پارس ناز پورتال

روش تهیه پیتزای قیفی شکل خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
روش تهیه پیتزای قیفی شکل خوشمزه

روش تهیه پیتزای قیفی شکل خوشمزه 

طرز تهیه پیتزای خوشمزه و عالی قیفی شکل را برای شـما عزیزان قرار داده ایم کـه می توانید آنرا طبق دستور طبخ کنید. این خوراکی مورد علاقه کودکان اسـت. 

 

مواد لازم:

سس گوجه فرنگی: یك دوم پیمانه
سوشی گیاهی: دو شماره
كالباس گیاهی: 4 ورق
قارچ قهوه‌اي ورقه شده: یك پیمانه
فلفل دلمه‌اي نگینی خرد شده: یك دوم پیمانه
پیاز نگینی خرد شده: یك دوم پیمانه
سیر رنده شده: دو حبه
پنیرپیتزا رنده شده: 5-4 قاشق غذاخوری
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
نمك، فلفل، ادویه و آویشن: بـه میزان دلخواه

 

روش تهیه قیف:

خمیر رابه قطر نیم سانتی‌متر پهن می‌كنیم و از آن نوارهای بـه عرض 2 سانتی متر و طول 8 تا 10 سانتی‌متر برش می زنیم. این نوارها را دور قالب قیف می‌پیچانیم و روی خمیر پیچیده شده رابا مخلوط كمی روغن و زعفران رومال می‌كنیم. قیف‌ها را در سینی فر چیده و انها را در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد تا مدت زمانی كه روی قیف‌ها طلایی شود، قرار میدهیم. قیف‌ها را بعد از خنك شدن بـه آرامی از قالب خارج می‌كنیم.

 

روش تهیه مواد درونی قیف:

1. پیاز رابا روغن زیتون كمی تفت میدهیم تا یكدست شود. سیر، فلفل دلمه، قارچ، سوسیس و كالباس را كه نگینی خرد كرده‌ایم، بـه پیاز افزوده و كمی تفت میدهیم.

 

2. نمك، ادویه، فلفل وآویشن مورد نیاز رابه مواد اضافه كرده ودر نهایت سس گوجه‌فرنگی را نیز افزوده و بعد از هم زدن اجازه میدهیم خنك شود. 3 تا 4 قاشق غذاخوری پنیر پیتزای رنده شده رابه مخلوط افزوده و با این مواد قیف‌ها را تا 2 سانتی‌متری لبه پر می‌كنیم و روی آن ها كمی پنیر پیتزا ریخته و با زیتون و گوجه گیلاسی تزئین می‌كنیم.

 

3. قیف‌هاي پر شده را در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار می دهیم تا روی پیتزاها طلایی شود. این نوع پیتزا درحالی كه خیلی مورد توجه اسـت، بدلیل استفاده از سوسیس و كالباس گیاهی و میزان كم‌مصرفی پنیر پیتزا بسیار سالم اسـت.

 

نكته: سوسیس و كالباس گیاهی را میتوانید از فروشگاه‌هاي محصولات گیاهی تهیه كنید.