پارس ناز پورتال

روش های رفع یبوست در کودکان

روش های رفع یبوست در کودکان

روش های رفع یبوست در کودکان 

یبوست در کودکان را می‌توان با بکار بردن روشهای درمان کرد تا بیش از حد در اجابت مزاج دچار مشکل نشوند. یبوست در کودکان و دانش آموزان مشکل رایجی ست کـه در بعضی کودکان بدلیل عدم استفاده از دستشويي هاي مدرسه بیشتر اتفاق میوفتد.و همین طور کم آب خوردن در مدرسه یا خانه.

 

یکیدیگر از دلایل یبوست میتواند استرس و یا نگه داشتن مدفوع و تغذیه نامناسب باشد. در این مطلب بیشتر این موضوع را بیشتر تشریخ خواهیم کرد.عضو هیات مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران گفت: اکراه دانش آموزان برای استفاده از سرویس بهداشتی مدرسه و عدم مصرف آب موجب بروز یبوست در نوجوانان شده و مشکلات مقعدی را ایجاد خواهد کرد.

 

امیر کشوری عضو هیات مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی دکتری باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بیماری هاي مقعدی اظهار داشت: در دوران نوجوانی، استرس، نگه داشتن مدفوع و تغذیه نامناسب و کم خوردن آب سبب بروز یبوست میشود.

 

 بـه گزارش پارس ناز وی گفت: بیماری‌هاي اطراف مقعد مانند فیستول، ‌شقاق و هموروئید مشکلاتی هستند کـه شاید خطرناک نباشد ولی ممکن اسـت در روند زندگی عادی افراد مشکلاتی را ایجاد کند.عضو هیات مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران ادامه داد: افرادی کـه دچار هموروئید و شقاق وفیستول بوده ممکن اسـت بارها مورد عمل جراحی قرار گیرند.

 

وی بیان کرد: بیماریهای ناحیه مقعدی و انتهای روده دارای درد و ناراحتی بوده و یکی از مهم‌ترین مسائلی کـه سبب بروز این بیماری‌ها میشود یبوست اسـت.کشوری تصریح کرد: ابتلای فرد بـه یبوست سبب ایجاد زخم در ناحیه مقعد شده کـه منشا عفونت و خون ریزی می شود، بنابر این بهتر اسـت از زمان نوجوانی نسبت بـه پیشگیری از این بیماری اقدام کرد.

 

وی افزود: تعداد زیادی از دانش‌آموزان بدلیل رغبت نداشتن بـه استفاده از سرویس بهداشتی مدرسه، دستشویی خودرا نگه می دارند کـه این مساله سبب بروز یبوست شده و برای انها مشکل‌ساز میشود.عضو هیات مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایراناز دلایل دیگر یبوست را استرس و تغذیه نامناسب دانست

 

و گفت: کم خوردن آب از دیگر دلایل بروز یبوست بوده و کاهش استرس، ‌خوردن صبحانه، مصرف سبزیجات و میوه‌ها و آب کافی از بروز یبوست جلوگیري و مشکلات بعدی از جمله عمل جراحی را کاهش میدهد.