پارس ناز پورتال

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی 

گوشی های اندرویدی با توجه به بزرگ بودن صفحه های گوشی هوشمند مصرف باتری بالایی دارند و با برخی از ترفندها می توان عمر باتری را افزایش داد. خیلی قبل ها باید همیشه مراقب می شدیم که باتری گوشی زودتر از موعد همیشگی تموم نشه و بعضی استفاده ها از گوشی مثل دائما کم و زیاد کردن نور گوشی،

 

متصل شدن دستی یا کارهایی از این قبیل باعث خالی شدن شارژ باتری می شد. اما امروزه روش هایی هست که میتونه عمر باتری رو تا جای ممکن بالا ببره.قبل از این که بخوام این روش ها رو یادتون بدم بیایید کمی درباره تاریخچه اندروید بدونیم. در اندروید ۶ مارشمالو قابلیتی به نام Doze Mode وجود داشت. این ویژگی زمانی که گوشی استفاده نمی شد اون رو در حالت استراحت قرار می داد.

 

در مرحله بعد در اندروید نوقا این قابلیت پیشرفت کرد. به صورتی که این قابلیت هم زمانی که گوشی روی زمین بود فعال می شد و هم زمانی که در جیب یا کیف قرار داده می شد. این ویژگی خیلی عالیه اما یک مشکل هست و اونم اینه که شاید همه اندروید نوقا نداشته باشن

 

ممکنه اندروید شما مارشمالو یا لالی پاپ یا ورژن های دیگه ای باشه. بنابراین روش هایی هست که می تونید با کاربردشون عمر باتری رو تا جایی که امکانش هست بالا ببرید.

 

مصرف شارژ را چک کنید

اگر احساس می کنید که شارژ گوشی بیشتر از حالت عادی شارژ کم میکنه نگاهی به آمار باتری تون بندازید. خیلی خیلی آسونه. وارد منوی Settings بشید و گزینه Battery رو انتخاب کنید.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

در بعضی از دیوایس ها مثل سامسونگ گلکسی این قسمت فقط یکسری اطلاعات کلی رو نشون میده اگه بخواید اطلاعات کامل تری داشته باشید باید وارد گزینه Battery Usage بشید.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

در این صفحه متوجه می شید که کدوم اپلیکیشن داره باتری گوشی رو میخوره و این با نمودار نمایش داده شده.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

در این قسمت قابلیتی هست که شاید خیلی از شما هنوز متوجه اون نشده باشید. اگه روی نمودار تب کنید جزئیات بیشتری بهتون میده.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

خوندن این صفحه کار خیلی آسونیه. اگه هیچوقت وای فای رو خاموش نکرده باشید نشون میده که وای فای همیشه روشن بوده. و همینطور اینترنت شبکه. گزینه Awake هم نشان می دهد که گوشی چه زمانی از حالت استراحت درآمده است. این یکی از مواردی است که باید توجه زیادی بهش بشه.

 

اگر این گزینه در حالت on باشه یعنی یه چیزی داره گوشی رو همیشه در حالت روشن قرار میده حتی اگه صفحه خاموش باشه و این برای گوشی خوب نیست.

 

کانکشن های وایرلس را غیرفعال کنید

شاید این کار در افزایش عمر باتری خیلی موثره و بهتره که بلوتوث، وای فای و جی پی اس رو زمانی که نیازی بهشون ندارید غیرفعال کنید. وقتی خونه نیستید وای فای رو قطع کنید. یا وقتی نیازی به بلوتوث ندارید اون رو غیرفعال کنید. این ها اولین قدم برای افزایش عمر باتری میتونن باشن.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

در رابطه به جی پی اس همه چیز آنقدر که باید شسته و رفته نیست که بشه با خاموش یا روشن کردنش مصرفش رو پایین یا بالا برد. به عنوان مثال برنامه پیش بینی هوا لوکیشن شما رو مورد بررسی قرار میده یا زمانی که جهت یاب رو استفاده می کنید باز هم جی پی اس فعال میشه.

 

با وجود تمام این ها می تونید جی پی اس رو تا حدودی کنترل کنید. به عنوان مثال به گوشی اجازه بدید که از حالت High Accuracy استفاده کنه. این حالت می تونه لوکیشن شما رو با استفاده از جی پی اس، بلوتوث، وای فای و اینترنت شبکه پیدا کنه. این حالت باتری زیادی مصرف می کنه اما مناسبترین روش هست.

