پارس ناز پورتال

روش های سرحال بودن در روزهای شنبه اول هفته

روش های سرحال بودن در روزهای شنبه اول هفته

روش های سرحال بودن در روزهای شنبه اول هفته 

روزهای شنبه در ابتدای هر هفته می تواند دلیل ارسال موج منفی به ذهن ما باشد که خاطره کار کردن طی 6 روز آینده را به ما می دهد. پیدا کردن کاری که زندگی تون رو دگرگون کنه و حس خوبی بهتون بده کمی زمان میبره اما غیر ممکن نیست. و اما چه کنیم که شنبه ها رو دوست داشته باشیم

 

راه حل دوست داشتن شنبه ها
زندگی تون رو ساده کنید
یکی از دلایلی که باعث میشه از زندگی و کارمون رضایت نداشته باشیم در واقع ۸ ساعت کاری از ۸ صبح تا ۴ عصر نیست. شاید ساعت کاری بیشتر، و بعد از کار وظایف خانه و بعد خسته و کوفته رفتن به رختخواب. و سال ها تکرار همین روال همیشگی. یکی از بهترین راه ها برای لذت بخش کردن زندگی اینه که اون رو تا جای ممکن ساده کنید. کارها و فعالیت های پوچ رو کنار بگذارید.

 

فعالیت هایی که هیچ ارزشی به زندگی شما اضافه نمی کنن. وظایف روزانه تون را به موثرترین روش ممکن انجام بدید و در صورت ممکن بعضی از اون وظایف رو به دیگران محول کنید. وقتی که وظایف روزانه تون رو ساده کنید زمان بیشتری برای انجام کارهایی که دوست دارید به دست میارید. وقتی زمان بیشتری برای انجام کارهای موردعلاقتون داشته باشید زندگی براتون لذت بخش میشه و از حالت کسل کننده و تکراری درمیاد.

 

خودتون رو بشناسید
برای این که شنبه ها رو دوست داشته باشید خیلی مهمه که درک کاملی از خودتون داشته باشید. وقتی بدونید چه چیزی شما رو شاد و پر انرژی میکنه، نقاط قوتتون چیه، چه محیط کاری رو می پسندید، چه برنامه کاری بهتون انرژی میده، میتونید شغلی رو انتخاب کنید که با تمام این معیارهاتون تطابق داشته باشه. برای این که بتونید خودتون رو بشناسید باید وارد عمل بشید.

 

قسمت هایی از شغلتون رو که تحت کنترل خودتون هست رو آزمایش کنید. آیا می تونید ساعت کار، محل کار، ترتیب وظایف و همکاران تون رو تغییر بدید؟ پس وارد عمل بشید و این تغییرات رو ایجاد کنید. سپس به احساس تون توجه کنید. آیا احساس انرژی می کنید یا احساس پوچی؟ هر چه بیشتر وارد عمل بشید بهتر می تونید درک کنید که چه محیط کاری به شما حس کامل بودن میده.

 

به شغل تون حس خوبی داشته باشید
 به گزارش پارس ناز اگر حس کنید که شغل تون بیهوده و بی معنی هست دوست داشتن شنبه براتون خیلی سخت تر میشه. وقتی شغلتون رو دوست داشته باشید دیدتون به یک شغل فراتر از یک منبع درآمد میشه. بنابراین شغل تون رو یک کار کامل و بی نقص می بینید و این تاثیر زیادی میتونه داشته باشه.

 

شغلی مناسب با زندگی ایده آل تون پیدا کنید
بیشتر مردم یک شغل و حرفه رو انتخاب می کنن و زندگی شون رو با اون وفق میدن. اون ها زندگی شخصیشون رو توی چند ساعت آزادی که غروب ها و آخر هفته ها دارن میچپونن. در نتیجه این ساعت ها اهمیت شون رو توی زندگی اونها از دست میدن. من میخوام یک کار متفاوت انجام بدیم. میخوام که به زندگی ایده اآل تون فکر کنید و حرفه ای متناسب با سبک زندگی خودتون انتخاب کنید و درباره رویاهاتون برنامه ریزی کنید.

 

آیا یک برنامه انعطاف پذیر می خواید یا ثابت؟ آیا دوست دارید توی یک شرکت بزرگ کار کنید یا یک شرکت کوچیک؟ دوست دارید محل کارتون ثابت باشه یا مدام به سفر کاری برید؟ در شغلی که هم اکنون دارید آیا وظایف تون متغیر هستن، به قول معروف آچار فرانسه هستید یا این که متخصص یک موضوع خاصی هستید؟ در زندگی ایده آل تون ساعت کاری تون چند ساعته؟ وقتی کاری متناسب با زندگی ایده آل و رویاهاتون پیدا کنید دیگه شنبه ها رو دوست خواهید داشت.

 

از ساعات کاری برای بهترین شدن استفاده کنید
شاید شغلی که هم اکنون دارید براتون لذت بخش نباشه. سعی کنید از زمانی که در شغل کنونی تون دارید برای بهترین شدن استفاده کنید. آیا دوست دارید مهارت های رهبری تون رو توسعه بدید؟ از خودتون ابتکار به خرج بدید، یک مهمانی در شرکت ترتیب بدید و کاربران جدید رو آموزش بدید.

 

دوست دارید که هیکل مناسبی داشته باشید؟ تا رستوران با همکاران پیاده برید. از این زمان استفاده کنید و غذا رو در فضای آزاد همراه با همکارانتون سرو کنید و از بحث های غیر کاری تون لذت ببرید. آیا دوست دارید مهارت های ارتباطی تون رو تقویت کنید؟ صحبت کردن در جلسات رو تمرین کنید و شنونده فعالی باشید.

 

وقتی در طول روزهای کاری روی بهتر شدنتون تمرکز می کنید فضایی مثبت ایجاد می کنید و این روی اطرافیان تون هم تاثیر زیادی میزاره. و این باعث میشه هم خودتون و هم همکاران تون شنبه لذت بخش و دوست داشتنی داشته باشید.ما آدم ها ساعات زیادی از عمرمون رو صرف کار می کنیم. وقتی این استراتژی ها رو دنبال کنیم، شنبه و تمام روزهای هفته برامون لذت بخش میشه.