پارس ناز پورتال

راه های موثر برای مراقبت از موی فر

مجموعه : نکات سلامت مو
راه های موثر برای مراقبت از موی فر

راه های موثر برای مراقبت از موی فر 

افراد با موی فر معمولا از مراقبت موهای خود کمی سرباز می زنند و بیخیال هستند. این کار درستی نیست و باید همیشه به موها توجه نمود. اگر موهای فر یا مجعد دارید باید مطمئن شوید هیچ یک از اشتباهات زیر را مرتکب نمی‌شوید.

 

زیاد شستن با آب داغ

موهای فر نیاز به رطوبت دارند و استفاده از آب داغ رطوبت را از موهای شما خواهد گرفت. بهترین راه استفاده از آب ولرم در حمام است. قبل از خارج شدن یک آبکشی سریع با آب سرد داشته باشید تا موها وز نشوند.

راه های موثر برای مراقبت از موی فراستفاده از حوله‌های معمولی

اگر موهایتان فر هستند حوله‌های عادی دشمن موهایتان خواهند بود. زمانی که شما از این حوله‌ها برای خشک کردن موهای خود استفاده می‌کنید حوله وز موهای شما را زیاد کرده و آن‌ها را خشک می‌کند زیرا الیاف حوله برای موهای شما زیاد خشن است.

 

استفاده نکردن از پخش‌کننده

همان طور که قبلاً گفته شده موهای فر نیاز به رطوبت دارند و نباید زیاد در معرض گرمای شدید قرار گیرند. این یعنی استفاده‌ی مداوم از سشوار برای شما ایده‌ی بدی است، مگر اینکه می‌خواهید موهایتان را صاف کنید. اگر آن‌قدر صبر ندارید که موهایتان خودشان در هوای آزاد خشک شوند و نمی‌توانید سشوار را کنار بگذارید حتماً در سر سشوار خود از پخش‌کننده‌ی هوا استفاده کنید.

راه های موثر برای مراقبت از موی فر

شانه کردن موها

موهای فر هرگز نباید برس زده شوند. این کار نه تنها آن‌ها را وز می‌کند بلکه حالت فر موهای شما را خراب کرده و باعث شکستن تارهای مو می‌شود. اگر موهایتان به هم گره می‌خورد از اسپری های بازکننده‌ی گرهی مو کمک بگیرید و از شانه‌های دانه پهن برای باز کردن گره‌ها استفاده کنید.

 

زیاد شستن موها

شامپو زدن باعث از بین رفتن زیبایی طبیعی موهایتان که به آن درخشش می‌دهد خواهد شد. اگر بیش از حد موهای فر خود را بشویید، خصوصاً با شامپوهایی که برای موهای فر ساخته نشده‌اند، رشته موهای شما خشک‌شده و وز دیده می‌شوند.

 

استفاده نکردن از نرم‌کننده

موهای فر بیش از هر نوع موی دیگری به استفاده‌ی منظم از نرم‌کننده نیاز دارند. هر بار موهای خود را می‌شویید باید از نرم‌کننده استفاده کنید تا رطوبت مو حفظ شود. بعلاوه یک یا دو بار در هفته برنامه‌ای منظم برای استفاده از ماسک های نرم‌کننده داشته باشید تا موهای شما مرطوب مانده و از آن‌ها حفاظت کنید.
راه های موثر برای مراقبت از موی فردست زدن به موها

زمانی که موهایتان را آزاد گذاشته‌اید تا در هوا خشک شوند مرتباً به آن‌ها دست نزنید. زیاد کشیدن موها و به هم ریختن آن‌ها احتمال وز کردن و گره خوردن موهای شما را زیاد می‌کند.