پارس ناز پورتال

این ربات برای شما نان می پزد

این ربات برای شما نان می پزد

این ربات برای شما نان می پزد 

پختن نان را می توان به این ربات واگذار کرد تا بهترین نان ها را برای شما آماده کند بدون هیچ اشکالی و در زمان بسیار کم می توانید نان تازه و گرم داشته باشید. نزدیک به دو سال پیش، مشتریان آسیایی و آمریکایی محصولی را پیش خرید کردند که قادر به پخت نان است. بعد از گذشت دو سال این محصول که Rotimatic نام دارد، به دست خریداران ساکن در ایالات متحده خواهد رسید.

 

این زمان سرآغازی بر ورود روبات سازنده روتی است. روباتی که همانند انسان‌ها قادر است، روتی که به نام چاپاتی نیز نامیده می‌شود و یک نان خوش‌طعم در جنوب آسیا به شمار می‌رود را آماده کند.استارت‌آپ سنگاپوری Zimplistic که سازنده این روبات است از سال 2014 سفارش ساخت این روبات را به قیمت 999 دلار از مردم دریافت کرده بود.

 

در حالی که این قیمت برای خرید یک روبات نسبتا گران است، اما این شرکت تنها در یک هفته موفق شد، بیش از 8000 سفارش دریافت کند. این حجم از سفارشات به اندازه‌ای زیاد بود که این استارت‌آپ را مجبور کرد، برای حفظ بازار عرضه و تقاضا فرآیند پیش سفارش را متوقف کند. روبات تمام خودکار Rotimatic این قابلیت را دارد تا آرد،

 

آب و روغن و مواد دیگر را دریافت کرده، آن‌ها را تفت داده و روتی‌های داغ تازه‌ای که یک نوع نان هندی بوده و به آن چاپاتی گفته می‌شود را طبخ کند. خریداران سنگاپوری Rotimatic خود را در ماه ژوئن دریافت کردند.پرانوتو ناگاکار از بنیان‌گذار استارت‌آپ Zimplistic و مخترع Rotimatic در همین ارتباط به سایت

 

ماشابل گفته است: «از بازخوردهای مثبتی که در ارتباط با ساخت این محصول دریافت کرده‌ام، خوشحال هستم. به سبب آن‌که دو سال تمام را به صورت تمام وقت و فشرده کار کردم تا این محصول را آماده کنم. امیدوار هستم خریداران آمریکایی که در سه ماهه چهارم سال این محصول را دریافت می‌کنند،

 

نیز واکنش مثبتی در ارتباط با این محصول داشته باشند.» صفحه فیس‌بوک Rotimatic مملو از نظرات مشتریانی است که بی صبرانه در انتظار دریافت محصول خود هستند. اما پست‌های متعلق به خریداران سنگاپوری در این میان از بقیه پست‌ها جالب توجه‌تر بوده است.

این ربات برای شما نان می پزد

ریشی ایسرانی مدیرعامل Zimplistic می‌گوید: «در حالی که تحویل محصول در سنگاپور با موفقیت به سرانجام رسیده است، شرکت در حال بارگیری محموله 8000 سفارشی برای ایالات متحده است.» نزدیک به دو سال طول کشید تا این محصول مجوزها و تست‌های فنی مورد نیاز را دریافت کند،

 

به سبب آن‌که سخت‌افزارها بعد از آن‌که آزمایش‌های پیچیده و سخت را پشت سر می‌گذاردند، گوا‌هی‌نامه مربوطه را به دست می‌آورند. نویسنده سایت ماشابل موفق به دیدن اتاق خط تولید شده است. او در این ارتباط گفته است: «اتاقی وجود دارد که در آن تجهیزات مربوطه تمام طول روز در حال کار کردن هستند. جایی که 2000 روتی به‌طور روزانه و به منظور تست قابلیت اطمینان ماشین‌ها طبخ می‌شوند!»

این ربات برای شما نان می پزد

آناتومی یک روتی کامل

در هشت سال گذشته، ناگاکار سنگ‌بنای اولین نمونه آزمایشی از Rotimatic را توآمان با یادگیری نحوه پخت Roti (یک نان محلی در هند) را پایه‌گذاری کرد. به‌طوری که به گفته خودش در زمینه طبخ روتی یک کارشناس شد. او در این ارتباط گفته است: «روتی کامل از سه لایه تشکیل شده است

 

و برای آن‌که خوب پخته شود و به اصطلاح عامیانه مغزپخت شود باید در مجاورت گرمای زیادی قرار بگیرد تا موادی که درون این لایه‌ها قرار دارند خام نباشند.» یک مهندسی مکانیک در این ارتباط گفته است: «در حالی که درست کردن روتی با دست کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما زمانی که در نظر داشته باشید همین فرآیند را با یک ماشین سازمان‌دهی کنید، آن‌گاه به پیچیده بودن قابلیت‌های انسانی آگاه خواهید شد.»

این ربات برای شما نان می پزد

آماده‌سازی یک چانه خمیر به شکلی که مواد تشکیل دهنده آن همگی به یک اندازه و به درستی ترکیب شده باشند، تنها گام اول است. در ادامه ورز دادن آن خود فرآیندی جداگانه و پیچیده است. (به‌طور مثال اگر خمیر را بیش از اندازه ورز دهید، مواد درون خمیر انسجام خود را از دست خواهند داد.) ایسرانی، مهندس نرم‌افزار که سال گذشته موفق شد، استارت‌آپی را به مک‌آفی بفروشد،

 

در این ارتباط گفته است: «Rotimatic ابزاری است که برای ساخت یک نان روتی به شکلی که همانند انسان‌ها آن را آماده کند، به هوش بالایی نیاز دارد.» دستوالعمل‌های ورز دادن خمیر بر مبنای تعدادی از متغیرها، از رطوبت گرفته تا پروتین موجود در آرد قابل تغییر بوده و می‌توان از پروفایل‌های متناسب با این ترکیبات استفاده کرد.

 

در حالی که یک انسان تنها با نگاه کردن و حدس زدن این‌که چه چیزی باعث خوب شدن خمیر می‌شود، قادر است، مواد را به درستی با یکدیگر ترکیب کند، اما در مقابل ماشین از انعطاف‌پذیری کمتری در این زمینه برخوردار است.

این ربات برای شما نان می پزد

ایسرانی گفته است: «Rotimatic با استفاده از 15 حس‌گر سعی می‌کند این شکاف را پر کند و روتی‌ها را به‌گونه‌ای آماده کند که حداقل در 95 درصد به شکل صحیحی آماده شوند.» هر rotimatic مغزی شبیه به یک کندو دارد، زمانی که این به اینترنت متصل می‌شود از مغز خود برای به اشتراک‌گذاری آموخته‌های خود با دیگر rotimaticها استفاده می‌کند.

 

استارت‌آپ zimplistic از شتاب سریعی در یک سال گذشته برخوردار بوده است. زمانی که سایت ماشابل در سال 2014 به سراغ این استارت‌آپ رفته بود، این شرکت تنها 20 کارمند در مانتین ویو کالیفرنیا داشت. امروز، این شرکت 85 کارمند در اختیار دارد که بیشتر آن‌ها سال گذشته استخدام شده‌اند.