پارس ناز پورتال

روش های تسکین گلو درد با درمان های خانگی

روش های تسکین گلو درد با درمان های خانگی

روش های تسکین گلو درد با درمان های خانگی 

با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان و بروز مریضی هاي مخصوص این فصل ها گلودرد نیز بسیار شایع می‌شود که امروز به آن می‌پردازیم. هیچ فردی دوست ندارد مریض شود, اما گاهی اوقات این شرایط اجتناب ناپذیر هست. چه با یک گلودرد ناشی از آلرژی یا ویروس مواجه باشید و چه احساس درد در قسمتی از بدن, آنچه که در نهایت آرزو دارید تسکین سریع این شرایط هست.

 

گلودرد میتواند اولین علامت از سرماخوردگی, یک عارضه جانبی زیر فشار قرار گرفتن تارهای صوتی, و یا علامت اي از مساله اي جدی‌تر مثل گلودرد میکروبی باشد. در شرایطی که برخی موارد همواره نیازمند مراجعه به دکتر میباشند, برخی درمان هاي خانگی نیز وجود دارند که می‌توانید در وهله اولیه مطلوب قرار دهید. در ادامه با برخی از برترین همانند ها در این اساس اکثر آشنا میشویم.

 

غرغره کردن آب نمک
در شرایطی که شبیه به مزه کردن آب دریا به نظر میرسد, نمک به از میان بردن عوامل زیان آور و باکتریها کمک می‌کند. این روش را آزمون کنید;

 

نصف یک قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید.
این ترکیب را سه تا چهار بار در روز غرغره کنید.
آب را پس از آخر غرغره به بیرون تف کنید.

 

اگر مزه شور برای شما ناخوشایند هست, مقدار بسیار کمی عسل به این ترکیب اضافه کنید تا مزه آن تعدیل شود.

 

نوشیدن چای سیر
سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب میشود. این ماده خوراکی حاوی آنتی اکسیدان هایي هست که سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کرده و عفونت را از بین میبرند.

 

برای تهیه چای سیر میتوانید به روش زیر عمل کنید;
اندکی سیر تازه را به اندازه متوسط برش زده و آن ها را در یک لیوان بریزید.
آب جوش را به لیوان اضافه کنید.
اندکی صبر کرده و در شرایطی که آب هم چنان داغ هست, تکه هاي سیر را خارج کنید.

 

اضافه کردن یک چای کیسه اي مثل چای سبز یا یک چای گیاهی به آب داغ موجب بهبود مزه و بوی آن میشود.

 

اندکی عسل یا شیرین کننده طبیعی دیگر را میتوانید به این چای اضافه کنید تا هرچه اکثر عطر و مزه آن بهبود یابد.

 

بهره گیری از دارچین
دارچین یکی دیگر از مواد خوراکی تندرست طبیعی با محتوای آنتی اکسیدان هاي بالا هست. رایحه شیرین این محصول به باز کردن سینوس ها کمک می‌کند. هنگامی که با گلودرد مواجه هستید, مصرف دارچین میتواند به کاهش فرآوری مخاط و تنفس آسان‌تر کمک کند.

 

امثال روش گذشته می‌توانید اقدام به تهیه چای دارچین کنید.

 

یک تا یک و نیم فنجان آب را به جوش آورید و یک یا دو شماره چوب دارچین را به آن اضافه کنید و اجازه دهید سه دقیقه به جوشیدن ادامه دهد.

 

چوب هاي دارچین را خارج کرده و چای سبز یا گیاهی مورد علاقه خود را در آب جوش قرار دهید.
پس از کاهش دما به میزان کافی از نوشیدن این چای لذت ببرید.

 

خوردن سوپ مرغ
سدیم موجود در آب گوشت ممکن هست دارای خواص ضد التهابی باشد.زمانی که حال خوشی ندارید, آخرین کاری که دوست دارید انجام دهید انجام هر وظیفه دشوار مثل غذا تصحیح کردن هست. تهیه سوپ به طور معمول آسان هست و می‌تواند این دشوار را برطرف کند. هم‌چنین, زمانی که غذا خوردن میتواند برای شما دردناک باشد, با خوردن سوپ میتوانید از دریافت مواد مغذی کافی اطمینان حاصل کنید.

