پارس ناز پورتال

راه چاره برای درمان آفتاب سوختگی

راه چاره برای درمان آفتاب سوختگی

راه چاره برای درمان آفتاب سوختگی 

آفتاب سوختگی معمولا در روزهای گرم تابستانی که آفتاب بصورت مستقیم می تابد رخ می‌دهد که باعث عارضه پوستی خواهد شد. با شروع فصل تابستان، مریضی هاي پوستی چون آفتاب سوختگی افزایش، و منجر به التهابات پوستی می شود.با شروع فصل گرما، مریضی‌هاي پوستی مثل آفتاب سوختگی رواج پیدا میکند و تعداد زیادی از افراد را با معضل التهاب‌هاي پوستی روبرو می کند.

 

در فصل تابستان با همجواری طولانی مدّت در آفتاب یا سایر منابع پرتو فرابنفش، التهاب در پوست، و در نتیجه آفتاب سوختگی ایجاد می شود که منجر به سوختگی بر اثر پرتوی فرابنفش موجود در نور خورشید یا دستگاه‌هاي برنزه کننده «سولاریوم» می شود.

 

سرخی بیش از حد پوست، دردناک شدن و ایجاد تاول از علائم سوختگی پوست هست که نباید آن را سرسری گرفت و در مقابل قرمزی، تورم، درد تاول زدن پوست، تب، تهوع و استفراغ، تیره شدن یا ور آمدن پوست پس از بهبودی، باید سریعا به دکتر متخصص مراجعه شود.

 

در این بین بعضی عوامل، چون ژنتیک در پوست روشن، چشمان آبی و موی قرمز یا بور، بهره گیری از دارو‌ها از جمله داروهای گوگرددار، تتراسایکلین‌ها، آموکسی سیلین یا قرص ضد بارداری، باعث تشدید آفتاب سوختگی شده و مریضی را تشدید می کند؛ بنابراین پیشنهاد می شود برای پیشگیري از آفتاب سوختگی، حتما در فضای خارج از منزل از کرم ضد آفتاب بهره گیری شود و‌ ترجیحا از تردد در ساعات آفتابی خودداری کنند.

 

دوره درمان التهابات پوستی ناشی از آفتاب، در طی ۳ روز تا ۳ هفته طول می کشد که بستگی به شدت سوختگی این زمان تعیین میشود. افرادی که دچار این عارض پوستی می شوند می توانند برای کاهش گرمی و درد، از پارچه مرطوب و خنک بهره گیری کرده و برای از بین بردن آفتاب سوختگی از کرم سرد یا لوسیون نوزاد بهره گیری کنند.

 

 به گزارش پارس ناز همین طور در صورت وجود تاول با مصرف ژل نفت خام میتوان مانع از چسبیدن اشیا به تاول‌ها شد و با شست و شوی پوست با آب سرد و بلغور، روند درمان را تند‌تر کرد.بعضی افراد در شرایط آفتاب سوختگی با تجویز‌هاي خودسرانه و مصرف دارو هاي، چون بنزوکائین یا لیدوکائین، نه تن‌ها منجر به درما نشده

 

بلکه باعث ایجاد حساسیت در بدن میشوند بنابراین پیشنهاد میشود به دکتر متخصص مراجعه کرده و در صورت لزوم از آسپرین یا استامینوفن برای کاهش درد بهره گیری کنند.