونفر در حدود 12 هزار درام برایتان هزینه دارد. قیمت مک دونالدهای ایروان چندان گران نیست و شما می توانید با مبلغی در حدود 2500 درام یک وعده غذا میل نمایید. قیمت آب معدنی هم 240 درام است.

 

مهم ترین رستوران های ایروان هم عبارتند از: رستوران قدیمی مرتافه که بهترین پیتزای ایروان را می توانید در آن جا میل کنید، رستوران سنتی اولد اریوان، رستوران پاندوک ایروان، رستوران دلماما، رستوران مرگیوق، رستوران کوکاس تاورن، رستوران تومانیان شاورما، رستوران کی اف سی و…

 

هزینه های حمل و نقل در ایروان

حمل و نقل در ایروان به طرق مختلفی انجام می شود که عبارتند از: مترو، اتوبوس، مینی بوس یا مارشروتکا، تاکسی و ماشین شخصی. در میان همه این ها استفاده از مترو توصیه می شود؛ چرا که هم قیمت مناسبی دارد و هم از ازدحام جمعیت خلاص می شوید. در این میان ما تاکسی را هم پیشنهاد نمی کنیم؛ زیرا کرایه تاکسی در ایروان بسیار گران است و اصلا به صرفه اقتصادی نیست.

 

هزینه های حمل و نقل در ایروان به شرح زیر است: قیمت بلیط تک نفره مترو 100 درام ارمنستان، هزینه بلیط ماهانه مترو 6000 هزار درام ارمنستان، هزینه تاکسی زمانی که درون آن می نشینید 600 درام و به ازای هر کیلومتر اضافه 100 درام به آن افزوده می شود. اگر هم بخواهید تاکسی منتظر شما بماند باید 1200 درام پرداخت کنید. هزینه مینی بوس ها هم 100 درام ارمنستان می باشد. هزینه یک لیتر بنزین هم در حدود 422 درام است.

راهنمای سفر به ایروان + جاذبه های گردشگری ارمنستان

کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که به ایروان سفر کند ولی به گشت و گذار در مجتمع های تجاری و مراکز خرید آن نرود. باید بگوییم که با رفتن به مراکز خرید ایروان حسابی وسوسه خواهید و هرگز نمی توانید دست خالی از آن خارج شوید. مهم ترین مراکز خرید و بازارهای ایروان به شرح زیر است:

 

بازار ورنیساج که در روزهای تعطیل هم باز است و گزینه مناسبی برای خرید سوغاتی محسوب می شود، مرکز خرید ایروان مال که معماری بسیاری زیبا و عجیبی دارد و توریست های زیادی را به سمت خود می کشاند، مرکز خرید تاشیر ایروان که دارای فروشگاه های لوکس و برند است، مرکز خرید دالما با گالری های بسیار شیک، بازار محلی گومی شوکا که اجناس جالب و دیدنی دارد، بازار پتاک، بازار بنگلادش و…

 

در پایان باید بگوییم که در کشور ارمنستان و شهر ایروان هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد، زیرا همان طور که گفتیم کشوری امن محسوب می شود؛ اما بهتر است جانب احتیاط را رعایت کرده و مراقب لوازم و اشیای قیمتی خود باشید.

 

به یاد داشته باشید که هنگام ورود به اماکن مذهبی پوششی مناسب داشته باشید. سعی کنید که وقتی وارد ایروان می شوید حتما برای خود سیمکارت تهیه کنید، چرا که هزینه رومینگ برای سیم کارت های ایرانی بسیار بالاست.