پارس ناز پورتال

راهکارهای اینستاگرام برای گرفتن سلفی

راهکارهای اینستاگرام برای گرفتن سلفی

راهکارهای اینستاگرام برای گرفتن سلفی 

اینستاگرام برای گرفتن عکسهای سلفی که بسیار در این شبکه اجتماعی پرکاربرد میباشند تمهیدات ویژه اي اندیشیده و عملی کرده هست.عکاسی سلفی ترفندهای خاص خود را داشته و شیوه انجام آن با عکاسی عادی کاملا متفاوت هست. در این مقاله به آموزش نحوه گرفتن سلفی پرداخته و ملاک‌هاي یک عکس مفید را ارزیابی میکنیم.

 

شاید عکاسی سلفی آسان‌ترین شیوه ثبت عکس به نظر برسد. تنها کافی هست گوشی تلفن همراه خود را از جیب بیرون آورده و بعد از روشن کردن دوربین جلوی آن، شاتر مجازی را لمس کنید. اما آیا برترین عکاسان سلفی اینستاگرام نیز با چنین عجله و سرعتی عکس می گیرند؟ رعایت چه فاکتورهایی عکسهای سلفی آن‌ها را چند سر و گردن بالاتر از بقیه قرار میدهد؟

 

گرفتن عکس سلفی همچون عکاسی عادی تکنیک‌‌ها و روش‌هاي خاص خود را دارد. اکثر افراد به این موضوع دقت نکرده و در هر بار و مکانی یک سلفی می گیرند. پیش از آموزش گرفتن سلفی به برترین صورت، ابتدا باید به یک پرسش اساسی پاسخ دهیم.

 

علت و هدف گرفتن سلفی چیست؟

بسته به مخاطبین یک کاربر در شبکه‌هاي اجتماعی، اهداف عکاسی سلفی می تواند متفاوت باشد. برخلاف انچه فکر می کنید همۀ وقت} هدف از گرفتن سلفی نمایش زیبایی‌هاي ظاهری خود نیست. شاید افراد محبوب و هنرمند و حتی کاربران عادی عکسهای سلفی زیبایی از خود ثبت کرده و برای جلب دقت، گرفتن تبلیغات و یا هر هدف دیگری در شبکه‌هاي اجتماعی منتشر کنند، اما دسته‌اي دیگر از افراد اینکار را تنها برای سرگرمی انجام میدهند.

راهکارهای اینستاگرام برای گرفتن سلفی

بعنوان مشابه ممکن هست کاربران به بدترین شکل ممکن و با صورتی ناآراسته یک عکس سلفی از خود بگیرند و آن را در شبکه‌هاي اجتماعی به اشتراک بگذارند و یا اینکه در یک پیام‌رسان گوشی برای یک مخاطب ارسال کنند. همین طور ممکن هست یک کاربر به تازگی در یک شبکه اجتماعی و یا وب سایت ثبت نام کرده و به عکس پروفایل اخیر نیاز داشته باشد.

 

راهکارهای اینستاگرام برای گرفتن سلفی

دامنه کاربرد عکاسی سلفی بعد از روی بورس آمدن گوشی هاي تلفن همراه به حدی چندان شده که تصور آن سخت هست. ممکن هست یک کاربر تنها برای اینکه اوضاع خود را به یک فرد خاص مفید نشان دهد، بعد از آراستن خود اقدام به گرفتن یک عکس سلفی کند! در هر صورت کاربرد این سبک از عکاسی وسیع بوده

 

و موقعیت به موقعیت و کاربر به کاربر هدف از انجام آن متفاوت هست. اگر قصد شما تنها شوخی و خنده هست، به هر روشی که دوست دارید عکس سلفی بگیرید، اما اگر هدفتان گرفتن سلفی به برترین روش ممکن هست، موارد زیر را فراموش نکنید.

 

زاویه

مهم ترین فاکتور برای گرفتن یک سلفی خوشگل زاویه صورت کاربر و زاویه دوربین با آن هست. تعداد زیادی از کاربران روش ثابتی برای گرفتن سلفی دارند. بعضی دست خود را کاملا صاف کرده و گوشی گوشی را پایین سر خود میگیرند و بعضی دیگر نیز تا میتوانند دست خود را دراز کرده و گوشی گوشی را به بالای سر خود می برند. هر دو روش گرفتن سلفی با گوشی تلفن همراه اشتباه هست.

راهکارهای اینستاگرام برای گرفتن سلفی

برترین روش برای گرفتن سلفی این هست که گوشی گوشی را کاملا رو به روی صورت خود قرار داده و سپس آن را کمی به بالای سر ببرید. در اینکار نیز نباید افراط کنید. تنها کافی هست بسته به موقعیت، کمی گوشی تلفن همراه را بالاتر از حالت مستقیم نگه دارید.

 

نوردهی

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هر نوع عکاسی نحوه مدیریت نور هست. از آنجایی که دوربین‌ سلفی در مقایسه با دوربین‌ اصلی گوشی تلفن همراه ضعیف‌تر هست، نور کمی جذب می کند و در شرایط نوری نامناسب نباید از آن‌ انتظار ثبت عکسهایی واضح و خوشگل داشت. برترین زمان برای عکاسی سلفی حین وجود نور طبیعی و مستقیم خورشید هست.

راهکارهای اینستاگرام برای گرفتن سلفی

اگر در یک مکان سربسته قرار دارید، تا جایی که ممکن هست نزدیک به پنجره قرار بگیرید و از نور مستقیم آفتاب بهره گیری کنید. با اینکار رنگ صورت روشن‌تر شده و سایه‌هاي بر روی آن از بین میروند.

