پارس ناز پورتال

راهکارهای آسان برای افزایش میزان فروش

راهکارهای آسان برای افزایش میزان فروش

راهکارهای آسان برای افزایش میزان فروش 

برای افزایش فروش آلبوم خود حتما لازم نیست تا کارهای بزرگ و سختی انجام دهید بلکه می‌توانید از راه هاي راحت و آسان نیز بهره گیری نمایید.هیچ جمله اي مثل « باید اکثر فکر کنم » برای فروشندگان دردناک نیست! هر فروشنده اي از این پاسخ نهایی و باز ناراحت می‌شود، زیرا این پاسخ فرآیند فروش را بی هیچ نتیجه مثبت یا منفی اي در حالت تعلیق

 

قرار می‌دهد.خوشبختانه شش ترفند بسیار ساده وجود دارد که میتواند به شما در افزایش میزان فروش و کاهش پاسخ هاي نا امید کننده کمک کند.

 

1- از گذشته با فرآیند تصمیم گیری آشنا شوید.

گذشته از آنکه توضیحات خود را در مورد محصولات شروع کنید، بپرسید که چه کسانی در فرآیند تصمیم گیری خرید دخیل میباشند، این فرآیند شامل چه مراحلی میشود و معمولا چقدر طول میکشد. اگر در ابتدای کار این مسئله را نیابید، ممکن هست به سادگی فرآیند فروش خود را دستخوش مشکلات کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست

 

که یک ساعت تمام در مورد محصول خود صحبت کنید و در پایان متوجه شوید که نصف کسانی که در فرآیند تصمیم گیری دخیل اند، در جلسه حضور نداشته اند. این مشکل بزرگ را میتوانید به سادگی و فقط با یک سوًال پیش از شروع جلسه حل و فصل کنید.

 

2- ارزشی راکه ارائه میکنید به خوبی بشناسید.

تعداد زیادی از فروشندگان سخنرانی خود را با توصیف هیجان انگیزی از ویژگی ها و مزایای محصول خود شروع می‌کنند. این اشتباه بزرگی هست. چرا؟ چون مشتریان حقیقی اهمیتی به این مسئله نمی‌دهند. در عوض شما باید روی ارزش حقیقی که ارئه میکنید متمرکز شوید. مشتریان در واقع می‌خواهند نتیجه با راه حلی که محصولتان ارائه میکند را بخرند؛

 

نه خود محصول یا خدمات شما را . پس در مورد نتایج ارزشمندی که مشتری با خرید محصولات شما به آن دست پیدا میکند، صحبت کنید.

 

3- از شنیدن پاسخ مثبت نا امید نشوید.

وقتی که به مشتری فشار می آورید تا از او پاسخ مثبت بگیرید، او متوجه رفتار شما می‌شود. تلاش شما برای متقاعد سازی مشتری ممکن هست احساس بی نظیر بدی به او داده و وی را در اوضاع دفاعی قرار دهد. بجای این که برای گرفتن پاسخ مثبت به مشتری فشار بیاورید، تمرکزتان را روی این مسله بگذارید که آیا اصلا این محصول به درد این مشتری میخورد یا نه.

 

اگر آن ها متوجه شوند که شما با رویکردی مثبت و آرامش بخش قصد فروش محصولاتتان را دارید و نمیخواهید به انها فشاری وارد کنید، با شما احساس راحتی بیشتری خواهند داشت و به همین خاطر احتمال فروش اکثر خواهد شد.

 

4- مشاوری صادق و قابل اعتماد باشید.

وقت آن رسیده که کلمه « فروشنده » یا « فراهم سازی کننده» را از توصیف شغلی خود خط بزنید. در عوض، خود را مشاوری قابل اعتماد برای مشتریان در نظر بگیرید. اینکار در وهله اول نیازمند تغییر نگرشی هست که شما را از گفتن جمله « ببخشید آقا، می تونم چند لحظه وقتتونو بگیرم؟» به جمله « می خوام چند تا از برترین روشهای افزایش فروش رو باهاتون در میون بذارم»

 

برساند. خود را دیگر فرشنده یا فراهم سازی کننده اي ندانید که باید از دیگران خواهش کند تا وقتی را در اختیار او بگذارند. بلکه، خود را بعنوان مشاوری قابل اعتماد برای مشتریان در نظر بگیرید.

 

5- چالش هاي پیش روی مشتریان خود را بشناسید.

زمانی که فقط روی ویژگی هاي بی نظیر محصول خود متمرکز می‌شوید و سعی میکنید به هر نحوی شده قرارداد را ببندید، هیچ وقت متوجه نخواهید شد که آیا اصلا محصوتان برای مشتری گزینش خوبی هست یا خیر. از مشتری سوال کنید تا با چالش هاي کلیدی پیش روی او آشنا شوید و مشاهده نمایید که آیا او واقعا محصول ارائه شده شما را می‌خواهد

 

یا به آن نیاز دارد یا خیر. این تکنیک نه تنها باعث شناسایی انتخاب هاي نامناسب و صرفه جویی در زمان شما میشود، بلکه به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولات گزینش شده و بهتری را به هر مشتری ارائه کنید.

 

6- مشتریان خود را به چالش بکشید.

زمانی که بحث محصولات یا خدمات شما میشود، شما در جایگاه متخصص قرار میگیرید. اکثر خریداران لزوما حتی نمیدانند که به چه چیزی نیاز دارند، پس این وظیفه شماست که فریضه هاي آنان را به چالش بکشید و انها را به جایی راهنمایی کنید که میخواهند به آنجا برسند. زمانی که مشتری تان دچار اشتباهی شده،

 

از به چالش کشیدن او هراس نداشته باشید. این رویکرد به شما کمک میکند تا نسبت به رقبای خود متمایز شوید و ارزش بیشتری برای مشتریان خود داشته باشید. هر کدام از این شش ترفند میتواند میزان فروشتان را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. با یکی از انها آغاز کرده و آن را در جلسه بعدی فروشتان اعمال کنید. به تدریج سعی کنید تعداد بیشتری از این شش انتخاب را در هر جلسه مد نظر داشته باشید.