پارس ناز پورتال

رنگ موهای بدون ضرر و طبیعی را بشناسید

مجموعه : نکات سلامت مو
رنگ موهای بدون ضرر و طبیعی را بشناسید

رنگ موهای بدون ضرر و طبیعی را بشناسید 

شما می توانید به جای استفاده از رنگ موهای شیمیایی و پرضرر برای موهای خود از مواد طبیعی استفاده کنید و همیشه زیبا باشید. 

 

قهوه

اگر دنبال رنگ های تیره تر هستید و یا می خواهید موهای سفید خود را بپوشانید ، قهوه بهترین گزینه است . خیلی ساده قهوه ای غلیظ دم کنید ، اسپرسو بهترین نتیجه را دارد . اجازه دهید قهوه خنک شود سپس یک فنجان از قهوه را با چند فنجان از نرم کننده ای ، که مخصوص ماندن برای مدت طولانی روی مو باشد ، ترکیب کنید . دو قاشق غذاخوری قهوه را نیز به این ترکیب اضافه نمایید.

 

این ترکیب را به مو بزنید و حدود یک ساعت صبر کنید. اگر مو را با سرکه سیب شست و شو دهید رنگ ، دوام بیشتری خواهد داشت . شاید برای گرفتن نتیجه ی مطلوب نیاز به تکرار پروسه داشته باشید .

 

چای

مثل قهوه ، چای سیاه نیز به پوشاندن سفیدی مو با رنگی تیره کمک می کند . اگر موهای روشنی دارید ، می توانید از دیگر انواع چای استفاده کنید . برای مثال بابونه برای موهای طلایی و روی بوس برای موهای مایل به قرمز مناسب است .

 

این نکته را به خاطر داشته باشید این راهکار بهترین کارایی را بر روی رنگ اصلی مو خواهد داشت . مثلا نمی توانید موهای طلایی شده را به خرمایی تغییر دهید . اما به طور کلی چای سیاه می تواند موها را تیره تر کند و بابونه موها را روشن تر می نماید .

 

هرچه چای بیشتر روی موها باقی بماند ، رنگ آن قابل تشخیص تر می شود . همچنین می توانید برای نتیجه بخشی بهتر چندین بار پروسه را تکرار کنید .نکته ی کلیدی این است که چای شما باید بسیار غلیظ باشد . از ۳ تا ۵ چای تی بگ و یا به همان میزان از برگ چای ، برای دو فنجان آب استفاده کنید .

 

می توانید چای خنک شده را به تنهایی به موها بزنید و یا با یک نرم کننده ( مثل دستور قهوه ) آن را ترکیب نمایید . اگر می خواهید موهای سفید به طور کامل پوشانده شوند ، کمی مریم گلی تازه و خشک شده به آن اضافه نمایید.اجازه دهید چای حداقل یک ساعت روی موها باقی بماند .

 

اگر رنگ بیشتری می خواهید ، مدت زمان بیشتری به ترکیب اجازه ی فعالیت دهید. برخی حتی یک کلاه بر سر گذاشته و تمام طول شب چای را روی موها رها می کنند . فقط چند وقت یکبار موها را چک کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید .

 

گیاهان دارویی

با توجه به رنگ مورد نظرتان ، می توانید از گیاهان مختلفی استفاده کنید . در این قسمت به چند مورد از بهترین گیاهان ، به تناسب رنگ موی اصلی ، اشاره می کنیم :

 

موهای قرمز : گل همیشه بهار و گل رز هیپ را برای عمق بخشیدن به سایه های قرمز و یا ایجاد هایلایت های قرمز امتحان کنید . اگر چندین بار از این گیاهان استفاده نمایید ، اثرگذاری و رنگ بیشتری خواهید داشت . گل ها را در آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید ، سپس جوشانده را از صافی رد کنید ،

 

اجازه دهید خنک شود و روی موها اسپری نمایید . این محلول باید روی موهای شما خشک شود و بهتر است زیر نور آفتاب این اتفاق بیافتد .

 

موهای تیره : رزماری ، گزنه و مریم گلی همه از بهترین گیاهان برای موهای تیره هستند . هر سه گیاه را به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید ، از صافی رد کنید و بعد از خنک شدن روی موها اسپری نمایید و موها را شانه کنید باید حداقل یک ساعت ترکیب روی موها بماند . می توانید این روش را هر روز تکرار کنید ، اما برای دیدن نتیجه باید صبور باشید .