 

نوشیدن آب زنجبیل
زنجبیل خلط آور هست و به شل کردن و دفع مخاط از دستگاه تنفسی کمک می‌کند. همین طور, زنحبیل از خصوصیت ضد التهابی سود میبرد و با باکتری هاي بد مبارزه میکند. این ماده خوراکی گردش خون را تقویت می‌کند, و جریان اکسیژن و دفع سموم را بهبود می بخشد. اندکی ریشه زنجبیل تازه «حدود پنج سانتیمتر» را شسته و پوست بکنید.

 

زنجبیل را به تکه هاي کوچک برش بزنید و روی آن یک کاغذ مومی قرار دهید.

 

با بهره گیری از از یک گوشت کوب یا هر جسم سخت دیگر, مثل تیغه چاقو, زنبیل ها را له کنید.

 

سه فنجان آب را روی حرارت متوسط به جوش آورده و زنجبیل را به آن اضافه کنید.
اجازه دهید پنج دقیقه به جوشیدن ادامه دهد.

 

این ترکیب را از روی حرارت برداشته و به آن اندکی عسل اضافه کنید.

 

پیش از مصرف می‌توانید این ترکیب را از صافی عبور دهید تا تکه هاي زنجبیل در آن باقی نماند و زمانی که هنوز گرم هست آن را بنوشید.

 

بهره گیری از یک دستگاه نمناک کننده هوا
زمانی که به گلودرد مبتلا هستید, تنفس در هوای خشک یکی از بدترین کارهایی هست که می‌توانید انجام دهید. دستگاه هاي نمناک کننده هوا با افزایش نم هوا تنفس را تسهیل کرده و درد کمتری در گلوی خود احساس خواهید کرد. این دستگاه ها در اشکال و اندازه هاي گوناگون موجود میباشند و برخی از آن ها امکان فرآوری رایحه, مثل رایحه اکالیپتوس, را نیز فراهم می‌کنند.

 

مصرف سرکه سیب
بهره گیری از سرکه سیب لذیذ‌ترین روش درمانی محسوب نمیشود, اما میتواند یکی از مفیدترین انها باشد. سرکه سیب سرشار از اسیدیته هست, که در کشتن باکتریها کارساز عمل می‌کند. با اضافه کردن اندکی عسل می‌توانید گلوی خود را هرچه اکثر تسکین دهید.

 

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و بنوشید.اگر مزه این ترکیب بیش از اندازه قوی هست, یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در نصف فنجان آب گرم ترکیب کرده و یک‌بار در روز آن را غرغره کنید.

 

بهره گیری از کمپرس گرم
هنگامی که با کمردرد مواجه هستید, اغلب از گرما برای تسکین درد بهره گیری میکنید. برای تسکین درد در ناحیه حلق نیز می‌توانید از این طریق بهره گیری کنید. تنها کافی هست تا یک کمپرس گرم را روی گلوی خود قرار دهید. گرچه مراقب باشید که گرما بیش از اندازه نباشد تا به سوختگی منجر شود.

 

مصرف عسل
خواص ضد میکروبی عسل میتواند به تسریع روند بهبودی کمک کنند. اگر علاقه اي به مصرف سرکه سیب ندارید, بهره گیری از عسل می‌تواند نخست خوبی باشد. تنها کافی هست یک قاشق غذاخوری عسل خام محلی را بخورید.در شرایطی که تمام روش هایي که در بالا به انها اشاره شد, ارزش آزمون کردن را دارند,

 

اما خودتان آشنایی بیشتری با بدن تان دارید و میتوانید برترین انتخاب را برای خود آزمون کنید. اگر حلق درد برای بیش از سه روز ادامه داشت یا شرایط آن ناگوار‌تر شد حتماً به دکتر مراجعه کنید.