پارس ناز پورتال

با روش های حرفه ای سرقت از منازل آشنا شویم

با روش های حرفه ای سرقت از منازل آشنا شویم

با روش های حرفه ای سرقت از منازل آشنا شویم 

سارقان همه ي وقت راهکارهای مختلف و حرفه اي را برای نشان کردن و انجام سرقت به کار می‌گیرند که ما اگر انها را بدانیم شاید بتوانیم از سرقت پیشگیری کنیم. سرقت از خانه ها شگرد خودشان هست. هر کدام در سرقت برای خود سبکی دارند، از توپی زنی تا سرقت با یک کاغذ سفید، پس از آشنا شدن با روشهای سرقت از خانه می‌توانید دزدان را ناکام بگذارید.

 

برایشان فرقی ندارد از چه شگردی بهره گیری کنند، مهم این هست که به هدفشان که یکشبه ره صد ساله را طی کردن و رسیدن به پولی‌هاي باد آورده هست، برسند. سارقان منازل را میگوییم؛ مردان و زنانی که برای رسیدن به پول از هر شگردی که تصورش را کنید بهره گیری میکنند. شگردهای سارقان متنوع هست،

 

برخی آن قدر نخ‌نما و تکراری هست که کمتر کسی در مورد آن نشنیده و گاهی برخی از آنها نیز خاص و مخصوص افرادی خاص هست. این هفته آلبوم‌اي از شگردهایی راکه دزدان از آنها برای اجرای نقشه‌هایشان بهره گیری میکنند می خوانید.

 

شگردی به نام توپی‌زنی
یکی از نقشه‌هاي تکراری و نخ‌نمایی که سارقان برای سرقت از خانه‌ها به‌کار میبرند، روشی هست به نام توپی‌زنی. سارقان با داشتن دیلم و وسایلی شبیه آن، توپی‌هاي قفل‌ها را می‌شکنند و وارد خانه میشوند. از آنجا که توپی در شکسته می شود بین سارقان این شگرد به توپی‌زنی مشهور شده هست.

 

چندی پیش شکایت‌هاي سریالی از خانه‌هاي سمنان به پلیس گزارش می‌شد، شکایت‌هایي که سارقان با شکستن توپی در ورودی وارد خانه‌ها شده و اموال با ارزش را سرقت می‌بردند. به دنبال این شکایت‌هاي سریالی بود که کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شده و تحقیقات برای دستگیری عامل این سرقت‌ها آغاز شد.

 

در تحقیق از شکات و کنترل دوربین‌هاي مداربسته، هویت سارق جوان شناسایی و کارآگاهان پیروز شدند او را در یکی از استان‌هاي غربی کشور دستگیر کنند.متهم جوان که دستش را رو شده میدید، به ناچار به ۵۵ سرقت به شیوه توپی‌زنی اعتراف کرد.

 

مرد عنکبوتی
بالا رفتن از دیوار خانه‌ها و وارد شدن از طریق پنجره‌ها و پشتبام یکی دیگر از شگردهایی هست که سارقان برای رسیدن به اموال داخل خانه از آن بهره گیری میکنند. از آنجا که سارق مانند عنکبوت از در و دیوار بالا می رود، این شگرد مشهور هست به سرقت‌هاي عنکبوتی. یکی از این سارقانی که به این شیوه و شگرد سرقت می کرد، مرد جوانی بود که چندی پیش در شهر فیروزآباد دستگیر شد. ماجرا از آنجا شروع شد که سرقت‌هاي متعدد از خانه‌ها به پلیس گزارش شد.

 

ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در ادامه تحقیقات خود و در بازدید از محل‌هاي وقوع جرم با بررسی عکس هاي دوربین مدار بسته، سارق راکه از سارقان سابقه‌دار منطقه و مشهور به مرد عنکبوتی بود و با بهره گیری از روشی خاص و قدرت بدنی از دیوارخانه‌ها با ارتفاع چندان بالا رفته و اقدام به سرقت می کرد شناسایی کردند.

 

ماموران برای شناسایی محل اختفای وی وارد عمل شدند و با اقدامات اطلاعاتی، سرانجام او را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند. پس از تحقیقات، وی به ۱۲ فقره سرقت خانه در شهرستان فیروزآباد اقرار کرد و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

 

سرقت در ۱۵ دقیقه
شگرد نخ‌نما و تکراری که سارقان برای سرقت از خانه‌ها به کار میبرند، سرقت از خانه‌ها با خودروهای سرقتی هست. در این نوع پرونده ها، دزدان پس از سرقت خودروهای گران‌قیمت اقدام به سرقت از منازل می کردند.در پرونده‌اي با این شگرد، با شکایت درمورد سرقت‌هاي سریالی از خانه‌ها پلیس وارد عمل شد و در بررسی‌هاي

 

صورت گرفته مشخص شد مردانی سوار بر خودروهای مدل بالا، مجریان این سرقت‌ها میباشند. با به دست آمدن هویت سارقان، آنها دستگیر شدند و یکی از اعضای این باند در تحقیقات گفت: من و دیگر اعضای باند در خیابان‌هاي کرج پرسه می‌زدیم و اتومبیل‌هاي مدل بالا را سرقت می کردیم و با نصب پلاک جعلی برای اتومبیل‌هاي مسروقه

 

در شهرهای اطراف کرج پرسه می‌زدیم و چند روزی محله‌ها را زیرنظر میگرفتیم. وقتی مطمئن می‌شدیم کسی در خانه حضور ندارد، نیمه‌هاي شب وارد خانه‌ها شده،در مدت ۱۵ دقیقه وسایل داخل آنها را سرقت کرده، وسایل سرقتی را سوار خودروهای مدل بالا میکردیم و چون خودروها مدل بالا بود کسی به ما شک نمیکرد.

