پارس ناز پورتال

رفع موهای زائد | 8 نکته خیلی مهم برای رفع موهای زائد بدن

رفع موهای زائد | 8 نکته خیلی مهم برای رفع موهای زائد بدن

رفع موهای زائد | 8 نکته خیلی مهم برای رفع موهای زائد بدن

یکی از مواردی که باعث میشود همیشه جذاب بنظر برسید، رسیدگی به خودتان و رعایت اصول بهداشتی است. برای همین هم تمیز بودن، اصلاح کردن و رفع مو هاي زائد یکی از کارهایی است که باید برای آن وقت بگذارید تا همیشه جذاب، مرتب و شیک بنظر برسید. برای یک اصلاح خوب، دانستن بعضی نکات و شناخت انواع وسایل به کارتان می آید. دراین مقاله بیشتر با این موارد آشنا می شوید.

 

استفاده از تیغ باعث بیشتر شدن مو می شود؟

اگر از قدیمی‌ها بپرسید اصلاح مو هاي زائد با استفاده از تیغ، باعث بیشتر شدن آن‌ها میشود یا نه، طوری سرشان رابه نشانه تایید تکان میدهند که فکر می کنید باورشان بر اساس یک دنیا تحقیقات علمی و تجربه است. واقعیت اما این است که تراشیدن مو هاي زائد به وسیله تیغ باعث زیاد شدن آن نمیشود؛ بنابر این اگر تا هم اکنون نگران این قضیه بودید و بعلت ترس از زیاد شدن موی زائد سراغ استفاده از تیغ نمی‌رفتید، از حالا به بعد با خیال آسان اینکار را انجام دهید.

 

چند مدل تیغ اصلاح داریم؟

دنیای امروز دنیای تنوع و پیدا کردن جواب‌هاي متعدد برای نیازهای مختلف است. بهمین دلیل هم اینروزها در بازار، مدل‌هاي متنوعی از تیغ اصلاح پیدا میشود. دسته‌بندی اول برای انواع ژیلت و تیغ اصلاح، تقسیم‌بندی به دو گروه زنانه و مردانه است. شرکت‌هاي مطرحی مثل ژیلت، محصولات تخصصی متفاوتی برای زنان و مردان طراحی کرده‌اند که نه تنها از جهت رنگ متفاوت هستند، بلکه از نظر تعداد تیغ‌ها، ظرافت و کارکرد هم باهم تفاوت دارند.

 

برای مثال ژیلت مخصوص بانوان اغلب صورتی یا نیلی است؛ در حالیکه ژیلت‌هاي مردانه رنگ‌هاي تیره‌تری مثل سرمه‌اي دارند. از آنجایی‌که تراکم مو هاي مردان بیشتر از خانم‌هاست، نیاز به تعداد تیغه‌هاي بیشتری هم دارند ودر نهایت فرم دست ژیلت زنانه ظرافت بیشتری نسبت به مدل‌هاي مردانه دارد.

 

چه تعداد تیغ روی خودرو اصلاح بهتر است؟

رفع موهای زائد | 8 نکته خیلی مهم برای رفع موهای زائد بدن

دسته بندی دوم مربوط به تعداد تیغ‌هاست. طبق معمول تیغ‌هاي اصلاح، یک تیغ، دو تیغ یا سه تیغ هستند. به خاطر داشته باشید تعداد تیغ‌هاي بیشتر اصلاح سریع‌تر و تمیزتری رابه شما ارائه میدهد؛ اما اگر موهایی که قصد اصلاحشان را دارید، کم‌پشت است بهتر است سراغ گزینه‌هاي یک تیغ یا نهایتا دو تیغ بروید. تعداد بیشتر تیغ‌ها باعث خشک شدن بیشتر پوست می شود چون ناخودآگاه تیغ با لایه‌هاي سطحی پوست هم درگیر خواهد شد.

 

امکانات جانبی دیگر

برندهای مختلف هرروز امکانات بیشتری به خودرو‌هاي اصلاحشان اضافه می کنند که باید بسته به نیازتان سراغشان بروید. برای مثال بعضی برندها سر لغزنده دارند که باعث ایجاد ارتعاش روی سطح پوست میشود و کمک می کند مو کمی از سطح بلند و اصلاح آن آسان‌تر شود. تقریباً تمام برندها یک لایه لیز دارند که رنگی است و باعث لغزندگی تیغ روی سطح پوست میشود و هر وقت رنگ آن تغییر پیدا کند و به سفیدی بزند، به معنای تمام شدن عمر آن است.

