پارس ناز پورتال

راه های تمیز کردن قابلمه ای که سوخته است

راه های تمیز کردن قابلمه ای که سوخته است

راه های تمیز کردن قابلمه ای که سوخته است 

معمولا خانم ها وقتی می‌بینند قابلمه انها سوخته هست با زحمت زیادی برای شستن آن روبرو میشوند در حالیکه میتوان به راحتی آن را تمیز کرد. همسر من کمی حواس پرت هست و فراموش می‌کند زیر قابلمه را خاموش کند! به همین علت ما همه ي وقت با قابلمه سوخته و غذای چسبیده روبرو هستیم. برای رفع سوختگی قابلمه چه می‌توان کرد؟

 

هرگز سعی نکنید با قاشق فلزی غذای سوخته و چسبیده به قابلمه را تمیز کنید؛ چرا که تنها به وسایل خود آسیب میزنید. در سوختگی شدید قابلمه که با شستن سیاهی قابلمه بر طرف نمیشود و همچنان غذای سوخته کف آن چسبیده هست، برای تمیز کردن قابلمه سوخته مقدار زیادی جوش شیرین روی غذای سوخته ریخته و آب را تا حدی اضافه کنید که جوش شیرین خیس شود. چند ساعت صبر کنید و سپس به راحتی قابلمه را بشویید.

 

• مقداری آب درون قابلمه بریزید تا سطح غذای سوخته را بپوشاند. چند قطره مایع ظرف شویی اضافه کنید و یک دستمال روغن گیر را درون آب قرار دهید تا غوطه ور شود. بعد از یک ساعت قابلمه شسته میشود.

 

• برای رفع سوختگی قابلمه تفلون ته گرفته را می‌توانید با مقداری آبجوش و سرکه که حدود ۲ ساعت در قابلمه مانده هست، پاک کنید.

 

• دو قاشق غذاخوری جوش شیرین، نصف استکان آب را درون قابلمه سیاه بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بجوشد.

 

قابلمه و ظروف روی با گذشت زمان سیاه می‌شوند، برای تمیز کردن قابلمه سوخته از جنس فلز روی و سفید کردن ظروف رویی مقداری آب، نمک و آبلیمو را برای ۱۵ دقیقه درون قابلمه از جنس روی بجوشانید و سپس آن را با مایع ظرفشویی بشویید.