 

سرقت در سایه وحشت
شب‌ها کنار پنجره خانه این استاد دانشگاه جمع می‌شدیم و با ایجاد صداهای ترسناک موجب ترس و وحشت اعضای خانه می‌شدیم. این قسمتی از اعترافات متهم جوانی بود که از خانه استاد دانشگاه سرقت کرد. شگردی خاص و ویژه که اعضای این باند توانستند وسایل خانه استاد دانشگاهی را به سرقت ببرند.

 

ماجرا از آنجا آغاز شد که مرد میانسالی به دادسرا رفت و از سرقت خانه‌اش شکایت کرد. او به بازپرس پرونده گفت: مدتی هست سر و صداهای عجیب و ترسناکی درمنزلمان می شنویم و همین موضوع مارا بر آن داشت که خانه خود را عوض کرده و به خانه دیگری نقل مکان کنیم. هر دفعه که اثاثیه منزلمان را به خانه اخیر می‌بردیم

 

متوجه کم شدن وسایل خانه می‌شدیم. تا این‌که یک روزکه در خانه اخیر بودیم یکی از همسایه‌هاي قدیمی با ما تماس گرفت و گفت پلیس چهار نفر راکه با وانت مشغول اسباب‌کشی از خانه ما بوده‌اند دستگیر کرده هست.این سارقان که شگردشان ایجاد سر و صدا بود تا ما را بترسانند و مجبور به اثاث‌کشی از خانه خود بکنند طی چهار بار نزدیک به ۱۸۰ میلیون

 

تومان وجه نقد و تعدادی سند املاک را به سرقت برده بودند. پس از دستگیر این متهمان، یکی از سارقان گفت شب‌ها کنار پنجره خانه این استاد دانشگاه می‌رفتیم و با ایجاد صدای ترسناک، وی و همسرش را می‌ترساندیم؛ پس از مدتی آنها ترسیدند و منزلشان را ترک کردند و ما در نبود آنها منزلشان را سرقت ‌کردیم.

 

کاغذهای سفید و خانه‌هاي خالی
«کاغذ سفید» وسیله‌اي هست که به سارقان منازل بسیار کمک می کند. این گروه از سارقان از کاغذ سفید و زنگ در خانه برای سرقت‌هایشان بهره گیری میکنند. روش کاغذ سفید و زنگ خانه به این صورت هست که سارقان در مناطق مورد سرقت پرسه میزنند و با مشاهده خانه مورد نظر آن را گزینه کرده و سراغ آن میروند.

 

آنها زنگ خانه را به صدا درمی‌آورند و اگر کسی آیفون را جواب بدهد، آدرس اشتباهی می دهند و در غیر این صورت کاغذی را بین در میگذارند و میروند سراغ کارهایشان. ساعتی بعد برمی‌گردند و اگر کاغذ نیفتاده باشد، مشخص می شود کسی وارد خانه نشده و آنها میتوانند براحتی سرقت‌هایشان را انجام دهند.

 

یکی از سارقانی که به این شیوه سرقت میکرد، مرد جوانی بود که مدتی گذشته حین سرقت به دام افتاد. زن همسایه که شاهد دزدی مرد جوان بود، فورا با پلیس تماس گرفت و موضوع را گزارش کرد. به این ترتیب ماموران وارد عمل شده و سارق جوان را درحالی که قصد داشت سوار خودرویی که چند روز گذشته سرقت کرده بود، شود دستگیر کردند.

 

در بررسی‌هاي صورت گرفته، مشخص شد او سارقی حرفه‌اي هست که تاکنون هشت بار به زندان افتاده و هر دفعه بعد از آزادی جرایمش را از سر گرفته هست. متهم جوان که راهی برای انکار جرمش نمیدید، لب به اعتراف گشود و درمورد سرقت‌هایش گفت: گاهی با پرسه زدن در خیابانها زاغ‌زنی می کردم و وقتی صاحبخانه را میدیدم

 

که از خانه خارج شده و در را قفل کرده هست،  به گزارش پارس ناز می‌فهمیدم بزودی به خانه برنمی‌گردد. برخی اوقات هم خانه‌اي را زیر نظر می گرفتم اگر یکی دو شب چراغ خانه روشن نمی‌شد، می‌فهمیدم ساکنانش به سفر رفته‌اند و فرصت برای سرقت مهیاست. چون ممکن بود در نبود من صاحبخانه برگشته باشد برای اطمینان اکثر از شگرد کاغذ سفید بهره گیری می کردم.

 

کاغذ سفید را لای در می‌گذاشتم و دو روز بعد برمی‌گشتم، اگر کاغذ افتاده بود، معلوم می‌شد کسی وارد خانه شده، اما اگر کاغذ سر جایش بود، می‌توانستم نقشه سرقت را اجرا کنم.