پارس ناز پورتال

راه های افزایش لایک در فیس بوک را یاد بگیریم

راه های افزایش لایک در فیس بوک را یاد بگیریم

راه های افزایش لایک در فیس بوک را یاد بگیریم 

گرفتن لایک در فیس بوک بستگی به عملکرد شما و نوع پست هایی که می گذارید دارد.باید نکاتی را رعایت کنید تا لایک بالا بگیرید. فیس‌ بوک بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان است و روزانه کاربران زیادی در آن فعالیت می کنند. تعداد لایک و اشتراک گذاری ها چه از نگاه بیزینسی و چه از نگاه شخصی برای افراد بسیار حائز اهمیت است و کاربران هرکاری می کنند تا لایک های بیشتری را بدست آورند.

 

با توجه به تغییرات اخیری که در سیستم لایک دهی فیس بوک ایجاد شده است، گرفتن لایک های بیشتر تا حدی سخت تر از قبل خواهد بود. اما آیا راهکار های کاربردی برای رسیدن به این مهم وجود دارد؟ محققان ایده هایی را در این زمینه ارائه کرده اند.

 

مقالات زیادی پیرامون این موضوع در وب یافت می شوند اما در این مقاله می خواهیم به بررسی راهکارهای اثبات شده توسط محققان بپردازیم.

 

بهترین زمان برای فرستادن پست در فیس بوک

راه های افزایش لایک در فیس بوک را یاد بگیریم

زمانی پست های خود را منتشر کنید که کاربران کمتر پست می گذارند و از طرفی در حال کار کردن نیستند! بر اساس نتایج بدست آمده توسط یکی از تحقیقات اخیر، اکثر افراد در حوالی ساعات ۷ تا ۸ شب به وب گردی و بررسی صفحات فید خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

 

همچنین ارسال مطلب در روزهای تعطیل ، یعنی زمانی که افراد کار نمی کنند، و همچنین در ساعات آخر شب نیز می تواند گاها مفید و کاربردی باشد.

 

فواصلی زمانی بین پست ها باید چقدر باشد؟

راه های افزایش لایک در فیس بوک را یاد بگیریم

نکته مهم در زمینه تعداد پست های شما و فواصل زمانی بین آن ها این است: اصلا مهم نیست!بسیاری از افراد معتقدند ارسال بیش از یک یا دو پست در روز مطلوب نیست و برخی نیز به این محدودیت اهمیتی نمی دهند. جالب است بدانید بر طبق تحقیقات انجام شده هیچ فرمول خاصی

 

در این زمینه که چقدر پست بگذاریم وجود ندارد. این موضوع به سن، علاقیات، تحصیلات و … دنبال کنندگان و دوستانتان بستگی دارد.پس بهترین پیشنهاد در این بخش، بررسی لیست دنبال کنندگان خود و فهمیدن علاقیات آن ها است. همچنین آزمایش کردن هم می تواند پاسخ خوبی را به همراه داشته باشد؛ به عنوان مثال برای مدتی فقط روزانه دو مطلب قرار دهید و نتیجه را با حالات دیگر مقایسه کنید.

 

درازای پست در فیس بوک

دو نمودار زیر به ترتیب میزان لایک و اشتراک گذاری مطالب را با توجه به میزان کلمات آن ها بررسی کرده اند.

راه های افزایش لایک در فیس بوک را یاد بگیریم

از این نمودار یک نتیجه مهم برداشت می شود: پست های کوتاه لایک های بیشتر دریافت می کنند و پست های بلند بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند. پس حتما باید نیاز خود را در این زمینه مشخص و بر طبق آن تعداد کلمات پست خود را کم و زیاد کنید. آنالیزر شبکه های اجتماعی، دان زارلا، می گوید پست های کمتر از۱۰۰ کلمه لایک های بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

 

او همچنین متوجه شد که پست هایی با بیش از ۴۰۰ کلمه بیشتر به اشتراک گذاشته شده اند. هرچه تعداد کلمات بیشتر شود میزان Share هم بالاتر خواهد رفت؛ البته لازم به ذکر است که کیفیت مطلب به اشتراک گذاشته شده فاکتور مهمی محسوب می گردد.

 

همچنین آمار و ارقام فیس بوک می گوید: کاربران بیشتر به کلیک کردن بر روی لینک های قرار داده شده علاقه نشان می دهند که بدین دلیل پیشنهاد می کنیم از لینک ها (بخصوص لینک های کوتاه شده) استفاده نکنید و متن مورد نظر را در پست خود بیاورید.

 

تصاویر و ویدیوها در پست

راه های افزایش لایک در فیس بوک را یاد بگیریم

پست هایی که همراه با تصویر بوده اند تا ۳۷ درصد بیشتر مورد استقبال کاربران قرار می گیرند. پس در صورت امکان حتما از تصویر و ویدیو در پست خود استفاده کنید تا خوانندگان بیشتر به مطلب جذب گردند.همچنین تصاویری با متون برانگیزاننده و پر انرژی همیشه طرفدارهای فراوانی داشته اند و لایک های زیادی را به خود اختصاص داده اند.

 

با توجه به امکانات جدید فیس بوک در بخش ویدیوها( از جمله امکان پخش خودکار آن ها)، استفاده از فایل های ویدیویی به نسبت تصاویر امکان دریافت لایک بیشتری را برای کاربران فراهم می آورد. پس حتما از فایل های ویدیویی در مطالب خود استفاده نمایید.

 

در نهایت باید بگوییم که قبل از همه موارد مذکور، کیفیت مطلب،تصویر و ویدیو شما ملاک دریافت لایک و اشتراک خواهد بود. پس از آن می توانید از فاکتور های ذکر شده در بالا استفاده نمایید.