 

موهای روشن یا طلایی : همانطور که قبلا هم گفتیم ، بابونه برای این رنگ مو مناسب است اما گل همیشه بهار و گلبرگ های آفتابگردان هم مناسب هستند . برای پوشاندن سفیدی مو ، ریشه ی ریواس را در دو فنجان آب بجوشانید ، بعد از خنک شدن و رد کردن از صافی ، روی موها بریزید .

 

آب چغندر و هویج

این دو، ته رنگ قرمز طبیعی به موهای شما می بخشند . با توجه به سایه ای که روی موهای خود می خواهید ، می توانید هر یک را به تنهایی مورد استفاده قرار دهید و یا با یکدیگر ترکیب نمایید . برای قرمزی بیشتر ، ( بلوند توت فرنگی ، قرمز تیره و قهوه ای مایل به قرمز ) آب چغندر بیشتری نیاز دارید ، هویج رنگ قرمز مایل به نارنجی تولید می کند .

 

تنها کافی است یک فنجان از آب میوه را به موها بزنید . می توانید به آن کمی روغن نارگیل ، برای نرم کردن موها ، اضافه نمایید. وقتی آبمیوه را به موهای خود زدید ، آن را بپیچید و حداقل یک ساعت صبر کنید . سپس موها را بشویید و روی آن سرکه سیب اسپری نمایید . اگر رنگ به اندازه ی کافی عمیق نیست ، پروسه را روز بعد هم تکرار کنید .

 

حنا

یکی از محبوب ترین رنگ موهای طبیعی ، برگ های پودر شده ی حنا است . این گیاه رنگدانه های طبیعی و موثری دارد و برای هزاران سال مردم برای رنگ ناخن ها ، مو و پوست از آن استفاده می کرده اند .حنا به خودی خود رنگی قرمز و متمایل به نارنجی ایجاد می کند .

 

پس اگر در بازار حنایی با رنگ های دیگر دیدید ، حتما با مواد دیگری ترکیب شده است . افرادی با موهای قهوه ای قرمز و تیره بهترین گزینه برای استفاده از حنا هستند . در استفاده از حنا محتاط باشید . زیرا ممکن است بیش از تصور شما مو را به رنگ نارنجی در آورد . برای متعادل کردن حنا از بابونه استفاده کنید .

 

یک فنجان پودر حنا را با دو فنجان آب لیمو ترکیب کنید . می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را نیز ، برای آزاد سازی رنگ ، به آن اضافه نمایید . اجازه دهید ۴ تا ۶ ساعت بماند ، سپس ترکیب را به مو بزنید و شانه کنید . ( آماده ی یک بهم ریختگی بزرگ باشید !) دور مو و سر خود پلاستیک بپیچید و برای شستن ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید.

 

آب لیمو

اگر دنبال هایلایت هستید ، آب لیموی تازه گرفته شده را روی موها اسپری کنید و شانه بزنید . آب لیمو باید چند ساعت روی مو باقی بماند . اگر در آفتاب بشینید ، هایلایت ها بیشتر خواهد شد . اگر موهای روشنی دارید ، در ترکیب با بابونه هایلایت ها را افزایش دهید .البته آب لیمو بعد از چندین بار استفاده نتیجه می دهد .

 

پوست گردو

اگر رنگ قهوه ای تیره می خواهید ، این مورد را امتحان کنید . پوست گردو را خرد کنید و برای مدت نیم ساعت بجوشانید . مایع که خنک شد آن را صاف کنید و به موها بزنید . اگر می خواهید سفیدی مو را بپوشانید ، از یک تکه پنبه برای آغشته کردن تنها موهای سفید به پوست گردو استفاده نمایید . فقط مراقب باشید ، چون این رنگ مو می تواند لکه های عمیقی دور و اطرافتان ایجاد نماید .

 

برای شدت بخشیدن به رنگ ، جوشاندن را ادامه دهید تا آب به یک چهارم میزان اولیه ی خود برسد . مایع را در فریزر خنک کنید و به موهای خود بزنید .می توانید به جای پوست خرد شده ، از پودر آن هم استفاده کنید . محلول باید حداقل یک ساعت روی موها باقی بماند و سپس آن را بشویید . از شست و شو با آب داغ بپرهیزید ، زیرا رنگ از بین خواهد رفت .