پارس ناز پورتال

رختخواب نباید اول صبح مرتب گردد

رختخواب نباید اول صبح مرتب گردد

رختخواب نباید اول صبح مرتب گردد 

مرتب کردن رختخواب بلافاصله بعد از خواب را فراموش کنید،چون امکان رشد قارچ ها را افزایش میدهد،بگذارید مدت زمانی بعد آن را مرتب کنید. مرتب کردن رختخواب بلافاصله پس از برخاستن از خواب ، باعث رشد و نمو ذرات و کرم هاي ریز یا شپش در آن میشود.اگر رختخواب خود را همزمان با طلوع آفتاب مرتب کنید، ملحفه نازک روی تخت شما بیش از میلیون ها غبار و کرم ریز را به دام خواهد انداخت.

 

این ذرات که روی تخت شما زندگی می کنند ، از سلول هاي مرده پوست و تعریق شما تغذیه می کنند و بطور بالقوه مشکلاتی مثل حساسیت و آسم ایجاد می کنند.در حالی‌که تخت نا مرتب اکثر در معرض هوای تازه و نور هست و این شرایط می‌تواند به کشتن موجودات ریز بهتر کمک کند.

 

زمانی که افراد تخت خود را بلافاصله پس از بیدار شدن مرتب می کنند ، گرمای بدن و سلول هاي مرده پوست روی تمام تخت باقی میماند لذا توصیه می‌شود که تخت خود را نا مرتب گذاشته و اجازه دهید که در معرض نور و هوای تازه قرار بگیرد تا به این طریق ذرات و کنه ها بطور کامل از بین بروند.

 

 به گزارش پارس ناز گفتنی هست،زمانی که افراد در خواب هستن بدن آنها مقدار زیادی عرق ساخت می کند که به طور میانگین در هر شب به میزان یک لیتر می‌رسد،این رطوبت بستر مناسبی را برای رشد و نمو ذرات و موجودات ریز فراهم می آورد.محققان توصیه می دهند در طول روز رخت‌خواب را باز بگذارید و هوای اتاق خواب را تهویه کنید تا عرق نشسته بر رخت‌خواب خشک شود و کنه‌ها مهلت رشد و تکثیر پیدا نکنند.

 

 جز آن دسته از افرادی هستید که به محض برخاستن از خواب اول رخت‌خوابشان را جمع میکنند یا جز آن دسته که تختشان تا نیمه‌هاي روز آشفته هست؟ جز آن دسته از افرادی هستید که به محض برخاستن از خواب اول رخت‌خوابشان را جمع میکنند یا جز آن دسته که تختشان تا نیمه‌هاي روز آشفته هست؟

 

شاید دسته اول مرتب‌‌‌تر و منظم‌‌‌تر باشند اما محققان می گویند کار دسته دوم درست‌‌‌تر هست زیرا جمع کردن سریع رخت خواب اساس را برای رشد و تکثیر کنه‌ها مساعد می کند.گرما و رطوبت محیط مناسبی برای زندگی این موجودات هست که با چشم غیر مسلح دیده نمیشوند. این موجودات میتوانند عامل بروز علایم آلرژیک از جمله جوشهای زیر پوستی یا سرفه‌‌ و خارش، سرخی چشم‌ها‌‌ و آب ریزش و آسم باشند.

 

محققان توصیه می دهند در طول روز رخت‌خواب را باز بگذارید و هوای اتاق خواب را تهویه کنید تا عرق نشسته بر رخت‌خواب خشک شود و کنه‌ها مهلت رشد و تکثیر پیدا نکنند.