پارس ناز پورتال

ربات های پوشیدنی در اختیار ارتش آمریکا

ربات های پوشیدنی در اختیار ارتش آمریکا

ربات های پوشیدنی در اختیار ارتش آمریکا 

ارتش آمریکا برای تجهیز سربازان خود اقدام به خرید لباس های ربات پوشیدنی کرده است تا قدرت خود را بیشتر از قبل کند. ارتش آمریکا قصد دارد تا کمتر از سه سال دیگر، از ربات های پوشیدنی خود رونمایی کند. این ربات‌ها قرار است از سربازان آمریکایی در برابر نفوذ گلوله محافظت کرده و به آنها قدرت حمل اشیای سنگین و کپسول‌های اکسیژن دهند.

 

بنا به ادعای وب‌سایت Defence Tech، ارتش ایالات متحده در حدود 80 میلیون دلار در این برنامه نظامی سرمایه‌گذاری کرده است. این ربات های پوشیدنی تالوس (Talos) نام دارند و جهت حفاظت از سربازان ایالات متحده در میدان‌های نبرد طراحی شده‌اند. خبرگزاری CNN ادعا کرده این ربات ها قرار است تا سال 2018 میلادی به ارتش آمریکا تزریق می‌شوند.

 

البته استفاده نظامی از روبات های پوشیدنی تالوس تنها نمونه‌ای کوچک از توانایی‌های این ربات است. میگوئل نیکوللیس (Miguel Nicolelis)، عصب‌شناس دانشگاه دوک (Duke) ایالات متحده، این ربات را برای استفاده معلولین جهت راه رفتن مجدد توسعه داده و هم‌اکنون در فاز تحقیقات به سر می‌برد. با این حال، استفاده نظامی از این ربات های پوشیدنی ، گستردگی توانایی‌های آن را به رخ می‌کشد.

 

شرکت ژاپنی هیوندای (Hyundai) نیز نمونه‌ای از این ربات پوشیدنی را ساخته که افراد مسن را قادر می‌سازد تا به راحتی وزنی معادل 50 کیلوگرم را حمل و جا‌به‌جا کنند. ربات پوشیدنی شرکت پاناسونیک نیز قادر است فشار بر روی کمر کارگران را در حین حمل کالاهای سنگین کاهش دهد.

ربات های پوشیدنی در اختیار ارتش آمریکا

ربات های پوشیدنی کاربردها و قابلیت‌های بالقوه زیادی دارند اما در کنار این قابلیت‌ها، قیمت آنها نیز بالاست. هیوندای قیمت ربات خود را فاش نکرده, اما پاناسونیک می‌گوید ربات پوشیدنی این شرکت در زمان عرضه حدود 8 هزار دلار برچسب قیمت خواهد خورد. با این حال، کاربران امیدوارند این ربات‌ها

 

به مرور زمان و پس از تجاری‌سازی، قیمت معقول‌تر و به‌صرفه‌تری داشته باشند. استفاده از این ربات های پوشیدنی به قدری مهم است که اخیرا دادگاه رفاه اجتماعی آلمان طی حکمی رسمی، شرکت‌های بیمه‌ای را موظف به بیمه ربات های پوشیدنی ساخت شرکت رباتیک ریواک (ReWalk) کرده است. این ربات‌ها جهت کمک به پزشکان، طراحی و ساخته شده‌اند.