پارس ناز پورتال

روش های از بین بردن حالت تهوع

روش های از بین بردن حالت تهوع

روش های از بین بردن حالت تهوع 

حتی اگر باردار هم باشید با این روش ها حالت تهوع شما رفع خواهد شد.پس این روش ها را بخوانید و همیشه بـه یاد داشته باشید. حالت تهوع احساس خیلی بدی است. هیچکس را نمی‌توانید پیدا کنید که چنین نظری نداشته باشد.با این که نسخه جادویی برای از بین بردن حالت تهوع بارداری وجود ندارد

 

اما ما با استفاده از بهترین غذاها و استراتژی هـای غذا خوردن، سعی داریم راهی مناسب، پیش پای شما بگذاریم تا ساده تر و سریع تر، جلوی این حس بد را بگیرید.

 

1- هر زمان که فرصت دست داد بخورید

حالت تهوع مربوط بـه بارداری بی ثبات است. یک لحظه بـه طرف سطل خم شده اید که بالا بیاورید و لحظه ای دیگر حس می‌کنید می توانید غذا بخورید، در چنین لحظه ای درنگ نکنید و غذا بخورید!از تمام لحظاتی که حس خوبی دارید استفاده کنید و یک میان وعده یا وعده ای کوچک میل کنید. همیشه در خانه یا محل کار بـه همراه خود میان وعده ای آماده داشته باشید.

 

2- پروتئین را مخفیانه اضافه کنید!

شاید با انچه شنیده اید متضاد باشد چون غذا هـای پروتئینی مانند گوشت حیوانات، لبنیات و لوبیاها معمولاً از آن دسته عواملی هستند که حالت تهوع را بدتر می کنند. اما بـه ما اطمینان کنید، غذا هـای سرشار از پروتئین میتوانند حالت تهوع را سرکوب کنند.

 

اگر پروتئین هـای داغی مانند گوشت و حبوبات باعث تهوع شدند، میتوانید از ماست یا پودر پروتئین استفاد کنید. میتوانید بـه میان وعده هـای خود آجیل ها و دانه ها را اضافه کنید تا میزان پروتئین میان وعده افزایش یابد.

 

3- سراغ سردها بروید

غذا هـای سرد معمولاً بوی کمتری دارند بـه همین دلیل خانمی که دچار حالت تهوع است راحت تر میتواند آن را بخورد.یخچال را پر کنید از توت ها، برش هـای موز و انگور هـای یخ زده. چنین غذاهایی حتی اگر معده تان سر ناسازگاری داشته باشد، قابل تحمل هستند و همچنین سرشارند از مواد مغذی.

 

میتوانید از این میوه ها بـه همراه مقداری ماست یا پودر پروتئین برای خود اسموتی درست کنید و بـه عنوان یک وعده یا میان وعده میل کنید. حتی سوپ سبزیجات سرد نیز خوب جواب میدهد.

 

4- از زنجبیل استفاده کنید

تحقیقات دقیقی در ارتباط با زنجبیل و کاهش حالت تهوع صورت گرفته است. طعم خاص زنجبیل میتواند بـه کاهش حالت تهوع کمک کند.حبه هـای لیمو زنجبیل «که دستورش را در پایان خواهید خواند» در کنار هم، طعمی خاص را می آفرینند که ثابت شده میتواند بـه خوبی جلوی حالت تهوع را بگیرد.این حبه هـای یخ را میتوانید بـه نوشیدنی هـای خود اضافه کنید.

 

5- از ویتامین هـای گروه B کمک بگیرید

ویتامین هـای B، مخصوصا B6 و B12 می توانند حالت تهوع را کاهش دهند. عده ای از بهترین منابع حاوی B6 عبارتند از نخود، جگر، سالمون / تن، گوشت بوقلمون، سیب زمینی و موز. B12 در گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی پیدا می شود.

 

ما برای افزایش B6 و پروتئین، نخود را بـه صورت کامل یا پوره شده با غذاها ترکیب می کنیم. از آنجا که در سه ماه اولیه بارداری زیاد هوس غذا هـای حاوی کربوهیدرات می کنیم، اضافه کردن نخود دو سر برد بـه حساب می آید.

 

6- پیش صبحانه در رخت خواب

معده خالی میتواند شدت حالت تهوع را در صبح افزایش دهد «یکی از دلایلی که خانم ها هنگام صبح احساس شدید حالت تهوع دارند همین است».کنار تخت خواب خود همیشه کراکر هـای سبوس دار یا میوه نگه‌داری کنید تا هنگام صبح حتی قبل از این که از جایتان بلند شوید مقداری از آنها را میل کنید.

 

حبه هـای یخ زنجبیل و لیمو

روش های از بین بردن حالت تهوع

این حبه هـای یخ برای بهبود حالت تهوع بسیار عالی هستند. می توانید اول صبح یا هر زمان که دچار حالت تهوع شدید یکی از این حبه هـای یخ بخورید. حتی میتوانید یک یا دو عدد از این یخ ها را درون آب بـه همراه قرص جوشان بیندازید و میل کنید.با موادی که گفته می شود میتوانید 16 حبه یخ درست کنید.

 

مواد لازم:

سه چهارم فنجان آب لیموی تازه گرفته شده «حدود پنج لیموی درشت»

سه چهارم فنجان آب

یک چهارم فنجان عسل

2 قاشق غذا خوری زنجبیل تازه رنده شده

 

روش آماده سازی:

آب لیمو، آب، عسل و زنجبیل را داخل مخلوط کن بریزید و تا زمانی که خوب با هم ترکیب شوند مخلوط کنید، حدود یک دقیقه. ترکیب را از طریق یک صافی یا تور بـه درون ظرف حبه هـای یخ بریزید. اجازه دهید 4 ساعت یا یک شب کامل در فریزر بمانند تا کاملا منجمد شوند.