پارس ناز پورتال

روان شناسی چهره افراد از نظر جذابیت

روان شناسی چهره افراد از نظر جذابیت

روان شناسی چهره افراد از نظر جذابیت 

مطمئنا چهره افراد در برخورد اولیه بسیار تاثیر گذار خواهد بود و بنابراین بهتر است اطلاعاتی درباره روان شناسی چهره افراد از لحاظ اعتماد و جذابیت بدست آوریم. همانطور که می گویند از روی جلد کتاب نمی توان درباره آن قضاوت کرد زیرا ظاهر همیشه فریب دهنده است و هرگز نمی توان با یک نظر قضاوتی درباره دیگران داشت.

 

اما واقعیت این است که همه ما به طور اجتناب ناپذیری از روی ظاهر قضاوت می شویم. امروز بدونیم به شما خواهد گفت که چگونه اجزاء صورت در دید دیگران نسبت به ما تاثیر می گذارد.علم ثابت کرده است که انعکاس واقعی احساس در چهره هاست.

 

مغز ما انسان ها حالت چهره را با سرعت بالایی تشخیص می دهد و به طور ناخودآگاه تشخیص می دهد که آیا ما آن فرد را دوست داریم یا نه. بنابراین اگر اولین حالت چهره مهم است پس محرک اولیه از چهره فرد دریافت می شود.

روان شناسی چهره افراد از نظر جذابیت

در یکی از تحقیقاتی که اهمیت اجزاء صورت در موفقیت را ارزیابی کرده است دریافته اند که هر اندازه جذاب تر و نافذ تر باشید امکان استخدام شما به عنوان مدیر اجرایی ارشد بیشتر است.

 

از طرف دیگر به نظر می رسد راز کسانی که به نظر دوستانه و قابل اعتماد می آیند لبخند آن هاست. ظاهر جذاب و جوان بستگی با سایز و اندازه چشم ها دارد و جذبه هم با مدل مردانه صورت مرتبط است. علاوه بر تمام این ها عواملی چون زاویه های صورت و رنگ پوست نیز نقش بسیار مهمی در این رابطه دارند.

روان شناسی چهره افراد از نظر جذابیت

خیلی ها بر این باورند برخی از حالت های صورت هستند که باعث می شوند بیشتر قابل اعتماد به نظر برسید. احتمال این که به فردی که قابل اعتماد به نظر می رسد پول قرض بدهند بیشتر است.

 

 به گزارش پارس ناز اما چگونه بفهمیم که عامل ایجاد یک چهره شایسته، صادق و نافذ چیست؟ همه ما خیلی راحت از روی حالت های چهره واکنش نشان می دهیم: یک لبخند طبیعی یا اخم.

روان شناسی چهره افراد از نظر جذابیت

وقتی می خواهیم حالتی را در صورت ایجاد کنیم تغییرات بسیار کوچکی در چهره ایجاد خواهیم کرد. از شکل ابروها گرفته تا استخوان بندی صورت. واقعیت این است که وقتی فردی را ملاقات می کنید به طور ناخودآگاه او را در ذهن خود از روی ظاهرش ارزیابی می کنید.

 

برای این که بخواهیم حالت های چهره شخصیت کسی را تقلید کنیم فقط در چند هزارم ثانیه می توانیم این کار را انجام دهیم. حتی بچه ها هم می توانند با نگاه کردن به چهره آدم ها تشخیص دهند که چه کسی بد است و چه کسی خوب.در هر مکانی از مهمانی و مصاحبه کاری گرفته تا مراسم خواستگاری این ظاهر شماست که سرنوشت شما را تعیین می کند.

روان شناسی چهره افراد از نظر جذابیت

علی رغم تمام اتفاقاتی که با بیشتر پیش داوری ها می افتد همه ما هم قربانی هستیم و هم قربانی کننده: همه ما نا عادلانه دیگران را از روی ظاهرشان قضاوت می کنیم و به همان صورت دیگران نیز ما را از روی ظاهرمان قضاوت می کنند.

 

سایت بدونیم