پارس ناز پورتال

بهترین راه حل برای زود بیدار شدن و سرحال بودن هنگام صبح

بهترین راه حل برای زود بیدار شدن و سرحال بودن هنگام صبح

بهترین راه حل برای زود بیدار شدن و سرحال بودن هنگام صبح

 

اگر شما هم مشکل دیر بیدار شدن در هنگام صبح را دارید می‌توانید بهترین راه حل سحر خیز بودن را در ادامه مطالعه کنید. سرحالی اول صبح فواید تعداد زیادی از نظر سلامتی جسمی و روانی دارد؛ بویژه آن‌که باعث میشود فعالیتی سازنده و موفق در زندگی خود داشته باشید.

 

اگرچه ممکن است رسیدن به این وضعیت برای بسیاری افراد سخت باشد، در ادامه چند روش مفید به منظور کمک به زود بیدار شدن از خواب ارائه میشود:

 

اول: برای زود بیدار شدن برنامه‌ریزی کنید. اگر برنامه‌اي مثل شروع صنوف مکتب و دانشگاه و مانند این ها در پیش دارید حداقل یک هفته قبل ازآن با تنظیم زنگ ساعت برای بیدار شدن و شروع بکار تمرین کنید.

 

دوم: هرروز زنگ ساعت را طوری جلوتر بکشید که نسبت به زمان قبلی حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زودتر زنگ بزند. اینکار به سهولت شما را قادر خواهد ساخت تا بتدریج و دشواری کمتر زمان‌بندی جدیدی برای بدن‌تان تعریف کنید.

 

کسانی که صبح ِ زود بیدار می شوند و فعالیت روزانه را آغاز میکنند شادتر از کسانی اند که تا دیروقت بیدار میمانند.

 

سوم: اگر همان‌ گونه با مشکل بیدار شدن از طریق زنگ ساعت مواجه بودید، از دیگر اعضای خانواده برای بیدار شدن کمک بگیرید.

 

چهارم: تلاش کنید برنامه‌ي منظم و مداوم را برای اصلاح ِ زمان بیدار شدن خود در پیش بگیرید که حتی در هنگام رخصتی‎ها یا روزهای بیکاری هم آنرا ادامه داده و متوقف نسازید. اینکار باعث می شود توانایی و زمینه‌ي لازم برای زود بیدار شدن از خواب آسان‌تر فراهم شود و ادامه یابد.

 

پنجم: بر اساس این‌که به چه مقدار خواب برای استراحت و تجدید انرژی از دست رفته نیاز دارید «حدود 7 تا 8 ساعت خواب شبانه برای اغلب افراد بالغ لازم است»، ساعت خواب و بیداری خودرا مشخص کنید و به محض این‌که زنگ ساعت به صدا درآمد بیدار و از تخت خارج شوید. اینکار در روزهای نخست سخت خواهد بود؛

 

بنابر این بهترین راهکار این است که بلافاصله از حالت خوابیده به حالت نشسته درآمده، از تخت خارج شده ودر دقایق بعدی به انجام برخی حرکات و تمرین‌هاي ورزشی سبک بپردازید.به یاد داشته باشید که برخی مطالعات نشان داده اند کسانی که صبح زود بیدار میشوند و فعالیت روزانه را آغاز میکنند شادتر از کسانی اند که تا دیروقت بیدار میمانند.