بعضی برندها، بیشتر روی محصولات یکبار مصرف تاکید دارند در حالی که بعضی دیگر سراغ تولید دسته‌هاي ثابت میروند که قابلیت سوار شدن تیغ جدید را دارند. هر وقت تیغ این خودرو‌ها کند شدند، میتوانید سراغ خرید تیغ‌هاي یدک بروید. این مدل‌ها به خصوص برای کسانی که به محیط زیست اهمیت می دهند، گزینه‌هاي خوبی هستند. با اینکار نیازی به خرید یک عالم تیغ با دسته پلاستیکی نیست.

 

آشنایی با انواع خودرو اصلاح

رفع موهای زائد | 8 نکته خیلی مهم برای رفع موهای زائد بدن

اتومبیل اصلاح به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم می شود. زنانه‌ها بطور کلی با اسم اپیلیدی شناخته میشوند و مردانه‌ها در دو دسته موزن «یا موزر» و ریش‌تراش قرار میگیرند که هر کدام‌شان دسته بندی‌هاي خودشان را دارند.

 

برای مثال ریش تراش مردانه عمدتا به چهار دسته تک کاتر، کاتر دوبل، سه کاتر و روتاری تقسیم میشود و موزن‌ یا موزر هم یا گزینه‌هایي هستند که برای خط انداختن به ریش مناسب هستند یا برای اصلاح سر با شانه‌هاي مختلف؛ طوری‌كه می تواند موها را از پایین‌ترین سطح تا سطوح بالاتر کوتاه کند.

 

دستگاه‌هاي اپیلیدی زنانه نیز از انواع ساده شروع میشوند و به گزینه‌هاي دارای امکانات بیشتر مانند سردکننده برای کاهش درد می رسند که هر کس بسته به نیاز و تعداد دفعات استفاده از دستگاه میتواند دست به انتخاب بزند.

 

برای مثال کسیکه مو هاي ضخیم با ریشه‌هاي محکم دارد بهتر است سراغ دستگاه اصلاح دارای سردکننده برود تا متحمل درد کمتری شود؛ اما کسیکه مو هاي کمتر و نازک‌تر با ریشه‌هاي سست دارد، بهتر است از گزینه‌هاي معمولی استفاده کند. برای مطالعه نکات بیشتر درباره دستگاه اپیلیدی و مزایا و معایب استفاده از آن کلیک کنید.

 

برای زیرپوستی نشدن مو چه کنم؟

مشکل زیر پوستی شدن مو به خصوص در مورد خانم‌هایي که اپیلاسیون می کنند یا حتی از اپیلیدی استفاده می کنند، زیاد اتفاق می‌افتد. برای این که تا حد امکان جلوی زیر پوستی شدن مو را بگیرید، بهتر است بعد از هر یک الی دو بار استفاده از اپیلیدی یا اپیلاسیون کردن، اصلاح رابا استفاده از تیغ انجام دهید. در عین حال استفاده از لایه‌بردارها هم بشما توصیه می شود.

 

از کرم موبر استفاده کنم؟

کرم‌هاي موبر یا انواع اسپری‌ از بین برنده مو هم از دیگر گزینه‌هایي هستند که میتوانند به کارتان بیایند. نکاتی که باید هنگام استفاده از این کرم یا اسپری موبر به آن‌ها توجه داشته باشید، شامل موارد زیر می شود:

 

*حتماً قبل از استفاده از این مواد، آن‌ها را روی بخش کوچکی از پوست اطراف آرنج تست کنید و مطمئن شوید نسبت به کرم موبر صورت و بدن حساسیت ندارید.

 

*نحوه استفاده رابه دقت مطالعه کنید.

 

*اگر مو هاي ضخیمی دارید بهتر است برای اصلاح سراغ گزینه‌هاي دیگری بروید؛ چون طبق معمول طی زمانی که مجاز هستید کرم را روی پوست قرار دهید، مو هاي ضخیم از بین نمیروند و کرم باید مدت بیشتری روی بدن بماند که باعث آسیب دیدن پوست خواهد شد.

 

*بعد از استفاده از کرم موبر، پوست خشک میشود. در صورتی که در دستورالعمل کرم مانعی درنظر گرفته نشده، از لوسیون‌ها یا آبرسان‌هاي ترجیحا بدون بو استفاده کنید.

 

چند نکته تکمیلی

 

*هنگام استفاده از ژیلت یا تیغ اصلاح از فوم اصلاح برای بدن و خمیر ریش برای اصلاح صورت استفاده کنید و هرگز تیغ را روی سطح پوست خشک نکشید.

 

*بعد از اصلاح از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید تا مانع خشک شدن پوست شوید.

 

*دستگاه‌هاي اصلاح مو طبق معمول یا برقی هستند یا با باتری و شارژ کار می کنند. بسته به شرایطی که دارید دست به انتخاب بزنید.