پارس ناز پورتال

راه رفع خشکی لب ها در فصل سرما

مجموعه : مدل آرایش لب
راه رفع خشکی لب ها در فصل سرما

راه رفع خشکی لب ها در فصل سرما 

برای رفع خشکی لب ها در فصل زمستان می توان از راه های زیادی استفاده کرد تا در هوای سرد هم لب های نرم و زیبا داشته باشیم. هوای سرد زمستان، می‌تواند تاثیر بسیار نامطلوبی روی لب‌هایتان بگذارد و البته مراقبت‌های نادرست نیز در این میان مزید بر علت می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها در این مطلب آورده شده است.

 

درحال آرایش صورتتان هستید و نوبت به آرایش لب‌ها می‌رسد. اما آنقدر لب‌هایتان خشک شده که رژلب به سختی روی آن حرکت می‌کند و ترک‌ها مانع از پخش شدن رژ می‌شوند!

 

هوای سرد زمستان، می‌تواند تاثیر بسیار نامطلوبی روی لب‌هایتان بگذارد و البته مراقبت‌های نادرست نیز در این میان مزید بر علت می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

 

از بالم لب‌هایی که حاوی الکل یا رتینول هستند استفاده می‌کنید.

شب هنگام خواب، رژلبتان را پاک نمی‌کنید.

از رژلب‌های بی کیفیت استفاده می‌کنید.

آب بدنتان کم شده‌است.

لب‌هایتان را می‌مکید یا پوسته‌ها را می‌کنید.

 

برای مراقبت از لب‌هایتان این راه‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهیم: 

1. در منزل حتما از بخورهای مرطوب کننده هوا استفاده کنید. هوای بیرون به خودی خود، تاثیر زیادی در خشکی لبتان دارد، پس حداقل باید سعی کنید محیط خانه را مرطوب نگه‌ دارد تا شب تا صبح به هنگام خواب، خشکی لب‌هایتان تشدید نشود.

 

2. وقتی از خانه بیرون می‌روید، به خصوص هنگام وزیدن بادهای شدید، حتما جلوی صورتتان را با شال بپوشانید.

 

3. کم شدن آب بدن یکی از اصلی‌ترین دلایل خشکی لب در زمستان است. روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید و به مقدار زیاد از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید تا آب بدنتان همیشه در حد نرمال باقی بماند. با این کار لب‌هایتان نیز مرطوب خواهند شد.

 

4. کمبود ویتامین B، نقش زیادی در خشکی لب‌ها خواهد داشت. با مشورت پزشکتان، آزمایش انجام دهید و در صورت کمبود این ویتامین، از جانب پزشک به شما قرص‌های مکمل پیشنهاد خواهد شد.

 

5. سیگار کشیدن نیز خشکی لب‌هایتان را به خصوص در هوای سرد تشدید می‌کند. همینطور رنگ لب‌هایتان نیز به مرور تغییر خواهد کرد. تا حد امکان از کشیدن سیگار اجتناب کنید.

 

6. به محض خشک شدن لبها اولین کاری که به ذهن همه ما می‌رسد این است که با مکیدن لب، آن را مرطوب کنیم. اما اینکار فقط و فقط خشکی لب‌هایتان را بیشتر می‌کند. همیشه یک بالم لب یه همراه داشته باشید و به محض احساس خشکی، از آن استفاده کنید.

 

7. روغن کپسول ویتامین E در رفع خشکی لب تاثیر بسیار زیادی دارد. این کپسول‌ها را خریداری کرده و روغن آن را خارج کنید و هر شب به لب‌‌هایتان بزنید.

 

منبع: زیبامون