پارس ناز پورتال

روش تهیه ماسک توت فرنگی مفید برای پوست

روش تهیه ماسک توت فرنگی مفید برای پوست

روش تهیه ماسک توت فرنگی مفید برای پوست 

توت فرنگی حاوی مواد مفیدی برای پوست هست و شما می‌توانید از آن بصورت ماسک صورت بهره گیری نمایید و از تاثیرات آن لذت ببرید. همان طور که گفته شد, توت فرنگی خواصی فراوانی برای پوست دارد. بنابراین می‌توانید از این میوه به صورت مستقیم به روی پوستتان بهره گیری کنید. ما به شما تهیه چند ماسک صورت با بهره گیری از توت فرنگی را می آموزیم که می‌تواند برای پوست چرب و هم پوست خشک خوب باشد.

 

1 » ماسک صورت توت فرنگی و لیمو برای بازرسی چربی پوست
ترکیب توت فرنگی و لیمو باعث می‌شود آلودگی هاي روی پوست و منافذ پوست به خوبی از بین برود. آبلیمو نیز یک ماده طبیعی برای روشن کردن پوسن بخصوص لکه هاي تیره یا جای زخم و جوش هست. آلفا هیدروکسیل موجود در توت فرنگی نیز تولید چربی را در پوست بازرسی میکند و برای پوست هاي چرب بسیار خوب هست.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک صورت برای پوست چرب ;
2 یا 3 توت فرنگی له شده – 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترجیحا لیموی طبیعی

 

این مواد را با هم ترکیب کنید و به روی صورتتان بمالید. در نظر داشته باشید که پیش از اعمال این ماسک به روی صورت, پوستتان را تمیز کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و با بهره گیری از آب ولرم صورتتان را بشویید.

 

2 » ماسک صورت توت فرنگی و خامه برای نمناک کردن پوست
در این ماسک صورت ترکیبی از توت فرنگی, عسل و خامه قرار می‌گیرد که همین باعث می‌شود ترکیبی لذیذ ایجاد شود که شما حتی میتوانید آن را بخورید! اما این ترکیب برای زمانی که پوستتان خشک هست بسیار خوب هست. عسل یک ماده طبیعی مناسب برای نمناک کردن و نرم کردن پوست هست.

 

این ماده هم‌چنین پوست را روشن میکند و نقش ضدعفونی کننده نیز دارد و به خوبی میتواند جرم هاي روی سطح پوست را از بین ببرد. خامه نیز ماده اي مناسب برای جوانسازی پوست هست و پوست خشک را به خوبی نرم و نمناک می‌کند.

 

مواد لازم برای تهیه این ماسک صورت برای پوست خشک ;
2-3 توت فرنگی له شده – 1 قاشق غذاخوری خامه تازه – 1 قاشق چایخوری عسل

 

با بهره گیری از چنگال می‌توانید توت فرنگی ها را له کنید. سپس آن را در یک کاسه با مواد دیگر مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به روی صورتتان بمالید. باید صبر کنید تا این محلول به خوبی روی صورتتان خشک شود. معمولاً 20 نهایت 30 دقیقه کافیست. سپس با آب گرم ابتدا ماسک را از روی پوستتان پاک کنید سپس با آب سرد صورتتان را بشویید تا منافذ باز روی پوستتان بسته شود.

 

3 » ماسک صورت توت فرنگی برای لایه برداری پوست

در این ماسک صورت نیز از ترکیب توت فرنگی و عسل بهره گیری میشود. سطح پوست توت فرنگی طوریست که آن را به یک ماده لایه بردار پوست تبدیل کرده هست. عسل نیز نمناک کننده پوست هست و باعث میشود پس از لایه برداری از پوست , پوست به خوبی نمناک و چرب شود.

 

مواد لازم برای فرآوری ماسک صورت لایه بردار ;
2 الی 3 توت فرنگی له شده – 1 قاشق غذاخوری عسل

 

امثال روشهای پیشین باید این مواد را با هم ترکیب کنید بطوری که تقریباً فرمی شبیه به کرم به خود بگیرد سپس محلول را به صورت دایره اي شکل به روی پوست ماساژ دهید. اینکار را دو دقیقه ادامه دهید سپس 15 دقیقه صبر کنید و ماسک را از روی پوستتان بشویید.