پارس ناز پورتال

از ربات تلگرام چه استفاده هایی می توان کرد؟

از ربات تلگرام چه استفاده هایی می توان کرد؟

از ربات تلگرام چه استفاده هایی می توان کرد؟ 

ربات تلگرام این روزها کاربردهای بسیار زیادی پیدا کرده هست به گونه اي که یکی از سرویس هاي محبوب اینترنتی در دنیا نام گرفته هست. امروزه تعداد زیادی از برند‌ها از رسانه‌هاي اجتماعی برای ارائه خدمات به مشتریان خود بهره گیری می کنند. زیرا مشتریان عصر حاضر تمایل دارند که از طریق این رسانه‌ها با برند مورد نظر خود رابطه برقرار کنند.

 

در حقیقت می توان گفت: شبکه‌هایي مثل توییتر در راستای ارائه خدمات به مشتریان به یک پلت‌فرم اجتماعی قوی تبدیل شده‌اند. چت‌بات‌ها نیز یکی از جدید ترین ابزارهای موجود برای ارائه خدمات به مشتریان میباشند.مطمئنا همه ي‌ي شما با ربات تلگرام آشنا هستید و بار‌ها برای ارسال پیام ناشناس، تست شخصیت،

 

جستجوی موسیقی مورد علاقه‌ي خود واز آن بهره گیری کرده‌اید. ربات تلگرام این امکان را برای کسب و کار‌ها فراهم میکند که بدون نیاز به نیروی انسانی و اتلاف وقت، به جمع‌آوری اطلاعات مفیدی از مشتریان بپردازند. میتوان گفت: این ربات‌ها در آینده‌اي نزدیک به اصلی‌ترین روش ارائه خدمات به مشتریان تبدیل خواهند شد. در ادامه مزایا و معایب ایده‌ي بهره گیری از ربات تلگرام برای پیشبرد استراتژی بازاریابی کسب و کار‌ها مورد بررسی قرار میگیرد.

 

امکان پاسخگویی سریع ربات تلگرام می تواند به نفع کسب و کار‌ها باشد
میتوان گفت: صرفه‌جویی در زمان یکی از مزایای بهره گیری از ربات تلگرام برای کسب و کار‌ها هست. زیرا زمانی که نیروی کار انسانی صرف پرسش و پاسخ‌هاي تکراری میکند میتواند به کار تخصصی‌تری پرداخته شود. از سوی دیگر نیز با دقت به این‌که ربات‌ها بدون محدودیت زمانی میتوانند پاسخگوی سوالات مشتریان باشند

 

و با جمع‌آوری اطلاعات به توصیه محصول بپردازند، به یک مزیت رقابتی برای کسب و کار‌ها تبدیل میشوند. به همین علت هست که تعداد زیادی از کسب و کار‌ها از ربات تلگرام برای ارسال پیام تبریک و پیگیری سفارش مشتریان و آگاهی از میزان رضایت آن‌ها بهره گیری می کنند.

 

ربات تلگرام ابزاری خلاقانه برای ارائه خدمات به مشتریان کسب و کار‌ها

با دقت به این‌که ربات‌ها بدون محدودیت زمانی می توانند پاسخگوی سوالات مشتریان باشند و با جمع‌آوری اطلاعات به توصیه محصول بپردازند، به یک مزیت رقابتی برای کسب و کار‌ها تبدیل میشوند.

 

از ربات تلگرام باید در کسب و کارهای مناسبی بهره گیری شود

همانطور که میدانید هیچ رباتی کارایی صد در صد ندارد، بنابراین برای هر صنعتی مناسب نخواهد بود. در ایده‌آل‌ترین شرایط ربات‌ها می توانند کارایی ۸۵ درصدی داشته باشند. از این رو بهره گیری از آن‌ها برای کسب و کارهای B۲C می تواند اثربخش باشد، اما برای کسب و کارهای B۲B توصیه نمی شود.

 

زیرا توافق با کسب و کارهای B۲B نیاز به مذاکره و پرسش و پاسخ هوشمندانه‌اي دارد؛ بنابراین با دقت به حسایت موضوع بهتر هست در کسب و کارهای B۲B از عامل انسانی برای ارائه خدمات به مشتریان بهره گیری شود.

 

ربات‌ها باید با ارزیابی دقیق واکنش مشتریان طراحی شوند

با دقت به این‌که تشخیص احساسات و عواطف انسانی در رابطه غیرحضوری دشوار هست. طراحی رباتی با امکان ارزیابی واکنش مشتری نیز دشوار خواهد بود. این موضوع در اساس طراحی ربات تلگرام پررنگ‌تر هم می شود. زیرا در چت‌بات‌ها امکان بهره گیری از الگوی تن صدای مشتری نیز وجود ندارد.

 

از این رو تشخیص احساسات مشتری و ارائه پاسخ مناسب به او بسیار دشوار هست؛ بنابراین گذشته از طراحی ربات، برند‌ها باید از طریق تحقیقات گوناگون به جمع‌آوری اطلاعاتی مفیدی برای ارزیابی واکنش مشتریان بپردازند.

 

بهره گیری از ربات‌ها برای بهینه‌سازی فرآیندهای اجرایی کسب و کار‌ها

هر چند ربات‌ها ممکن هست در انجام کارهای پیچیده دچار مشکلاتی شوند، اما محول کردن کارهای ساده به آن‌ها برترین روش بهینه‌سازی کسب و کار‌ها هست. بعنوان مثال طراحی و آموزش رباتی با هوش مصنوعی برای راهنمایی مشتریان در یک سایت تجارت الکترونیک می تواند کمک زیادی به کاهش هزینه‌ها داشته باشد.

 

به گزارش پارس ناز پاسخگویی به سوالات روتین و انجام کارهای ساده با صرفه‌جویی در وقت کارکنان امکان رشد و توسعه‌ي بیشتری را برای کسب و کار‌ها فراهم می کند. از سوی دیگر جمع‌آوری اطلاعاتی مثل سن، شغل و علاقه‌مندی مشتریان و … به کمک این ربات‌ها میتواند امکان توصیه محصول مناسب برای هر مشتری را نیز فراهم کند.

 

بهره گیری از تکنولوژی ربات تلگرام برای بهبود ارائه خدمات به مشتریان

با دقت به رشد فزاینده تکنولوژی در عصر حاضر، تعداد زیادی از کسب و کار‌ها در ارائه خدمات به مشتریان خود دچار مشکلاتی میشوند. اما بهره گیری از تکنولوژی ربات می تواند با بهینه‌سازی ارائه خدمات به مشتریان فرصت‌هاي جدیدی را برای کسب و کار‌ها خلق کنند. بعنوان مثال ارائه‌ي روش بهره گیری از محصول و معرفی امکانات جانبی آن به مشتریان به راحتی می تواند توسط طراحی رباتی با هوش مصنوعی میسر شود.

 

نتیجه‌گیری

بهره گیری از ربات تلگرام و تکنولوژی هوش مصنوعی واقعیت غیر قابل انکار کسب و کارهای امروزی هست. زیرا بهره گیری از این ابزار‌ها در کنار بهینه‌سازی زمان کارکنان امکان رشد و توسعه کسب و کار‌ها را فراهم کرده و کمک زیادی به بهبود ارائه خدمات به مشتریان میکنند. دنیای تبلیغات و رابطه با مشتری دنیایی هست که مطمئنا اگر ساختار شکن باشید و مسیرهای جدیدی را در آن‌ها بیازمایید به نتایج بزرگ‌تر و بهتری دست پیدا خواهید کرد.