پارس ناز پورتال

روش تهیه کاپ کیک پرتقالی خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
روش تهیه کاپ کیک پرتقالی خوشمزه و عالی

روش تهیه کاپ کیک پرتقالی خوشمزه و عالی 

دسر بسیار زیبا که هر کسی را برای میل کردن به سمت خود می خواند. کاپ کیک پرتقالی را می توانید درست کنید و در کنار خانواده میل نمایید. حالا که هنوز در فصل پرتقال هستیم، از این فرصت استفاده کنیم و کاپ کیک های خوشمزه پرتقالی درست کنیم. با ما در این مطلب همراه شوید.

 

مواد لازم:
آرد 2 لیوان
شکر 1 لیوان
تخم مرغ 2 عدد
کره نصف لیوان
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک 1 چهارم قاشق چایخوری
آب پرتقال 1 چهارم لیوان
شیر نصف لیوان
پوست پرتقال (تلخی گرفته شده) 1 قاشق غذاخوری
اسانس وانیل 1 تا 2 قطره

 

مواد کِرِم مخصوص:
روش تهیه کاپ کیک پرتقالی خوشمزه و عالی

پنیر خامه ای 1 سوم لیوان
پودر قند 2 لیوان
عسل 2 قاشق چایخوری
کره 2 قاشق غذاخوری
اسانس وانیل 1 تا 2 قطره
نمک 1 هشتم قاشق چایخوری

روش تهیه کاپ کیک پرتقالی خوشمزه و عالیطرز تهیه:
1-ابتدا تخم مرغ و کره را در دمای اتاق قرار دهید تا با محیط هم دما شوند.کره نرم شده و شکر را مخلوط کرده و با همزن به خوبی یکنواخت کنید و بعد تخم مرغها و اسانس وانیل را اضافه کرده و به خوبی مواد را مخلوط کنید.پوست پرتقال تلخی گرفته شده را رنده زده و به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید.

 

2-آرد،بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و مواد را 2تا3بار الک کنید تا هوا خورده و سبک شوند.شیر و آب پرتقال را به مواد اولیه(شکر و تخم مرغ)اضافه کرده و باز با همزن بزنید .همین طور که خمزن روشن است آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

 

3-قالب مناسب یا کاغذهای مخصوص کاپ کیک را چرب کرده و داخل هر کدام را تا نیمه یا 2سوم آن پر کنید و آن را داخل فری که از قبل با دمای 180درجه داغ شده است به مدت 15تا25دقیقه قرار دهید تا کیک کاملا پخته و رنگ آن طلایی شود.

 

طرز تهیه کِرِم مخصوص:
روش تهیه کاپ کیک پرتقالی خوشمزه و عالی

1-پنیر خامه ای و نمک را با هم مخلوط کرده و با چنگال به خوبی هم بزنید تا کمی نرم شوند.کره را که از قبل به دمای محیط رسیده است به آنها اضافه کرده و مواد را با همزن به خوبی مخلوط کنید.عسل و اسانس وانیل را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.

 

2-همزن را خاموش کرده و پودر قند را کم کم به مواد اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و در پایان همزن را روشن کرده و مواد را آنقدر بزنید تا حالت کِرِم مانند بگیرند.

 

3-وقتی کاپ کیک آماده شد آنها را کنار بگذارید تا خنک شوند سپس روی آنها مقدار خیلی کمی کره بمالید و از کِرِم مخصوص روی آنها بریزید و برای سرو اماده کنید.

 

نکات:
طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی با رویه مخصوص وانیلی

 

1-در صورت تمایل مقداری کشمش هم داخل کیک بریزید.

 

2-میتوانید این کاپ کیک را به صورت کیک معمولی هم تهیه کنید.

 

3-در صوت تمایل به جای کره از روغن جامد استفاده کنید.