 

برای تنظیم اون باید به قسمت Settings  و بعد Location برید و روی گزینه Mode ضربه بزنید تا حالت های مختلف رو نشون بده. یادتون باشه هر چی حالت ها مصرف شارژ کمتری داشته باشه روش نا مناسب تری هست. بنابراین اگه از جی پی اس یا سرویس لوکیشن مدام استفاده نمی کنید حالتی رو انتخاب کنید که مصرف باتری کمتری داره ولی نا مناسبه.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

تنظیمات Notification (نوتیفیکیشن) را چک کنید

شاید شنیده باشید که نوتیفیکیشن ها هم مصرف باتری رو بالا میبرن اما این موضوع کمی پیچیده تره. معمولا اکثر اپلیکیشن ها از “پوش نوتیفیکیشن” استفاده میکنن که باتری بیشتری مصرف میکنه. بهترین کار اینه که همه تنظیمات نوتیفیکیشن هر اپلیکیشنی رو در ابتدا بررسی کنیم.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

از برنامه گرینیفای استفاده کنید تا اپلیکیشن ها را به حالت خواب ببرد

این برنامه اپلیکیشن هایی که زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرن رو در حالت خواب قرار میده و باعث میشه مدام در بک گراند گوشی اجرا نشن. برای اجرای این برنامه ابتدا از گوگل پلی دانلود کنید.

 

این برنامه برای گوشی های روت شده کاربردی تره اما در گوشی های روت نشده هم میشه استفاده کرد. بعد از این که برنامه رو نصب کردید اگه گوشی تون روت شده باشه به دسترسی superuser رو در اختیارتون قرار میده.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

با زدن روی گزینه “+” که در گوشه راست بالای صفحه هست میتونید برنامه هاتون رو در حالت گرینیفای قرار بدید.گرینیفای به شما نشون میده که چه برنامه هایی در حال اجرا هستن و چه برنامه هایی باعث پایین اومدن سرعت گوشی شدن. میتونید تمام این برنامه ها رو انتخاب کنید

 

تا دیگه در بک گراند اجرا نشن. به عنوان مثال اگه برنامه messaging رو در گرینیفای قرار بدید دیگه تا زمانی که به طور دستی اون رو باز نکنید پیامی براتون ارسال نمیشه و…

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

بعد از این که برنامه ها رو انتخاب کردید علامت تیک پایین صفحه رو بزنید تا اجرا بشه. در مرحله بعد صفحه ای براتون باز میشه که در آن اپلیکیشن هایی که در فهرست hibernated قرار گرفتن رو نشون میده. اگه بخواید برنامه ها به سرعت در حالت hibernate قرار بگیرن روی گزینه ZZZ کلیک کنید.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

اگه گوشی شما روت شده نیست بعد از این که گزینه ZZZ را کلیک می کنید در پایین صفحه پیامی مبنی بر دسترسی به تنظیمات اپلیکیشن نشون داده میشه. روی اون کلیک کنید تا مستقیما وارد منوی تنظیمات دسترسی بشید. سپس گزینه Greenify – Automated Hibernation رو انتخاب کنید.

 

سپس توضیحاتی که توی صفحه اومده رو بخونید و با زدن دکمه ای که بالای صفحه اومده اون رو فعال کنید. ممکنه اخطاری در این قسمت داده بشه که باید گزینه OK رو کلیک کنید. سپس به برنامه وارد بشید.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

اگه گوشی روت شده ست همه چیز به صورت اتوماتیک پیش میره. اگه گوشی روت شده نیست و می خواهید که گرینیفای رو داخل صفحه بیارید روی صفحه انگشت رو نگه دارید، Widgets رو انتخاب کنید و به پایین اسکرول کنید تا گرینیفای رو پیدا کنید.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

در اینجا ۲ انتخاب دارید: Hibernate + Lock Screen ابتدا اپلیکیشن رو در حالت گرینیفای قرار میده و بلافاصله صفحه رو خاموش می کنه. یا Hibernate Now که اپلیکیشن رو بدون این که صفحه خاموش بشه در حالت گرینیفای قرار میده. اگه میخواید گزینه اول رو انتخاب کنید باید به گرینیفای دسترسی مدیریتی بدید. وقتی برای اولین بار برنامه رو اجرا میکنید پیغامش رو بهتون میده. فقط کافیه روی گزینه Activate کلیک کنید.

راه های افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

گوشی را از دمای بالا دور نگه دارید

اگه گوشی رو چه در جای خیلی سرد و چه خیلی گرم قرار بدید مصرف باتری بالا میره. البته خیلیا نمیدونن که دمای سرد هم به اندازه دمای گرم تاثیر منفی روی گوشی داره. امن ترین دمای اجراییبرای باتری های لیتیوم یون ۴ درجه تا ۱۴۰ درجه فارنهایت هست و امن ترین دمای شارژ بین ۳۲ درجه تا ۱۱۳ درجه فارنهایت است. هر چه به شدت این دماها نزدیک تر بشید عمر باتری تاثیر منفی میبینه.