پارس ناز پورتال

رتبه ایران از نظر خودکشی در دنیا چندم است؟

رتبه ایران از نظر خودکشی در دنیا چندم است؟

رتبه ایران از نظر خودکشی در دنیا چندم است؟ 

خودکشی نوعی ناهنجاری اجتماعی که در همۀ کشورهای جهان از جمله ایران نیز وجود دارد، از جوان گرفته تا پیر، همۀ شاید روزی دست به خودکشی بزنند. رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: در سال 95 اورژانس اجتماعی پیروز به پیشگیري از 5225 مورد خودکشی از سه طریق فعالیت خط 123، خدمات سیار و مراکز مداخله در بحران شد.

 

حسین اسد بیگی ضمن اشاره به آنکه ممکن هست در فضای مجازی شایعاتی در خصوص رتبه ایران در خودکشی در مقایسه با سایر کشورهای جهان مطرح شود، افزود: بر زمینه آمار سازمان جهانی بهداشت «WHO» در سال 2012 رتبه ایران در بین تمام کشورهای جهان در خصوص آمار خودکشی‌هاي کامل منجر به فوت 108 هست؛ به این ترتیب ایران رتبه بالایی در این حوزه ندارد.

 

وی افزود: اورژانس اجتماعی در سال 95، در 5 هزار و 225 مورد خودکشی مداخله، خودکشی از طریق فعالیت خط 123، خدمات سیار و مراکز مداخله در بحران مداخله و از انجام خودکشی پیشگیری کرده هست.رئیس اورژانس اجتماعی کشور ادامه داد: پزشکی قانونی معتبرترین مرجع در خصوص آمارهای خودکشی در کشور هست. این در حالیست که اورژانس اجتماعی فقط در بعضی از موارد خودکشی وارد عملیات میشود.

 

اسدبیگی در ادامه گفت: در بین پرونده‌هاي خودکشی که اورژانس اجتماعی در آن ها مداخله می کند «پریدن از ارتفاع» به قصد خودکشی دارای بیشترین فراوانی هست و بیشترین مورد اعزام خودروهای سیار اورژانس اجتماعی در رابطه با خودکشی به این موضوع رابطه دارد.به گفته وی در سال 94 بر زمینه آمار پزشکی قانونی 4020 مورد خودکشی منجر به فوت در کشور رخ داده هست.

 

آمار خودکشی در ایران در مقایسه با تعداد زیادی از کشورهای جهان پایین‌تر هست

 

 به گزارش پارس ناز محمدرضا قدیرزاده روانپزشک و مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی با بیان این که آمار خودکشی در کشور ما در مقایسه با تعداد زیادی از کشورهای جهان بسیار پایین‌تر هست گفت: به نظرم باید نسبت به انتشار اخبار خودکشی در رسانه‌ها حساسیت‌هاي لازم صورت پذیرد.