پارس ناز پورتال

روش تهیه کوکی خوشمزه و کاپ کیک

روش تهیه کوکی خوشمزه و کاپ کیک

روش تهیه کوکی خوشمزه و کاپ کیک 

برای شما طرز تهیه دو شیرینی خوشمزه و عالی را داریم که می توانید به آسانی آن ها را درست کنید و در کنار همدیگر میل نمایید. 

 

خواص کره بادام زمینی:
کره بادام زمینی تقریبا همان خواصی را دارد که بادام زمینی دارد. بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ها نیست.بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی می باشد. در بین آجیل ها، چربی های موجود در بادام زمینی، از نوع اشباع و خوب می باشند.

 

بادام زمینی دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B3 می باشد. ویتامین B3 باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) می شود، فرایند پیری را به تعویق می اندازد و همچنین از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند. کره بادام زمینی منبع ویتامین B6، ویتامین E، اسید فولیک، فسفر، منیزیم، روی و پتاسیماست و نیز منبع بسیار خوب و عالی نیاسین می باشد.

 

بادام زمینی دارای آنتی اکسیدان نیز می باشد. پس سلول را از خرابی و نابودی محافظت و سیستم ایمنی را تقویت می کند. مینزیم موجود در بادام زمینی مانع ایجاد گرگرفتگی عضلانی می شود. بادام زمینی دارای فولات نیز می باشد. فولات از کم خونی، رنگ پریدگی و ضعف جلوگیری می کند. بادام زمینی حاوی پتاسیم می باشد.

 

پتاسیم موجب تنظیم فشار خون و ضربان قلب می شود و از گرفتگی عضلانی جلوگیری می کند. فسفر موجود در بادام زمینی مانع از ضعف و خستگی می شود. بادام زمینی موجب گشادشدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون می شود و از لخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری می کند. اگر در هفته 28 گرم بادام زمینی، آجیل و یا کره بادام زمینی میل کنید، 25 درصد خطر پیشرفت سنگ کیسه صفرا را کم کرده اید.

 

بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. معمولا آلرژی به بادام زمینی در کودکی ظاهر می شود.

 

اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد.

روش تهیه کوکی خوشمزه و کاپ کیکمواد لازم:

تخم مرغ: یک عدد
کره بادام زمینی: یک چهارم پیمانه
آرد: 110 گرم
بیکینگ پودر: یک دوم ق چ
شکر قهوه ای: 100 گرم
شکر: 2 ق س
وانیل شکری: یک دوم ق چ
کره (به دمای محیط رسیده): 2 ق چ

 

طرز تهیه:

1. فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. کره و کره بادام زمینی را با همزن برقی بزنید تا سبک شود. سپس شکر قهوه ای را به آن اضافه کرده و تخم مرغ را به همراه وانیل شکری اضافه کنید و هم بزنید تا نرم و کرمی شود.

 

2. مواد خشک (آرد و بیکینگ پودر) را با یکدیگر مخلوط و الک کرده و طی دو مرحله به سایر مواد اضافه کنید و با سرعت کم همزن مواد را بزنید. یک قاشق سوپ خوری از خمیر کوکی را برداشته و در سطح گرد کنید و در شکر سفید بغلتانید. کوکی ها را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده با فاصله قرار دهید و به مدت 12 دقیقه درون فر بگذارید تا بپزد.

 

3. بعد از پخت اجازه دهید کوکی ها کاملا بر روی سینی فر خنک شوند. سپس برای جداسازی و برداشتن آنها اقدام کنید.

 

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

مدت زمان پخت: 25 الی 30 دقیقه
میزان سرو: 12 عدد

 

مواد لازم:

کره یا مارگارین: (نرم): 25 گرم
کره بادام زمینی: 115 گرم
شکر قهوه ای: 225 گرم
تخم مرغ: 2 عدد
شیر: 100 میلی لیتر
آرد: 225 گرم
بیکینگ پودر: 2 ق چ
وانیل: یک چهارم ق چ

 

مواد لازم کرم کره ای شکلاتی:

کره (نرم): 120 گرم
شکلات سیاه: 100 گرم
شیر: یک دوم ق س
پودر قند: 150 گرم
اسانس وانیل: یک دوم ق چ

 

طرز تهیه کاپ کیک:

1. کره و کره بادام زمینی را کمی با همزن برقی زده تا با هم ترکیب شوند. سپس شکر قهوه ای را اضافه کنید و ترکیب کره ای را حدود سه دقیقه بزنید تا رنگش روشن شود. بعد تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ حدود یک دقیقه با همزمن برقی بزنید. سپس وانیل را نیز بیفزایید.

 

2. همزن را خاموش کنید و کنار بگذارید. در آخر ترکیب آرد و بیکینگ پودر دو بار الک شده را برای بار سوم کم کم بر روی مواد الک کنید و به تناوب شیر را نیز بیفزایید و با لیسک هم بزنید.

 

3. مایه آماده را در قالب های کاپ کیک بریزید و دوسوم از هر قالب را پر کنید. سپس در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 25 الی 30 دقیقه قرار دهید. در حدی که اگر خلال دندانی در کاپ کیک فرو بردید تمیز خارج شود. کاپ کیک ها را پس از پخت از فر خارج نمایید و اجازه دهید خنک شوند. سپس کرم آماده را در قیف با سرماسوره شکوفه ریخته و روی کاپ کیک ها را تزیین نمایید.

 

طرز تهیه کرم کره ای شکلاتی:

1. ابتدا کره و وانیل را در حد یک دقیقه با همزن برقی بزنید. سپس شکلات را ریز خرد نموده و در مایکروفر یا بر روی بخار آب ذوب نمایید، شکلات ذوب شده را کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد. سپس در حالی که همزن روشن است به ترکیب کره ای اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید شیر را نیز بیفزایید و هم بزنید.

 

2. در آخر پودر قند الک شده را قاشق قاشق اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملا به خورد مواد برود. کرم را حدود 20 دقیقه در یخچال بگذارید. البته مرتب چک نمایید تا بیش از حد سفت نشود. در حدی که قابلیت ماسوره زدن پیدا کند کافی است. سپس از یخچال خارج کنید و استفاده نمایید.

 

نکته:

1- برای تهیه کاپ کیک ابتدا تمام مواد اولیه را به دمای محیط برسانید.

 

2- از شکر قهوه ای خارجی استفاده کنید، شکرهای قهوه ای ایرانی در انواع نوشیدنی های کافی شاپی کاربرد دارند.

 

3- کاغذهای کاپ کیک را بیش از حد پر نکنید زیرا مواد سرریز می کند.

 

4- فر را از نیم ساعت قبل روشن نمایید تا کاملا داغ باشد.

 

5- در هنگام تهیه کرم کره ای شکلاتی از شکلات مرغوب استفاده نمایید.

 

6- مدت زمان آماده شدن کرم در یخچال تقریبی است و بستگی به سرمایش یخچال شما دارد. به همین دلیل کرم را پس از 15 الی 20 دقیقه تست نمایید. ببینید آماده شده است یا خیر.

 

7- اگر کرم بیش از حد سفت شد کمی با قاشق هم بزنید و اجازه دهید چند دقیقه در دمای محیط بماند تا نرم تر شود.