 

تا جایی که میتوانید زیر نور لامپ مهتابی و در کل هر نوع نور فلوئورسنت عکاسی نکنید، چرا که عکس خراب شده و به احتمال چندان صورت کاربر زیر نور آن محو میشود. اگر محیط بیرون تاریک بوده و یا در محیطی سربسته ولی کم نور همچون یک کافه رمانتیک قرار دارید، شرایط برای گرفتن یک سلفی مفید بسیار سخت میشود.

 

در هر صورت باید به دنبال نور باشید. حتی وجود یک شمع بر روی میز کفایت کرده و از سیاه شدن کامل عکس جلوگیري میکند. فلش اسنپ چت نیز میتواند گزینش‌اي مناسب به جای فلاش LED باشد، چرا که نور نمایشگر را بالا برده و در فواصل کوتاه کارایی خوبی دارد.

 

امروز بعضی از گوشی هاي تلفن همراه که با تمرکز بر روی عکاسی سلفی ساخته می شوند، در پنل جلویی نیز به یک فلاش LED مجهز میشوند. گرچه روش کارکرد این فلاش‌ها نیز محصول به محصول متفاوت هست. در گوشی هایي گوشی میان‌رده دارای فلاش LED جلویی، نمیتوان فلاش را در حالت اتوماتیک قرار داد و تنها می توان حالت یک سره روشن را برای آن انتخاب کرد. این اتفاق در پرچمداران دارای فلاش LED دوربین سلفی کمتر دیده می شود.

 

صورت

اگر هدف شما گرفتن یک سلفی زیباست، بهتر هست ابتدا صورت خود را آراسته و مرتب کنید و کار را به بعد و فتوشاپ کاری موکول نکنید! نکته مهم دیگر درمورد عکاسی سلفی سمت صورت هست. بعضی افراد حین گرفتن سلفی از سمت راست و بعضی دیگر حین ثبت آن از سمت چپ صورت زیباتر به نظر میرسند.

 

همین طور در بعضی صورت‌ها کج کردن سر کمی به سمت پایین و سپس به یکی از دو جهت، تکنیک مناسبی برای زیباتر کردن سلفی به شمار میرود.در هر صورت زاویه نود درجه‌اي صورت برای هیچ کاربری توصیه نمیشود، مگر اینکه بخواهید یک عکس 3 در 4 خیلی فوری و رسمی از خود ثبت کنید.

 

بهتر هست با کمی بازی و تغییر زاویه سر، برترین موقعیت را بسته به ترکیب صورت خود پیدا کنید. پایین آوردن سر و کج کردن آن به یکی از دو طرف برای اکثر کاربران جوابگوست.

 

فیلترها / ویرایش

بعضی کاربران معتقدند عکس باید به صورت طبیعی مفید باشد و بعضی دیگر هرگز بدون اعمال افکت و فیلتر، یک عکس را در شبکه‌هاي اجتماعی بارگذاری نمی کنند. از آنجایی که ممکن هست کمی نوردهی در عکس با مشکل مواجه شده باشد، میتوانید عکس را در یک اپلیکیشن ویرایش عکس باز کرده و میزان روشنایی و کنتراست آن را تا رسیدن به حالت مطلوب تغییر دهید.

 

 به گزارش پارس ناز ویرایش عکس تا حدی که ظاهر صورت را حتی به میزان کم تغییر ندهد مفید هست. بعضی افراد چنان عکسهای خود را ویرایش کرده و چندین فیلتر و افکت گوناگون به آن اعمال میکنند که باور حقیقی بودن عکس و تعلق آن به این فرد سخت میشود. هدف اصلی، گرفتن سلفی به برترین نحو ممکن از صورت خود هست،

 

به همین علت نباید در ویرایش عکس زیاده‌ روی کرد. تنها کافی هست نور و بعضی فاکتورهای دیگر را مدیریت کنید. در عکس نیز می توانید مشابه‌اي از نتیجه اعمال چندان فیلتر را دیدن کنید.

راهکارهای اینستاگرام برای گرفتن سلفی

چه تعداد عکس سلفی بگیریم؟

این سوال را می توان به دو شیوه متفاوت برداشت کرد. اولیه اینکه چه تعداد سلفی در یک موقعیت خاص ثبت کنیم و دوم اینکه چه تعداد عکس سلفی در شبکه‌هاي اجتماعی بارگذاری کنیم. درمورد سوال اول باید گفت برترین توصیه ثبت چندین عکس در حالت‌هاي گوناگون هست. یعنی هر یک از فاکتورهای گفته شده

 

در بالا را چندین بار تغییر داده و چند عکس ثبت کنید. بعنوان مشابه زاویه گوشی گوشی را چند دفعه تغییر داده و بالا و پایین کنید و یا زاویه گردن خود را برای تعداد دفعاتی مشخص تغییر دهید. در نهایت عکسهای ثبت شده را دیدن کرده و برترین را نگه دارید.

 

پاسخ سوال دوم کاملا شخصی هست و نمی توان یک نسخه کلی برای همه ي کاربران پیچید. بعضی کاربران به هیچ وجه از خودشان به صورت تکی عکس سلفی نگرفته و چنین عکسی در اینستاگرام آن‌ها دیده نمیشود. از طرفی دیگر بعضی کاربران هرروز چند وعده از خود عکس گفته و تمامی آن‌ها را در استوریز و یک مورد از آن‌ها را به صورت عادی به اشتراک می گذراند. تصمیم‌گیری درمورد مفید و یا بد اینکار را به عهده شما میگذاریم.